Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Ett samtal som gjorde mej glad

Av Monica och Jacob - 11 april 2011 19:02

Ibland blir man glad, det ringde i dag och det var från Albano och dom ville höra hur det gått med Ebba. Något var ju helt fel eftersom vi vet att du inte kommer hit med djuren i onödan, härligt att höra att man är vettig på ett område i alla fall.

   

Här sitter en som inte är rädd om livhanken, det är äpplena som jag hivade efter Ebbas magonda. Ja vi har inte sett några illamående koltrastar i alla fall.

Jag bara undrar hur svårt kan det vara att ställa parkeringsskivan rätt, undrar hur dyrt det blev.

Här sitter en och undrar om jag verkligen måste fota honom när han lägger en kabel. Finns det något som kan se så skamset ut som en puppande hund, men vem skulle inte se skamsen ut om man var tvingad att göra det inför publik  

Det här är nog Österåkers tjurigaste häst, blänga elakt kan den också.

På Garnsviken ligger isen fortfarande men att gå på den står jag nog över.

Ha en skön måndagkväll          

 
 
Sarah

Sarah

11 april 2011 20:34

Skönt med veterinärer som bryr sig!! Hoppas det är bra med Ebba??
Haha visst kan dom se riktiga ynkliga ut när dom puppar ;)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siv

11 april 2011 20:37

Klart man blir glad när man får sådana samtal som visar att någon bryr sej;-)
Stackars Argosgubben, ja nog ser han ut att blänga på dej alltid Haha
Surt med P bot och så onödigt att glömma skivan.
Hoppas koltrastarna överlever äpplena.
Ha en skön kväll/KRAM

 
Sussi

Sussi

11 april 2011 20:37

Bra med en veterinär som faktiskt bryr sig. Tänk så mycket oro och annat som kunde besparas om alla betedde sig så där..
Hoppas nu bara att Ebba är okej!!

Den där bötern blev inte billig kan jag tänka mig. Jag är en stolt "ejfåttenparkeringsböters" tjej. Och jag tänker hålla det så..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

11 april 2011 21:02

Kul med ett samtal som visar empati och att de bryr sig. Det finns hopp för Albano.
Kul med koltrasten pånäppelkomposten, undrar om den flög i cirklar sedan;-)
Det kostar 450 spänn på landsbygden och 750 riksdaler i stan. Jag vet:-(
Hästar gillar jag bara på behörig avstånd, men det förstod du ju;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

11 april 2011 21:03

Tack för grattis och peppande SMS :). Vad omtänksamt av Albano, det måste värma. Funderar ofta på hur folk kan parkera men det kanske inte drabbar ngn fattig. Pippin ligger väl upp och ner nu ;).
puss

 
Glimz

Glimz

11 april 2011 21:37

Perfekt att dem hörde av sig. *asg* jag hade nog sett likadan ut om någon skulle klicka mig vid WC besöket =) Du den där horsen ser verkligen butter ut, lite mera mat kanske skulle göra honom glad.....
Sv; Vappe magen är så mjuk å söt å det är många pruttar jag har hunnit göra i ljumskarna & han tycker det är sååå kul :D :D :D
KRAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Pennelina

Pennelina

11 april 2011 21:45

Ha ha... ja, du skulle sett min äggsjuka höna löpa omkring i redet i desperation över att favoritplatsen var upptagen :-D När hon höll sig såg hon ut precis så där... har aldrig sett en höna lägga ett ägg så fort som hon gjorde :-D ha ha ha

Goda nyheter och vänliga ord får man aldrig för mycket av!

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 april 2011 00:54

Verkligen kul med veterinärer som bryr sig :) Dom är inte så många.

Får hoppas att inte pippin också blir dålig i magen av äpplena.

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
cat

cat

12 april 2011 08:12

Jag förstår att han inte vill bli fotad i ett sådant känsligt ögonblick :)
Hästar är väldigt duktiga på att blänga tjurigt.

Vilken trevlig veterinär som hörde av sig sådär :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Carro + grönisar

Carro + grönisar

12 april 2011 08:31

Hehe, det kostar 470:- i Sköndals Centrum =)))
Jag glömde inte, jag var dock suuuuuperstressad för att hinna till tobax innan 19 för att hämta ut ett paket, såg snabbt på skivan att den stod på 18 vilket ju var helt ok (får stå 2 timmar) och så sprang jag in på tobax. Passade på att handla lite smått också och var väl borta 20 minuter.
När jag kommer ut har jag fått böter, "felinställd p-skiva". Först blev jag skitsur tills jag ser att p-skivan utifrån sett visar 12 !!!!!!!! Jag har alltså en som sitter fast på rutan. Jag hade tittat längst upp på insidan, där står det 18, men nere vid pilen stod det minsann 12 =)) Så kan det gå när man är för stressat hehe. Det lär INTE hända igen.

Härligt att vetten ringde upp, sånt GILLAS !!
Carro

http://www.callencos.se

 
Madde

Madde

12 april 2011 08:55

Härligt med omtänksam veterinär, det värmer en ägares hjärta då dom hör av sig!
*fnissar* Skulle jag vara hund skulle jag nog vara konstant förstoppad *S*

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Leovi

Leovi

12 april 2011 12:39

Magnificent series, sorry that you are being fined

http://lafotografiaefectistaabstracta.blogspot.com

 
Erik "Semlan"

Erik "Semlan"

12 april 2011 13:08

Vill bara berätta att det inte gick att hitta tisdagstemat här. Detta inlägg var ju bra. Men bra fräckt att du plåtade hunden just i det läget, fy på dig!

http://erik56.blogg.se/2011/april/hog-position.htm

 
Glimz

Glimz

12 april 2011 14:24

Sv; Hahahaha huvudet på spiken, en valp ägares dagbok :D
KRAAAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards