Alla inlägg under december 2010

Av Monica och Jacob - 25 december 2010 14:45

INSPIRATION OCH KREATIVITET # 13 MIN BÄSTA BILD 2010

  

Det måste ju bli den här bilden av Halon som omslöt vårt hus den 8/12, något jag nog aldrig mer kommer att få varken uppleva eller fota.

För att se fler bidrag http://www.ninawester.se/

Av Monica och Jacob - 23 december 2010 13:04

   


     

Nytagna kort visst är dom söta.


Nu får vi hoppas att julen blir lugn, i dag har vi haft bilen på verkstad den stannade när vi var hos veterinären. Som tur är har vi lärt oss lite så vi drog ur minuspolen till batteriet och nollställde databoxen sedan rullade den hem i alla fall. Vilken tur att det inte hände när vi skulle till Ultuna, nu har dom gått igenom boxen eftersom det är den som har fått för sej att något är fel ny mjukvara blev det a 2000 kr. Som grädde på moset har jag fått inflammation i en spottkörtel och äter penicillin, men det uppvägs av att Argos är pigg som en mört   och lite mindre vinglig   tycker jag. Han blir lite törstigare och kissnödigare av kortisonet men det är inte så mycket, räcker med att öppna dörren och släppa ut honom 2 extra rundor på tomten.

Ha det bra så här dan före dan, här är allt färdigt bara skinkan som ska

griljeras    

Av Monica och Jacob - 22 december 2010 07:15

Gårdagens veterinärbesök blev riktigt positivt, härligt med en veterinär som inger förtroende och som vet vad han pratar om. Nu ska Argos äta en lågdos kortison dvs en tablett om dagen + b vitaminer vilket var precis vad jag själv tänkt att han kanske skulle ha. Hans enda problem är ju att något gör att det inte funkar mellan hjärnan och bakbenen och det är inflammationen som man ser i ryggmärgen. Om en månad så där ska vi tillbaka för att se hur det har gått och det har INTE varit fel att han fått röra på sej. Däremot måste jag öka matransonerna såg jag eftersom han gått ner 1 kg till det gäller att hitta balansen. Vilken härlig uppfinning den är magnetkameran och har man hunden försäkrad är det en bra investering eftersom försäkringsbolaget betalar tre fjärdedelar.Utan rtg kan man ju hur duktig veterinär man än är bara spekulera i vad det är för fel på vovven. Ja åt rätt håll har det gått han kryssar inte bakbenen längre, blir inte helt slut efter att ha varit ut och (härjat) och sjukare än att han kan kurtisera dom två tjejer som löper är han inte.

I dag blir det inga långa utgångar -22,2   är det här nu, hur ska politikerna lösa det här nu då med ny istid och självmordsbombare  

  

Puss till alla er som höll tummarna för mej i går/Argos

Av Monica och Jacob - 22 december 2010 07:11

HIMMELSKT # 15

  

Kallt -22,2 men klart och en helt ljuvlig himmel   

För att se fler bidrag http://petuniablogg.blogspot.com/search/label/Himmelsk

Av Monica och Jacob - 21 december 2010 10:09

Ja i dag ska vi till Peter den kombinerade ortopeden och neurologen, har jag fått MRI:t från Ultuna då svar nej i går bemödade man sej inte alls med att dela ut posten här. Ja Sverige är fantastiskt, ringde Ultuna i morse och dom skulle faxa det till Arninge, maken till trevligt ställe får man leta efter Ultuna alltså.Sedan ringde jag glad i hågen för att tala om för dom i Arninge att det kommer ett fax med resultat av Argos MRI, det kan ju vara bra för dom att veta vad som gäller eftersom Peter inte remiterat Argos. Med min vanliga otur hade man satt ett UFO i receptionen som inte visste vad jag pratade om, jaja efter lite dividerande trillade polletten ner till slut det här bådar gott för mitt besök skygglapparna åker på hemma redan och boxhandskarna får Jacob gömma. Tur att jag vet att Peter är utrustad med hjärna i alla fall, hoppas nu att han ser lika positivt på Argos framtida utveckling som dom 2 ortopederna och neurologen på Albano.

  

Kanske inte konstigt att man inte får någon post.

  

SötSigge   ur vår tredje och sista kull

  

Argos   o Ebba   undrar om hon är släkt med Charlie Chaplin med tanke på benställningen.

Ha en bra dag, själv är jag nervös får skotta balkongen som terapijobb

Av Monica och Jacob - 20 december 2010 09:04

Nu får det sluta snöa, snart får vi skotta taken också vilket aldrig har hänt förut.

  


  


  

Bjuder på lite bilder på den GLOBALA UPPVÄRMNINGEN  

På första bilden ser man grannen som kört fast i snön mitt över vägen.

Ha en skön måndag, nu ska jag ut och skotta igen  

Av Monica och Jacob - 20 december 2010 07:08

MÅNDAGSTEMA # JULKORTSMOTIV

  

För att se fler bidrag http://petuniablogg.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 19 december 2010 13:00

Fullt upp har det varit i helgen, tur man åkte till mor i går och fixade betalordern mm för i dag är vi insnöade.

  

Ja jag kan ju lugnt säga att jag ruttnat på snön, Argos och jag skottar tidigt på morgonen medan resten av familjen sover.

     

Om en vecka är det lugnt och skönt igen, nu är det bara in till svärmor i Sundbyberg + ortopeden som gäller den här veckan.

I morgon får Jacob oja sej och småreta sej på Ernst som ska pyssla sej medvetslös   i TV4:a ett par kvällar. Vad är det för kockar som TV4:a har förresten, blir alltid lite misstänksam när dom ser ut som anorektiker den sista  nådde nästan inte upp till spisen ens en gång. Nä en riktig kock ska se ut som Pippi Långstrumps pappa tycker jag annars blir man lite misstänksam och undrar vad det är för mat dom lagar.

Ha en skön söndag  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards