Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Service

Av Monica och Jacob - 12 maj 2011 06:01

I dag ska Bettan in på service bland annat ska gasspjället bytas eftersom vi tröttnat på lampjäveln som lyser i tid och otid. Problemet är att även om det inte är något fel så går den inte igenom besiktningen med en lysande ETS lampa. 8000 tusen ska dom ha bara för det, man får väl ta något lugnande så man törs svara när dom ringer och talar om när den är färdig.

Om ni tittar i tunnan ser ni min blonda kalufs  undrar om alla blondinskämt gäller dom som är naturligt blonda också  

Detta är blixten som delar ut DN, han är rädd för hundarna tror jag eller är det så illa att det är mej han är rädd för tro  

Förgätmigejen blommar så fint på stora delar av tomten, ser ut som ett blått hav.

I dag var det mulet men inget regn, vi skulle behöva en riktig rotblöta här för det är riktigt torrt.

Dagens tistel till lärarna som tar bussen ut hit för att gå i hagen med sina klasser, flaskor godispapper mm ligger lite överallt får skicka in en insändare till Södra Roslagen och spy lite galla  .

Kajsa har hittat en festisflaska i plast att äta på.


Dagens klipp är på Argos   som tränar balansen, detta hade inte gått för ett halvår sedan.

Det går inte att kommentera i Bloggerbloggarna, det börjar bli lite ofta  

Ha en bra torsdag            

 
 
Ingen bild

Siv

12 maj 2011 07:42

Det bästa är ju att inte behöva ha någon bil men då skulle arbetsdagarna bli lite väl långa.
Gumman i tunnan HAHA är det allt man får se nu för tiden, ja det kan ju vara rätt;-))))
Härligt att han kan slänga med huvudet igen utan att trilla omkull;-)))))
Ha en bra dag;-0
KRAM

 
Pennelina

Pennelina

12 maj 2011 08:01

Kan trösta dig med att jag inte finner mina bloggar på instrumentpanelen.... börjar bli tämligen less själv!

Som tur är har jag säkerhetskopierat mina bloggar med jämna mellanrum...

Kram <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
cat

cat

12 maj 2011 10:22

Man kan ju tycka att det minsta lärare ska lära ut är att man inte slänger skräp i naturen!!!
Fy fanken för kostnader som hör till bilreparationer. Tyvärr skulle mitt liv inte funka så bra utan bil.
Jag kommenterade hos Beate nyss och det gick bra, så förhoppningsvis har blogger fixat problemet. Håller med om att det är jobbigt när det så ofta är problem.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

12 maj 2011 13:37

Har testat att flytta bloggen till WordPress och det gick bra... fungerar inte blogger bättre kommer jag att flytta över permanent!

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Beate

Beate

12 maj 2011 13:46

Vilket fotosprakande inlägg!!! Love it ... Å jag har nästan glömt det 800 spänn - fast bara nästan;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

12 maj 2011 16:15

Speedy far förbi, han är nog rädd för dig *asg* För inte kan det väl vara fyra schäferbestar som han åker ifrån :D Jag blir så nostalgisk när jag ser förgätmigej, så vackra :)
Sv; Jag kommer att jaga den där stackars "lilla" läkaren. Honom släpper jag inte för allt smör i småland!
KRAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Madde

Madde

12 maj 2011 16:34

Våran gick igenom besiktningen med en fellampa lysnade. Motorsystemfel servic erfodras står det kollar man felkoden hade det med avgasreningen att göra???
Men det var spjällhuset på våran bil med enligt snubben på servicen... På våran bil skulle ett byta kosta 7 000 kr :-( Men så länge den går igenom besiktningen trots lampan lyser får den lysa.

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

12 maj 2011 19:55

Det är svindyrt så fort man måste laga bilen. Jag ska in med bilen på service i augusti. Det beräknas kosta 4000-5000 kr. Det ska tydligen vara en stor service nu. Annars går det på ca 1800 kr. Lite skillnad :(

Regn saknar jag med. Det behövs för att få bort det här envisa tjocka lagret med pollen med. Den svarta bilen är gul när man kommer ut på morgonen.

Ja, det var inget fel på Argos balans nu inte ;)

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

12 maj 2011 20:30

Måste ju bara kommentera lite längre nu. Skrev på iPhonen förr och där ser man ju ingenting. Därför såg jag först nu att jag hade glömt en nolla i min föregående kommentar - men det var ju iofs positivt;-)
Så du är blond - det trodde jag inte. Hade fått för mig att du var brunhårig. Konstigt eller hur...
Argos krigsdans är som tagen ur en sjukgymnasts receptbok;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Viktkamp

Viktkamp

12 maj 2011 21:16

Förgätmigej är en av mina favoritblommor =)

http://viktkamp.webblogg.se

 
Ingen bild

Susan

12 maj 2011 22:24

Brevbärare som cyklar...här åker latmaskarna bil. Kanske går bättre för Haninge Komun ;):)
Så trist att lämna in bilen, tänk om man klarade sig på SL kort vad billigt det vore . En av orsakerna till att ta med sig barnen ut i naturen borde vara att lära dom att värna om naturen och hålla rent.
Hoppas regnet kommer, torrt här med / puss

 
Misswhatsit

Misswhatsit

12 maj 2011 22:52

Vilka härliga bilder! Gillar hinken och speglingen i vattnet. Har även kollat på dina bilder från tidigare i veckan. Argos med huvudbonad tar priset.:) Han är verkligen en fin modell.
Ha ett bra veckoslut!

http://misswhatsit.blogg.se

 
Ingen bild

Yvonne

12 maj 2011 23:27

Kan ej lägga en ny blogg då jag ej kommer in.skumt
då det fungerat bra länge tidigare.Avbrotten kommer oftare nu,men ska vara en uppdatering enligt dom.
Härliga filmklipp och fyy för nersmutsande skolklasser.Här har också doggarna kul om dom hittar en tom petflaska det springs och tuggas och
briljeras runt med ´den som om den vore ett byte.
Kram o ha en trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards