Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Vår på G

Av Monica och Jacob - 25 februari 2011 06:19

Här gör man sej till och lägger ut äpple och osötat bröd på tomten till rådjuret men han har inte varit här i natt,otack är världens lön.

Förbannad är jag också någon låter sin hund rasta sej själv på vår tomt, dom är ju sanslösa dom nya familjerna som flyttat in i nybyggena runt omkring här.

  

Eftersom det är så mycket snö kan även den minsta hund ta sej in genom att klättra på drivorna, hur vet jag att dom är inne då jo dom lämnar en liten hög efter sej Vi är inte ensamma att råka ut för det, har sett att folk sätter ut lappar där dom ber hundägarna att hålla koll på hunden. Några har tydligen inte fått någon uppfostran över huvud taget.  

Snart hoppas jag det ser ut så här igen vårgrönska och glada hundar, i morse var det bara 5,5 grader kallt en höjning med 19 grader  

Ha en skön helg   



 
 
Ingen bild

Siv

25 februari 2011 07:05

Ja jag är ju inte förvånad, en del av nutidens hundägare har ju inte fattat att man har strikt ansvar. Dom har ju alltid funnits men har onekligen ökat i antal.
Man ska inte göra sej till, men det äter väl fåglarna upp;-)
Ha en skön dag/KRAM O NATTINATTI

 
Pennelina

Pennelina

25 februari 2011 08:27

Sunt förnuft och respekt verkar vara på utdöende...

Ja, det är varmare :-D Snöar här! För mig gör det ingen större skillnad under helgen, då jag inte är på benen för stunden - men till veckan ska jag få järn och då hoppas jag att det blir fart på kärringen ;-)

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Anki N

Anki N

25 februari 2011 09:11

Jo de e ju mindre kul att få in andras hundar o göra behov. Säger inte dina jyckar till när de är andra hundar där inne. De borde ju ha lite respekt för schäfrar de små.

Fy bubblan vad snö ni har förresten...

Kramiz o go helg

http://anki-nilsson.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 februari 2011 09:25

Men hur fräcka grannar har du egentligen??? Låta sin hund gå in och skita på din tomt :( Men verkar aldrig förvånas hur puckade människor det finns :(

-5,5 låter helt klart bättre än -19. Vi har -3 nu men det blåste när jag morgon rastadeså det kändes faktiskt kallare än igår då det var runt -10 grader ute.

Åhhh vad man längtar tills det ser ut så där i skogen igen :)

Hoppas du och dom 4-benta får en bra fredag :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Malin

25 februari 2011 09:57

Såna där grannar har mina föräldrar oxå! Så jäkla irriterande!

Åh vad jag hoppas att det snart ser sådär ut..

 
Yvonne

Yvonne

25 februari 2011 11:39

puckon till hundägare som vanligt i dessa fall.
Trevlig musik i moatorpets musikautomat och fina fredagstemabilder.Vi läsare tackar o bockar.
ha en trevlig helg i vårvintervärmen

http://pnmu

 
Beate

Beate

25 februari 2011 13:06

Alltså antingen har du matat dom så bra att dom är mätta eller också har grannen plockat fram godare föda åt dom;-)
Att inte plocka upp efter sina hundar är oförskämd!!!
Visst rena värmeböljan -3,3 hos oss. I stan är det nollgradigt och det snöar just nu. Äntligen, vir har ju inte sett snö på flera år;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Madde

Madde

25 februari 2011 13:06

Våren och ljuset kommer åter med rekordfart även om det inte känns så då det växlar mellan 20 minus eller snöstorm.
Inte fått svar från knölen ännu?

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Greger

Greger

25 februari 2011 13:30

Vårbilden ser onekligen lockande ut. Hoppas det inte dröjer allt för länge.

http://www.boka-restresor.se

 
Ingen bild

Susan

25 februari 2011 14:48

Funderar med på en jävligt ARG lapp då många låter sina hundar pissa ner min brevlåda/soptunna. Har lyckats tagit 2 på bar gärning och då var jag INTE glad.Dom menade på att det inet gick att uppfostra hundarna att inte rasta sig på andras tomter för det förstog inte hundar.....
Trevlig helg / Puss

 
cat

cat

25 februari 2011 15:27

Varför måste vissa människor vara sådana skitar att de låter sina hundar skita var som helst???
Måtte de alltid trampa i sina egna hundars skit var de än går, moahahahaha!
Jag kan inte fatta att ni har så mycket snö!

http://1bildibland.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

25 februari 2011 19:37

Grrrrrrrrrr!!! Vad är det för pappnötter till grannar du har?!!! Vart tog det sunda förnuftet vägen, BORTA! Dessa människor borde det vara avlings förbud på =) Go fredag till dig vännen =D
Sv; Rättshaverist o bo i jordkula, det tycker jag låter helt okay =) =)
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

25 februari 2011 20:02

Det går åt rätt håll :)
När jag åkte hem från jobbet nu ikväll var det nollgradigt. Underbart..
Det är till och med så man kan ta att det blir lite isigt igen. Bara det blir varmare..

Vilka ena! Skulle aldrig komma på tanken ens att låta Doris springa runt och göra sina behov på andras tomter! Vett och etikett verkar inte dom som äger den/dom hunden/hundarna veta nåt om!
Det följer minst med 2 bubbapåsar i min ficka vid varje promenad!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

25 februari 2011 20:30

När man läser sånt här så är man glad över att man itne har grannarna så nära. Mycket irriterande måste det vara.
Vilken härligt bild det var på jyckarna i skogen :-)) LÄNGTAR....
KRAM Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com/2011/02/fototriss_2

 
Anna

Anna

9 mars 2011 13:40

Vi har också problem med andras hundar som lämnar högar efter sig på tomten. När det nu töar ser man att problemet var värre än vi hade märkt. Trist!

http://www.billiga-forsakringar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards