Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Härlig promenad i solen

Av Monica och Jacob - 26 januari 2011 14:47

Allt jävla skit som har varit den här veckan uppvägs av att i dag har vi för första gången sedan i oktober gått över färisten och ner till kyrkan, Argos har varit pigg hela vägen inte sänkt bakdelen eller varit andfådd. Något är bevisligen på väg att läka ihop, det känns helt underbart att ha fått utdelning på den omvårdnad jag gett honom. Hoppas nu att han blir ett snäpp bättre för jag såg i dag att han kan springa också utan att se alltför komisk ut.

  

Här har jag inte varit på länge.  

Zigge Zackarin och hans Zockerpullor som vi kallar dom, kan tala om att det var ett kompband som Povel Ramel hade en gång i tiden.


Ja hur snurrigt det kan bli, nu har ju solen skinit några dagar och mina ljuskänsliga ögon måste skyddas med solglasögon. Hade dom på huvudet och tog på mej dom istället för glasögonen när jag satte mej framför datorn och slogs av tanken att nu håller jag på att bli blind  . Fan det var ju kolsvart, inga roliga sekunder innan jag kom på vad som var fel, men andra fick det ju dessdå roligare  

Ha en skön kväll  

 
 
Ingen bild

Siv

26 januari 2011 15:53

Gud va kul, lilla sötgubben gubben. Måste kännas skönt att ha satsa på rehab;-)
;-)Kan tänka mej att det blev svart och att J fick roligt;-)
Ha en skön kväll, själv ska jag jobba.
KRAMEN

Monica och Jacob

26 januari 2011 16:50

Ja det har varit värt vartenda öre, nu vet vi ju statusen på ryggen också om något annat skulle dyka upp.
Hoppas du får det lugnt på jobbet/KRAM

 
Pennelina

Pennelina

26 januari 2011 17:12

Nej, så härligt! Att solen kikar fram är inte så dumt det heller :-D

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

26 januari 2011 20:33

Vad kul att Argos börjar bättra på sig så pass. Det måste verkligen falla massvis med stenar från dina axlar. Man blir ju så orolig!

Hahaha skönt att det inte var blind du höll på att bli. Att du bara glömde att det var solglasögonen du satte på dig ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 januari 2011 20:42

Vad härligt att ni haft sol och att gossen verkar vara bra :)

Ja nog längtar man till våren nu.

Ha Ha Ha, familjen måste haft jätte kul åt att du tog fel på glasögonen och solglasögonen ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Beate

Beate

26 januari 2011 21:12

Bra, då fick jag mig ett kvällsskratt också:-) Mej har det (konstigt nog) inte hänt men maken brukar få sådana blindhetsanfall.
Argos ser kanoooonglad om än smått förvånad ut att han än en gång får posera utan betalning;-)
Vädret var det verkligen inget fel på idag - men kylan då;-)
Är det Österåkers kyrka eller den i Rydbo som heter nå't på Ö;-) som ni gick till?

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Beate

Beate

26 januari 2011 21:21

Östra Ryds kyrka - nu kom Alzheimer M-BP på det;-)

PS. Just denna kyrka gillar jag. Inte för att jag varit inne där men den ligger så vackert där under sommaren med alla rapsfält som man ser från vägen. Åt andra sidan ligger den kyrkan ju på vägen till Vaxholm så det var nog inte den hundarna och du besökte idag;-) DS

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

26 januari 2011 21:43

Hahahahaha du blinda senil quinna hahahaha! Tur du fick seendet tillbaka å så lätt det gick oxå =)
Sv; Håller med dig, reagerade som du! Det jag tycker är mest intressant egentligen det är att få se alla hundars mentala status & hur deras förare har förvaltat det dem har i snöret. Men jag tycker att deras hund hållning i USA är under ALL kritik. Tänk att man måste tala om för dem att dem måste vara ut å gå med hunden & dem tittar då med en konstig tom blick...-Hur menar han nu?
En härlig kväller till dig o det dina!
KRAM!! =)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

26 januari 2011 23:23

mohaha kan se dig framför datorn med solbrillor på
ala.bin laden.fnizz
ja välkommen i alzheimersklubben,
Helt underbart väder var det annars idag.
Kram o ha en bra torsdag

 
cat

cat

27 januari 2011 08:38

Ja visst känns saker och ting bättre när man äntligen får vara ute i solen.
Idag är det snorkallt igen, men solen är i alla fall framme :)
Vad skönt att det går framåt för Argos.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Madde

Madde

27 januari 2011 09:13

Härligt att Rehaben och medecinerna ger sådan effekt och bakslag får man ju alltid räkna med men man blir ju tyvärr alltid lika ledsen i hjärtat då dom kommer :-(
Ha en skön dag i iskylan men vackra vädret!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

27 januari 2011 10:24

Man blir glad och tacksam när allt fungerar omkring en ...och i en;-) Djurens väl och ve hänger mycket på oss och man gör så gott man kan för att få behålla dem så länge som möjligt.

Det var väl skööönt att återupptäcka datorn!;-))

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

27 januari 2011 15:35

vad skönt att det blir framsteg

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susan

27 januari 2011 18:49

Så typiskt att jag jobbar när solen skiner och är ledig när det är snöstorm ;). Lyllis dig som fått vara ute och njuta.Roligt namn på gänget XD.Ser att du med har en pinndåre ;).
Puss

 
Sinna

Sinna

27 januari 2011 20:44

HÄRLIGT att han mår så bra!! Jag blir så glad när jag läser det :-))Jag vet hur jobbigt det är med bakslag och annan oro men också så HÄRLIGT det är när man ser små eller lite större förbättringar.
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

27 januari 2011 22:01

Härligt att det går bra...!Alltid vackra bilder!!!!

 
Glimz

Glimz

27 januari 2011 22:50

Hahaha japp det blir ett senilsnöre, det känns nästan som om det är den enda utvägen =)

Men visst är det märkligt! Man behöver inte vara raketforskare för att lista ut att hunden behöver motion och stimulans. Precis som du säger, huuur svårt kan det vara?! En härlig kväller till dig å det dina =)
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards