Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Musik o fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 25 mars 2011 06:15

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # DÅTID/NUTID

Roy Orbison var en av otaliga idoler man hade, hans Pretty Woman spelades nästan sönder.

Tyvärr går den inte att bädda in  

http://www.youtube.com/watch?v=cwqhdRs4jyA 

I slutet av åttitalet kom han igen med några andra storheter som Traveling Wilburys helt sanslöst bra. Tyvärr är han inte med i videon eftersom han dog i en hjärtattack innan den spelades in endast 52 år gammal  

Detta var kanske inte helt i fas med tiden men det får duga.

För att höra fler bidrag http://kafferasten.blogg.se/






 
 
Anni

Anni

25 mars 2011 15:51

Och som den Springsteennörd jag är tänker jag genast:
♫ Roy Orbinson singing for the lonely,
hey that's me and I want you only ♫

Traveling Wilburys har jag ju en cd med - måste leta...

http://vardagsnjutning.blogspot.com/2011/03/musiko

 
Pialotta

Pialotta

25 mars 2011 18:29

Helt klar en av de bästa.. ska oxså leta Traviling :)

Egna tolkningar är fint.. jag gillar det.. låt fantasin spegla musikvalen:
Ha de bäst.. kram en fredagskväll som denna:)

http://kafferasten.blogg.se

 
Ingen bild

Siv

25 mars 2011 19:04

Två bra låter;-);-)

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

26 mars 2011 06:20

Detta är ju jättebra. En kompis, Påsen skulle digga ert inlägg i 180!
Visst fick han en skön revival. Traveling Wilburys är i mitt tycke den bästa "supergruppen" och här i Sverige hade vi ju Grymlings!
Kul.

http://erik56.blogg.se/2011/march/i-fas-fore-somma

 
Misswhatsit

Misswhatsit

26 mars 2011 09:54

Superbra ! Roy Orbison har varit en av mina favoriter ända sedan "begynnelsen."
Ha en skön helg!

http://misswhatsit.blogg.se

 
Ingen bild

JJ

26 mars 2011 10:31

Allt han gav ut slukades här;-)

 
Lena

Lena

27 mars 2011 17:44

Roy Orbison var en otroligt bra artist. Bra låtar och gillade hans speciella röst. Låtarna med Traveling Wilburys var så superbra.

http://blogg.aftonbladet.se/artan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards