Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Suck

Av Monica och Jacob - 3 februari 2011 07:15

Man kan ju börja undra om det sitter någon jävel och sticker nålar i en docka föreställande mej. I går såg jag något i Argos öga och mycket riktigt

  


 

den är tillbaka vårtan efter lite mer än fyra månader och fort måste det ha gått för förra veckan var den inte där. Inget som gör ont eller förstör synen men man tycker det är så onödigt, sedan sitter den ju så till att den måste åtgärdas.  Vi får höra vad veterinären säger nästa tisdag när vi ska dit och hon ser den, man kanske kan vänta någon månad till innan man opererar så han stabiliserar sej mer gubben. Hon sa även att man kanske kan klämma ur den vilket jag hoppas på, då kommer den garanterat tillbaka men jag tycker nog att det låter som det bästa alternativet. Föredrar nog att klämma den var tredje månad om det går, mot att operera igen.  Som tur är mår Argos bra och svansen går ju som en propeller igen, visst struttar han omkring men det är bara charmigt. Tur i oturen är att han inte haft ont varken av neuroskadan eller ögat men det är bättre att fixa ögat innan den växer ännu mer.

I dag regnar det, bättre än snö i alla fall min kropp behöver ingen mer träning nu denna vinter. Tandläkaren väntar i dag vilket ju inte är roligt varken för mej eller plånboken, bara man öppnar dörren ryker det en 1000 lapp.

Ha en skön torsdag  


 
 
Ingen bild

Siv

3 februari 2011 07:20

Nej vilken otur, hoppas den går att klämma klart man blir orolig man kan ju inte operera ögat 2-3 ggr om året.Men det är ju inte ovanligt att dom kommer tillbaka, man kanske behöver ta lite djupare men det är ju ett tokigt ställe.
Hoppas hon inte hittar några hål;-)
Ha det bra /STOR KRAM

 
Glimz

Glimz

3 februari 2011 07:39

Men vaaa faaaaan. Nu har du verkligen fått nog av allt, tycker já i varje fall! Det är som du säger, är det någon illvillig sate som sitter å duttar nålar på dig, man börjar ju undra :(
Sv; Ingen saga, det kommer from the real life =) Å tycker du detta är knasigt? Ooooo my gåådd, säger jag bara *asg*
KRAM =)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Pennelina

Pennelina

3 februari 2011 07:42

Jag tyckte väll att det sticker mindre i mig numera... ;-) Nej då! Är någon som har en docka av mig med...

Låter inte trevligt, det där! Har ingen erfarenhet av det, men vet hur fort det blir dyrt...

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Sinna

Sinna

3 februari 2011 09:28

Stackrs "lilla gubben" :-(
Hoppas att det går bra för honom nu i ishalkan. Cilla har fullt sjå att ta sig fram så hon får bara gå mycket försiktigt och gå korta prommisar. BORT med snö och is NU!!!!!!!!
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 februari 2011 09:36

Men vilken otur du har din stackare :( Är väl tur att inte Argos har ont av den i alla fall. Låter som ett bra allternativ om den kan klämmas var 3:e månad så du slipper operera honom igen.

Nej tandläkaren är inte billig att gå till :( Där ryker pengarna fort.

Är nästan jag önskar det skulle regna här också. När jag morgon rastade Vinja så var det ju ännu halare idag än igår :( Inte noh med att det är halt, det blåser som fan ute också :(

Hoppas det inte blev så dyrt hos tandläkaren. Ikväll ska föresten min kompis och jag gå på en föreläsning om artros på gamla hundar. Ska bli kul att lyssna på.

Ha en bra dag och gå försiktigt :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Beate

Beate

3 februari 2011 09:49

Stackars Argos!!! Att klämma ut en vårta... det visste jag då inte att man kunde göra. Usch ryser vid tanken.
Lycka till hos tandisen nu. Du kanske klarar dig lindrigt undan - jag menar staten är ju så generös att sponsra med 150 spänn per kalenderår;-)
Kollega X med tandproblemet ska visas upp på bloggen ikväll. Ryser ungefär lila mycket åt åsynen som vid tanken att man kan klämma ur en vårta. Varning: bäst att du inte läser kvällens inlägg;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

3 februari 2011 11:57

Hm, trodde att de skar eller brände bort vårtor. Själv och på mig själv, brukar jag använda en fläsksvål och lite woodoo;-)
Skamligt med moms på djurvård, det får både djur och plånböcker lida av.
Lycka till!

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

3 februari 2011 12:19

Du ser!!! Grattis, bra jobbat:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

JJ

3 februari 2011 12:39

:-(:-(
Kram

 
Madde

Madde

3 februari 2011 12:47

Hoppas det går bra hos både veterinär och tandläkare!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
cat

cat

3 februari 2011 13:39

Rackans vilken otur för Argos! Hoppas att det snällare alternativet kan fungera.
Idag har jag varit på kurs, så det har blivit lite senare inlägg hos mig.
Men nu så.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

3 februari 2011 14:36

Usch vad trist att den kom tillbaka.
Hoppas att den går att klämma ut men är säkert klurigt då det sitter i ögat.
Kramen

 
Sussi

Sussi

3 februari 2011 21:38

Näää, Vad tråkigt..
Men det är inte bara Argos som fått tillbaka en utväxt efter att ha tagit bort den. Jag tog bort en bredvid näsan. Precis vid ögat i somras. Den har börjat växa tillbaka igen :(
Visserligen är den ganska lite än men det är väl bara tillfälligt..
Skönt dock att han mår bättre med vingligheten..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siv

4 februari 2011 05:53

Ha en bra dag, pussa på Argos;-)
KRAM

Monica och Jacob

4 februari 2011 08:22

Det samma/KRAMEN

 
Mimmi

Mimmi

4 februari 2011 08:19

Håller tummarna för att han slipper en operation,tyvärr är det ju vanligt att dom kommer tillbaka;-(

http://malanutt.se

Monica och Jacob

4 februari 2011 08:21

Blir nog ingen op på tisdag i alla fall, finns visst salva som smörjer upp så det inte skaver. Just nu skaver den i alla fall inte som tur är;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards