Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Halt

Av Monica och Jacob - 9 januari 2011 06:03

Så började det regna vilken höjdare, dubbla broddar knäskydd och en kudde fastknuten över baken  är vad som gäller i dag. Såg att det blir problem med Argos, lite bambi på hal is så där är det koppel som gäller när vi går på vägen. Det kommer ju garanterat bli Jacobs första Mollbergare i gruppering i alla fall, han står alltid på öronen någon gång per vinter. Det är sådana här dagar man prisar mobilen, det var ju lite mer chicken race innan man skaffade sej en.

  

Med Arkasgubben har det gått bra, såret ser fint ut och han är ju en nervfast vovve så han klarar nog det här bra vad gäller psyket.  Tur i oturen var det eftersom det tog i halsen kunde det ju lika gärna slitit av pulsådern, man ska ju vara rädd om sin hals. Visst sätter sådant här sina spår hos ägaren det tar tid innan man inte har garden uppe längre.

Vi har fått hit en människa med två hundar en doberblandning och en Chihuahua som tror hon äger hela området. I går när jag var på väg hem från skogen stod helt plötsligt doberblandningen helt ensam på gångvägen. Ja vad gör man, med 80 centimeter snö på alla sidor är det inte lätt att fly utan det blev ju att försöka skrämma hunden till reträtt. Efter så där en minut kommer kärringen med mobiltelefonen klistrad vid örat och kallar på hunden, en vacker dag händer det något eftersom hunden springer på tomterna och härjar också, bara jag slipper bli inblandad. Har inte pratat med henne eftersom jag vet att det är bortkastat på sådana människor där hjulet snurrar men hamstern är död. Vad hon inte vet är att jag som matte anfaller först, biter hunden mej händer det i alla fall något och sedan blir det mycket billigare att åka till akuten än djursjukhuset  

Ha en skön söndag   

 
 
Vicke

Vicke

9 januari 2011 07:59

ja, nu får man passa sig när man går ut på isgatorna, ha en fin dag nu

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

9 januari 2011 08:57

Ja du dom poppar upp som svampar ur marken dom som tror att dom äger hela områden. Hundägandet ska ju vara trevligt inte gå ut på atrt springa gatlopp;-( Det är ju som du säger ingen idé att prata med dom eftersom det inte finns några förutsättningar för att dom ska fatta.
Ha en skön söndag i halkan;-)
KRAM

 
Sussi

Sussi

9 januari 2011 09:17

Ja du.. Här regnar det också nu! Om det ska vara snö vill jag ha pudersnö och inte den här tunga blötsnön det är nu. I 2 månader har man kunna gått utan broddar och annat elände men nu får man klä på sig ännu mer.. Trist!

Skönt att Arkas är bättre..
Hoppas verkligen inte det händer något mellan hennes och era hundar. Ska det var så svårt att ha sin hund kopplad!!?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

9 januari 2011 10:05

Satte kaffet i vrångstrupen när jag läste om Arkas och sedan såg bilden. Skönt att det läker bra, hoppas det fortsätter så! Puss på nosen till Arkaskillen och kramar till Britten.

Kram
Anna

Monica och Jacob

9 januari 2011 11:32

Ja du med tanke på var dom bor har han ju klarat sej länge. Det var riktigt synd om henne du vet ju hur man blir, och att prata med folket där ja det är väl helt
uteslutet;-( Frågan är hur man törs gå ut med en hund som hugger så där direkt, förresten hos dom människorna har väl inte hjärnans utveckling kommit så långt;-)
KRAMEN

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 januari 2011 10:17

Ja du, mycke konstiga människor finns det som inte skulle ha någon hund. Får väl hoppas att om det händer nått att det är "någon annans hund" som det händer.

Skönt att det gått bra med såret på Arkas :)

Ja usch vad det är halt ute nu :( Även om jag inte ville ha någon mera snö så hade det nästan hellre fått snöa än regna. Man kan ju knappt gå ute :(

Hoppas du klarar dagen utan att ramla i backen.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Pennelina

Pennelina

9 januari 2011 10:40

mmmm... det är så att jag nästan börjar omvärdera bruket av grisfösare...

kramar från mig <3

http://pennelina.blogspot.com

 
Marre

Marre

9 januari 2011 10:46

Härligt att Argas tar det så bra med tanke på vad han har varit med om.
Håller med dig om att det är ingen ide att försöka prata med sådana ägare som inte bryr sig. Här ute hos oss finns sådana i överflöd, suckar. Här har det också regnat och isen växer, hu. Ingen höjdare för plutten just nu. Ringde Bagarmossen nyss för vill åka in och få han omlindad igen, men inget svar pga. Dom är upptagna med akuta ärenden, hm. Så vad gör man? Hoppas denna dag snart är över så plutten kan få hjälp. Han är dessutom full av energi och jättesvår att få still, hm. Ta det lugnt där ute så inget händer er också. Söt bild :)Kramzi

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Marre

9 januari 2011 11:50

Ja så får det bli!

 
Ingen bild

JJ

9 januari 2011 12:07

Härligt att det ser bra ut och att han
mår bra;-)

 
cat

cat

9 januari 2011 12:37

Ja du idag är gångstilen på de allra flesta skitnödig nittioåring. Jösses så halt det är! Bestämde mig för att inte gå ut mer idag.

Sådana där kärringar borde inte ha hund är min åsikt. Förstår att du gett upp att tala med henne innan du ens försökt. Hon skulle säkert bara titta på dig med en föraktfull min och fnysa något otrevligt.
Jag föreställer mig henne som väldigt översminkad och med slingor i håret.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Beate

Beate

9 januari 2011 13:56

Va - har det regnat hos er? Jo iofs kan man väl kalla det för regn när all snö från balkongerna töas och regnar ner på våran, men här skiner solen faktiskt och det är fyra plusgrader, som jag gläds oerhört över. Kallar det för andpaus. Ska jag ut idag: nej - du vet lårbenshalsbrott;-)
Toppen att Arkas återhämtar sig - segt släkte det där.
Doberblandningar och andra kamphunder hatar jag. Om den vill käka upp en Chihuahua (gillar inte lapdogs heller, undantag Malteser och Yorshire terrier) så är det okej för min del;-). Men hur man kan vara så oansvarig att låta dom gå fritt har jag aldrig förstått. Dessutom har en kvinna (ägare) aldrig en chans att "bemästra" en sådan vild best. Grrrrrrr.

PS. Gå, trippa, promenera försiktigt nu! ASG och föreställer mig dig i den utstyrsel som du beskriver:-))) DS

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Oldmolly

Oldmolly

9 januari 2011 18:04

Ha, ha! Gillar din galghumor och dina uttryck. Heja! Buss på den lösa hunden!

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Glimz

Glimz

9 januari 2011 18:04

Hahahahahahaha hjulet snurrar men hamstern är död jag tror jag kissar på mig av skratt hahahahah det var det roligaste jag hört på länge hahahaha Tack för ett gott skratt. Istället för att prata med kärringen, sparka ná på smalbenet!
Kraaaam!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

9 januari 2011 20:38

halt var bara förnamnet.B har redan ramlat omkull på baken,hade varit bättre om han rasat på magen där han har sin airbag,ha ha
Kramen

 
Daniel

Daniel

9 januari 2011 23:38

hehe var försiktig!! Inget akuten nu! Kanske billigare men dyrare effekter!

http://danielfagerholm.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards