Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Musik o fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 2 april 2011 10:23

MUSIK O FOTOAUTOMATEN #  SVENSKA SÅNGARE SOM GÅTT UR TIDEN

Tar hjälp av Mor den här gången, hennes stora idol gick ur tiden 1989 endast 54 år gammal. Stor sorg blev det men som minne finns en massa vinylsinglar kvar.

 

Avslutar med en kille som kunde blivit något riktigt stort Eddie Cochran som dog i en bilolycka endast 22 år gammal.

För att se fler bidrag http://kafferasten.blogg.se/

 
 
Anni

Anni

2 april 2011 11:55

Gunnar hade en fantastisk röst, undrar om alla våra mammor föll för honom? Min gjorde det helt klart!

Eddie däremot, han var väl kanske inte så svensk? ;-)

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Misswhatsit

Misswhatsit

2 april 2011 12:07

Gunnar Viklund hade en härlig röst och var ju väldigt populär. Jag gillar hans låtar än idag.
Den här låten med Eddie C var en av mina stora favoriter.
Ha en riktigt skön helg!

http://misswhatsit.blogg.se

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

2 april 2011 12:40

Gunnar med sin djupa stämma. Mina föräldrar köpte flera ep-skivor med honom. Verkligen en av de där härliga 60-tals rösterna som hördes i Melodiradion, vår källa till underhållning under våra bilsemestrar under tidiga sommarloven.
Eddie kom först genom medåkandet i övre tonåren och med 8-kassetter eller singel i "spot".
Men Gunnar väcker liv i minnen. :-)
Hoppas solen kommer under helgen.
Visst var Monica Z:s död tragisk, ännu ett offer för nikotinbegäret...
Jan Johansson upptäckte jag själv först efter hans död, magisk arrangör och tolkare, verkligen trist när de faller ifrån redan i unga år.
Vi ses på bloggarna. ;-)

http://erik56.blogg.se/2011/april/stor-svensk-musi

 
Ingen bild

Siv

2 april 2011 12:47

Härligt med lite fin musik när man dricker "morgonkaffe".
Cochran hann ju göra några riktiga rökare;-)

 
Ingen bild

JJ

2 april 2011 14:53

Vem kan glömma Wiklund, han låg ju på topp i en hel del år. Cochran gick ju varm i Chevan;-)

 
Lena

Lena

2 april 2011 15:51

Gunnar Wiklunds låtar kommer man ihåg från man var ung. Han hade en djup fin röst. Eddie Cochran...oj han var jättebra!! Tragiskt att han dog så ung.

http://blogg.aftonbladet.se/artan

 
Pialotta

Pialotta

2 april 2011 17:41

Så där ja, en till vars mamma gillade Gunnar Wiklund. Min mammas stora idol oxså helt klart.. jag tror det var rösten som var något alldeles speciellt ..... fast han var rökare ;) Tog tyvärr hans liv oxså.

Eddies låt, den spelades galet mycket på hippor och skutt när man var i den åldern:)

Ha de gott i Vårens tider.. ingen sol hos mig idag, men ganska så varma Vårvindar.. just köpt penséer idag som ska förgylla efter de nervissnade ljungen :)

http://kafferasten.blogg.se

 
Mia

Mia

3 april 2011 18:40

Märkligt ändå att så många fina artister har gått bort i relativt unga år...

http://www.matmia.blogg.se

 
Camilla "Lillagul"

Camilla "Lillagul"

3 april 2011 19:01

Här har det faktiskt lyssnats på både Gunnar Wiklund och Eddie Cochran i diverse jänkebilar som passerat genom åren :)
Hade inte en susning om att Cochran dog så ung.
Fortsatt trevlig söndag !

http://camillalillagul.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards