Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Jagande hundar

Av Monica och Jacob - 10 mars 2011 05:58

I går var man ner till livmedikus för käken fastnade, vilket trauma att inte få upp munnen. Utsliten så klart var Jacobs diagnos, kärringar bubblar ju jämt. Kanske skulle ta ett samtal med honom om döden  

Väntade också ett telefonsamtal i tisdags inte fan ringde det   och har inte gjort än, får väl ringa igen eftersom jag måste ha ut mer cortison till Argos.

  

Söt vovve, inte kan man tro att han blir 10 år i Juni.


I tisdags kväll när jag lagt ut mat till rådjuren kom en stor svart hund drivande 4 stycken, ja vad säger man blir så trött på en del hundägare här. Dom förstör för oss andra som sköter oss. Tyvärr såg jag inte vem det var det finns ett stort antal svarta hundar här nu, skulle inte dra mej en sekund för att ringa ner till kommunen frågan är om det skulle hjälpa.

Natten till i går var räven inne på tomten och åt det var väl inte meningen direkt, det finns gott om råttor och möss här ute nu efter miljöpartiets alla idéer om  hur sophämtningen ska skötas.

  


  

Godislet i snö är kul  


Nu ska jag sätta mej ett tag och reta   mej på Steffo   i fyrans morgon TV, kan dom inte ta bort clownen med sitt färgade hår med minneslund i bakhuvudet. Den ena grodan efter den andra hoppar ju ur munnen på "karln".


Ja vad säger man det var nog bättre förr i alla fall

 

1928 inträffade en materiellt svår bilolycka på riksvägen mellan Örkelljunga och Åsljunga.
Det var en Örkelljungabo som körde på en köpman från Skånes Fagerhult.

Vid den efterföljande rättegången i Klippan sades det att Örkelljungabon som var orsak till olyckan fick en förmildrande dom därför han hade druckit brännvin och därför hade svårt med att styra

Ha en skön torsdag  


 
 
Ingen bild

Siv

10 mars 2011 07:12

Haha han är inte rädd om livhanken den mannen.
Nej han ser väldigt ung ut men det gjorde ju pappa Zeus också.
Ja man undrar ju hur många rådjur som hundar stressar ihjäl, fattar mej inte på folk verkar som den nya människan skiter i det mesta;-(
Steffo ja vilket SKÄMT.
Ha det/KRAM o Nattinatti

 
Madde

Madde

10 mars 2011 07:54

Hur gick det med käken sedan? usch, jag brukar drömma mardrömmar om att inte kunna öppna käken, men det är för verkligheten kommer in i drömmen för jag pressar ihopp tänderna nattetid!
Härlig dom från 1928, undrar om man kan åbropa den som predjukat ;-)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Sinna

Sinna

10 mars 2011 08:43

HAHA gillade verkligen den sista bilden med historien till :-)) Tur att utveckligen och lagstiftningen gått framåt ;-)
Blir galet arg när jag läser om oansvariga hundägare och jagande hundar ..MORRR....
Hoppas att käkprolbemet har läst sig så du kan äta frukost.
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
cat

cat

10 mars 2011 08:44

Han ser ut som rena ungdomen :)
Vad tröttsamt att människor låter sina hundar springa löst och driva stackars rådjur. Min syn på mänskligheten kommer aldrig någonsin kunna bli bättre, så länge det finns sådana och andra idioter.
Antar att termen rattfylla uppstod efter 1928 ;)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

10 mars 2011 16:43

fina bilder som vanligt och jag förstår att du blir arg

http://vickesblandningar.bloggplatsen.se

 
Beate

Beate

10 mars 2011 17:22

1. Det menar du inte - fick du hålla käften för en gångs skull. Jag föstår, allt kom ju ut i ett långt inlägg;-)
2. Ring själv, så funkar det även i den "mänsliga" sjukvården - tyvärr.
3. Argos tänker - på allt du har skrivit. Fyller också år i juni, undrar vilken dag han föddes...
4. Slutklämman av inlägget var klockren... Typiskt du. Undrar om jag borde ha levt då medtanke på allt"bedövningsvin" jag intagit den senaste tiden;-)
Kommenterar på iPhonen på Roslagsbanan, därav stavfelen som jag inte orkar rätta.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

10 mars 2011 17:47

Vargen får nog skulden för en del som hundar ställt till, också en anledning till att anmäla ofoget. Stackars dig med käket ur led, du har förstås skrattat för mycket åt han Steffo!;-))
Har ingen aning om denne man eftersom vi inte orkar med reklamkanaler, vad kan vi ha missat undrar man här avundsjukt;-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

10 mars 2011 21:40

Men vad hemskt med käken. Hoppas det släppte ordentligt sen.

Nej, man kan inte tro att han ska fylla tio! Doris fyller samma hedersvärda ålder nu i mars. Man skulle inte kunna tro att hon heller är tio. Tiden går alldeles för fort!

hahaha vilken rolig. Det var ett annat syn på alkoholen på den tiden ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 mars 2011 22:17

Hmm, vilket påhopp av Jacob...Kan väl aldrig stämma att vi pratar så ;)

Inte kul när vovvarna jagar dom vilda djuren. Visst kan det hända en "olycka" ibland när det dyker upp nått mitt framför näsan på vovven. Men vet man med sig att man har en som jagar får man väl hålla lite mera koll.
Min förra svarta schäfertik var hemsk på vilt så var vi i skogen så var det flexikoppel som gällde. Visst missa jag lite i början när hon var ung men sen när man visste så fick hon snällt vara kopplad.

Nej inte ser man att gossen blir 10 år i sommar. Skönt att han är stadigare på benen också :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Glimz

Glimz

10 mars 2011 23:05

Iiiiiii det där lät ont ont, stackars! Är så trött på typer som inte kan hålla reda på sina loppcirkusar :( Om jag hinner skall jag skriva om min händelse. Fast det är sent som det är nu, så vi får se :)
Sv; Tusen tack gulliga gulliga du, glad jag blir, dina ord värmde ska du veta, tack!
KRAMAR!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

11 mars 2011 00:38

men vad hemskt att käken låser sig.Jacob såg väl döden i vitögat förstår jag,ha ha
Snygg 10 åring må jag säga.ja att kasta ut en näve med godis i snön och söök gör jag ibland
ser kul och spännande ut då dom /söker en bra stund.
Kramen

 
Ingen bild

Susan

12 mars 2011 01:21

Skrev ett inlägg igår men det verkar ha töat bort.Vad hemskt att inte kunna öppna gapet och prata. Men tur att det finns sugrör så att man får i sig rödvinet ;). Hoppas helgen blir fin / puss

 
Sarah

Sarah

12 mars 2011 10:52

Vad otäckt med käken, gick det bra sen??

Jag skulle skämmas ögonen ur mig ifall min hund jagade, för alltid men spec just nu när djuren har haft det så svårt i vinter!!
Att folk inte fattar och har koll på sina hundar är förfärligt tycker jag!!
Ha en bra lördag!

http://starlet83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards