Alla inlägg den 10 april 2011

Av Monica och Jacob - 10 april 2011 18:00

BILDLIKT TALAT V 14

För att se fler bidrag http://mimos.sacinom.tk/?p=3660

 

Av Monica och Jacob - 10 april 2011 06:00

Stormen i torsdags var nog den värsta vi haft här sedan vi flyttade hit, blev lite orolig ett tag man är ju omgärdad av riktigt stora träd.

Grannens stora tall som vinden slet grenar av så dom for som konfetti   längs gatan.

Inga rotvältor här inte träden har helt enkelt blåst av, här har man haft änglavakt samtidigt som man får skylla sej själv när man gallrar ut så att vinden får fritt spelrum.

Här är några av stormens "offer"

  


Vilken kraft det är i blåsten med tanke på dom rötter som slits av.

  

    

  


  


  


  


  

Det var nog tur att man inte gick i hagen eller skogen sista rundan med hundarna, inte ens störtkruka hade skyddat en.

Den här lilla mannen   gör mej bara nöjdare och nöjdare med min envishet, i dag kom jag på att det var flera dagar sedan han fick några dragningar i bakkroppen. När sedan en granne säger herre gud så bra han blivit det ger en ju en riktig tankeställare att inte kasta in handduken innan man provat allt, känns det ännu bättre.  Han äter nu en lågdos medicin varannan dag och det går bra, tror jag ska ta och prova var tredje dag snart. Härligt att man till slut gick till rätt veterinär, det går ju inte att gå till en som man tappat allt förtroende för. Undrar om hon lärde sej något av att vi sa upp bekantskapen, vi betalar stora pengar och människan bryr sej skit i oss utan lägger allt krut på sin elev. Att jag kunde hålla käft är för mej en gåta med tanke på hur orolig jag var för hunden. Under den halvtimmeslånga undersökningen sa hon inte ett ljud till oss utan klämde på hunden ruskade på huvudet och snackade i medicinska termer som ingen jävul fattade. Jag mådde mer illa när jag åkte därifrån än innan, men vi fick vår remiss till MRT i alla fall.

Det var allt för i dag, ha en skön lördag  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards