Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Monica och Jacob - 4 juni 2011 08:49

MUSIK O FOTOAUTOMATEN # MUSIK FÖRKNIPPAD MED SOMMARAKTIVITETER

En låt som för mej alltid är förknippad med en helt underbar sommar  

Playan i Hagalund förvandlades till en plats för lek, mat och dryck och en stämning som ja inte upplevt sedan vi flyttade därifrån.  

Har så dåligt med bilder på mej själv, man kan ju fundera om jag är som naturfolken att jag tror att min själ försvinner om jag blir fotad    . Här har vi i alla fall en linslus av stora mått, vad han visar upp här vet inte jag men det ser ut att vara en XXXL flaska öl.

Sommaraktiviteter när man var tonåring var att gå på Grönan och lyssna på artister. PJ Proby spräckte byxorna och vi flickor dånade  

För att se fler bidraghttp://kafferasten.blogg.se/

 

 

Av Monica och Jacob - 4 juni 2011 06:00

I dag har dom lovat en 27-28 grader, grattis alla soldyrkare själv låser jag in mej i ett mörkt hus med Gänget och hoppas att det inte blir som förra året med flera veckor utan regn och runt 30 grader varmt.

Skönt är det fram till 9 tiden i alla fall, tyvärr tycker även myggen det och dom är det mycket av i år.

   Galningarna tar tillfället i akt och rusar omkring på första svala rundan.



Det här mina vänner är en pipranka, har haft den i minst 10 år och den har inte blommat förrän i år. Riktigt kul för det var för dom pipliknande blommornas skull jag köpte den.

Klematis alpina översållad av blommor

Vit klematis

Syren

Löjtnantshjärta

  

I år får vi mycket jordgubbar

Skogsduvorna som brukar hålla sej i skogen håller i år till på taket och sitter och glor och kuttrar medans man rensar rabatterna, riktigt gulligt. Det bästa med dom är att dom rensar taket från mossa.


Dagens klipp, visst är den fin grönskan i Maj/Juni

Ha en bra lördag                       

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards