Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Monica och Jacob - 15 januari 2011 15:18

Vad jag är trött på bilskrället, i morse åkte Jacob ner till Willys för att handla 5 timmar senare kommer han hem så här 

  

Först går det inte att vrida om nyckeln i startlåset efter det går det inte att på några villkors vis få ur nyckeln, inte går det att låsa och larmet går inte och hemfärden på 3 kilometer kostade 2950 som vi får betala själv om det vill sej illa. Men man kan ju inte ställa en olåst bil med nyckel i utanför en verkstad eller innanför stängslet heller för den delen blir att bogsera ner den på måndag. Ja vi får väl se vad Volvia säger på eftersom dom normalt sett bara betalar bärgare till verkstad och inte hem. Nästa gång bilfan får problem tror jag att jag rullar ner den i Åkers kanal, börjar bli lite kostsamt det här med alla fel som poppar upp.  I och för sej kostar det att ligga på topp men så fort man lyckats spara ihop en extraslant dyker det upp något skit som slukar det  

  

Ja Argos mår bra i alla fall, han är ju inte lika dyr som en bil med  mycket mer värdefull i mina ögon. Något har läkt ihop i alla fall för han har rest upp bakänden och svansen går som en propeller igen.

  

Arkas som fått en ny kompis mår bra efter överfallet, såren läker bra och han verkar inte ha tagit någon skada psykiskt.

Schäfer är inte längre Sveriges populäraste ras vilket jag tycker är bra, den kan sjunka mer tycker jag så det inte lönar sej med mastodontavel. Lycka till Labradoruppfödare och hoppas det inte förstör rasen att den blivit Sveriges populäraste.

 

I torsdags tittade solen fram och trädtopparna blev som guld, riktigt vackert. 


Ha en skön helg  

Av Monica och Jacob - 15 januari 2011 15:15

FOTOTRISS # TID

  

Det är tidskrävande att ta sej hem på detta sätt

  

Snart kommer den blomstertid

  

Våren är min årstid

För att se fler bidrag

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards