Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Monica och Jacob - 1 januari 2011 11:15

Skönt årets värsta dag är över, är man som mej och Kajsa skottberörda är det inte roligt. Konstigt nog är vi båda bara skottberörda på nyårsafton  Kajsa vet jag inte varför men det blir värre för varje år, min rädsla beror ju på att jag upplevt ett hus som stod i ljusan låga.  

Nästa år får jag nog fråga veterinären om han kan skriva ut något som jag kan ge henne. Hon är ju inte hysterisk på något vis men vid tolvslaget blir hon lite springig och har svårt för att vara still. Av alla Schäfrar vi haft är det bara hon som varit skottberörd, dom andra här hemma låg och sov.Tur att vi bor som vi gör, inget smällande innan nyårsafton och då bara på kvällen sedan är det över.

  

Så här mycket snö har det kommit i natt, att ta ut bilen i dag är bara att glömma oplogat är det på alla småvägar här. Känns lite pyrt att vara insnöad, hoppas det inte händer något med någon varken här hemma eller runt omkring.


    

Så här såg det ut i morse när jag var ut och skottade, en timma tog det så nu kan jag med gott samvete ta mej en bit paj med vaniljsås,  för man vill ju inte tackla av   

  

Morsans gubbe har blivit stadigare sedan han började medicinera, kan till och med sträcka på sej och få med sej bakbenen tillbaka  Som sagt man ska ju inte ropa hej men jag är glad för vartenda litet framsteg han gör och i maj ska jag kompletera försäkringen och höja upp den till maxbeloppet 20.000 Som sagt man får göra det trots att han har lite fel i ryggen, hade han varit människa hade det blivit kalla handen.

Ha en skön nyårsdag och hoppas att ni inte mår alltför uggel    


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards