Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Domedag

Av Monica och Jacob - 17 maj 2011 17:31

Nu har någon döskalle till pastor kapat min födelsedag   och gjort den till domedag.

Den senaste i raden av domedagsprofeter är pastor Harold Camping från Kalifornien. Han hävdar att Domedagen inträffar lördagen den 21 maj – närmare bestämt vid 18-tiden, amerikansk västkusttid bäst att fira tidigt  


Undrar om man törs åka bil med Jacob längre, vi hade släppt ut hundarna och tagit ut matkassen ur baksätet. Bakdörren stod öppen och när han skulle ta bilen och köra den till uppfarten gick han och skulle sätta sej i baksätet för att köra, lång näsa ingen ratt men ett riktigt gott skratt    

I dag har vi varit till Vaxholm och Bogesund för att leta hundrastningsområden, på Bogesundslandet finns det en hel del fina stigar   och parkeringar. Usch vad det blåste kallt nere vid vattnet i Vaxholm, vi hade tänkt ta en fika men hade ingen lust att sitta ute i snålblåsten.

Ha en skön tisdagkväll   

 
 
Ninz

Ninz

17 maj 2011 18:26

Men Jacob, det är lite svårt att köra därifrån :D
Det är så fint ute vid Bogesund, kan tänka mig att ni hittade fina strövområden :)
Sv; Jag har som vana att sätta på tvättmaskinen på morgnarna & det var då jag kom på att jag inte checkat byxorna som låg där i. Tur som en tok hade jag :D
KRAM till din fina fina flock!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

17 maj 2011 20:39

Hoppsan, var mannen utsvulten och hade fått blodsockerfall? Då kan allt hända. Bogesund är fint,och det hemska slottet är ruskigt fult.

http://vitplister.blogg.se/?tmp=17202332

 
Beate

Beate

17 maj 2011 20:44

1. Bäst att du firar rejält den 21 maj - jankarna ligger ju 8 timmar efter oss, så du hinner nog att bli redlöst berusad för att sova dig till "andra sidan".
2. Nu förstår jag varför ni jämt har konstiga lampor som blinkar i er bil;-) ASG här:-)))
3. Vaxholm är bara fint när det är 24 grader och vindstilla. Bogesundslandet är suveränt att promenera i och man kan träffa på både älg och vildsvin. Det lär vara nå't för Argos & Co. att bita i;-) Sedan har dom två riktigt rolika och goda fik också - mitt i ingenstans iofs men väl värda ett besök.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Sinna

Sinna

17 maj 2011 21:44

Haha!! Det hade jag vilja se. Jag kan tänka mig minen ;-)
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 maj 2011 22:52

Hoppsan, kanske inte så lätt att köra från baksätet i bilen ;) Kan förstå din tvekan att fortsätta åka med honom, fast om han sitter i baksätet händer det ju iaf inga olyckor ;)

Sv. Håller med dig helt att bada nu vill man inte. Tycker nog det är för kallt för vovvarna också att bada ute men dom var mest bara nere och svalka fötterna för det blev lite varmt ute på promenaden. men att simma kommer dröja länge innan dom får.

Hoppas du får en bra födelsedag sen då och hoppas det inte blir en domedag ;)

http://www.heratorpetsvinja.com

 
Ingen bild

Yvonne

18 maj 2011 01:22

Ha ha baksätesförare har man ju hört talas om.
Det blir nog en bra födelsedag,ala,armageddon.
Kramen

 
Pennelina

Pennelina

18 maj 2011 08:32

Ha ha... Här har vi haft åska, så all elektronik har varit urkopplad.

Kram från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
cat

cat

18 maj 2011 08:54

Nämen oj då är det dags för undergång nu igen. Så tråkigt för mig att det sker precis en vecka innan jag har en kul grej inbokad. Oh well, such is life ;)
Fira nu din födelsedag riktigt ordentligt så fort klockan har slagit en minut över midnatt.

Jacob måste ha varit rätt disträ den dagen. Förstår att du skrattade gott :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
cat

cat

18 maj 2011 10:09

Tack snälla rara för den fina kommentaren hos mig.
Men nog är det ett foto med riktig person alltid :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

18 maj 2011 10:29

Skulle ha skrattat ihjäl mig, vilken syn att sitta bak :):)
Det är så fint längst Bogesund.Janne & jag tränar där & åker ner till byn för att fika medans spåret lägger sig.SItter in på cafet och kikar ut, det med en bagare i fönstret.
Puss

 
Ingen bild

Siv

18 maj 2011 15:17

HAHA ja det kanske är bäst att du kör själv, hur tokigt det kan bli;-)))))))))
Bogesundslandet är mysigt var några år sedan jag var där, dags att göra en liten resa;-)
Ha en skön onsdagkväll;-)))
KRAM

 
Sussi

Sussi

18 maj 2011 20:06

Nämen dumma!! Världen kan ju inte gå under då, du fyller ju år!! Vet inte hur många som sagt att världen ska gå under vid en massa olika tillfälle men TADA.. Vi är fortfarande kvar ;)

Hahaha är han lång eller? Jag tänkte eftersom han skulle köra från baksätet ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards