Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Nu är det vår

Av Monica och Jacob - 7 april 2011 07:16

I dag regnar det, blöta hundar igen men det är att föredra framför att skotta snö.

 

Snön ligger kvar och det är ren isgata på stigarna trots flera dagar och nätter med plusgrader.

  


  

Men nu har i alla fall krokusarna kommit upp, fjorton dagar senare än förra året.

  

Hur många av er har fått en ostsalami i form av ett hjärta av era män tro? tyvärr glömde jag fota det innan jag satte tänderna i det.


Snart är det dax att köpa fästinghalsband som blev 280 kronor dyrare på att bräde för 4 st när man avreglerade apoteket, ja Sverige är fantastiskt.

  

Argos har blivit ännu bättre i sin rygg, här om dagen for han runt och lekte med Embla som som vanligt rymde från husse för att hälsa på oss.

Jag är så glad att jag är en människa som ifrågasätter och har egna idéer, bara en sådan sak att man föreslog att det skulle vara schäfervinglet är ju absurd med tanke på hur snabbt det dök upp. Att det kunde vara ehrlichia köpte jag ju eftersom det var samma symptom, nu vet jag ju som sagt var inte hur mycket som beror på medicineringen eller på att pålagringarna har stabiliserat ryggen. Det har ju gått bra att dra ner till var annan dag så nu satsar vi på var tredje och ser vad som händer.

Han har inte legat något mer i soffan lilla gubben men visst är han söt när jag tittar på honom och han låtsas att det regnar.

Alla foton är nu klickbara och blir större vilket jag saknat, förut när man klickade på dom blev dom mindre vad det nu skulle vara bra för  

Ha en bra dag    


   

 
 
Ingen bild

Phia

7 april 2011 07:51

Så underbart söt han är i soffan.Ha en bra Torpetdag trots regnet.

Monica och Jacob

7 april 2011 08:28

Ja nu är det vår och det är ju min
årstid;-);-)
Ha en bra dag;-)

 
Ingen bild

Siv

7 april 2011 08:32

Haha vad gulligt en hjärtekorv har jag inte sett förut.
Läckra bilder på krokusarna, ja du nu är det väl vår i alla fall. Dags att ut och jaga första humlan.
Söt är han lillgubben;-)
Ha en bra dag
Kram

 
cat

cat

7 april 2011 08:45

Visst är det väldigt sent för krokusarna i år.
Argos är som vanligt sötaste hanhunden i bloggosfären :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

7 april 2011 09:33

Våren är en intensiv tid, men det händer så mycket gott mellan regnskurarna att man knappt hinner bry sig om dem ;-)

Det är så skönt när djuren mår bättre... :-D

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Glimz

Glimz

7 april 2011 09:39

Det har regnat här i natt, nu på morgonen så hände det lite regn i luften, men vi klarade oss =) Nu väntar jag på sooool, om den nu behagar visa sig. Mysiga bilder :)
Sv; Om jag säger så här, jag är absolut ingen valp fantast. Vill att puss skrutt blir stor nu *asg* Han är ivf oerhört behändig å så otroligt glad! *lycka*
KRAM :)

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

7 april 2011 10:19

Underbar årstid som börjar nu. Visst det blir lortiga hundar men så skönt att slippa allt vitt. Underbart att se sin trotjänare skutta runt igen, det är värt varenda krona och gråa hår.
Puss

 
Madde

Madde

7 april 2011 12:01

Ostsalami lät djuriskt gott! tyvärr äter ju inte gubben salami :-( Så jag lär aldrig få en sådan gåva!
Så skönt nu när snön försvinner i rasande fart men i skuggsidor ligger det på sina ställen fortfarande flera dm!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Beate

Beate

7 april 2011 12:40

Det måste vara vår för du har bytt header;-)
Så många krokusar på en gång har jag då inte sett sedan ifjol. Plåtade en "sluten" grupp igår morse på väg till bussen, men den kan inte konkurrera med dina;-)
Härligt med Argos. Du borde ge honom en bit hjärtsalami. Tror det eller ej, den har jag heller aldrig sett. Men gulligt av Jacob - undrar vad han ville;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Oldmolly

Oldmolly

7 april 2011 18:31

Ja, det finns flera fördelar med att "bara" vara dagmamma/dagmatte åt någon annas hund. Att det är billigare t.ex

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 april 2011 00:09

Hoppas ni kan bli av med eran snö och is snart så du och vovvarna slipper halka runt :(

Fina blommor du fotat och ost salamin såg ju jätte häftig ut :)

Ja visst är han söt lille Argos när han ligger i soffan <3

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards