Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Satans hetta

Av Monica och Jacob - 7 juni 2011 07:30

Sitter och svalkar mej med lite vinterbilder  

 

Sötnos     med snöflingor, varför kan vi inte få ett år med normaltemperatur både sommar o vinter.

Man kan ju inte vara nere vid vattnet hela dagarna tyvärr och att komma hem till en veranda med +29 är inget jag trånar efter. Efter den lilla neuroskadan jag fick för några år sedan har jag börjat gå ner mej helt när det blir varmt  

 

För att inte tala om alla dessa äckliga småkryp som tittar fram  

Rhododendron blommar för fullt nu synd bara att blommställningarna drar till sej en massa getingar, så fort dom blommat över klipper jag av dom annars går det inte att sitta på verandan.

Som ni ser hittar jag bara nackdelar med sommaren    

 

Det här är ett Ganglion som Jacob har, den ska opereras bort under lokalbedövning. Doktorn sa att det var vanlig men jag har aldrig hört talas om det. Det är tydligen en cysta som läcker ledvätska, otäcka saker ont gör den när den är vätskefylld. 

Ha en skön dag      

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 juni 2011 14:02

Jag stod nog ca 2-3 meter från kidden. Dom stod helt stilla när jag kom o fota dom.

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Pennelina

Pennelina

7 juni 2011 14:44

Och det här lär bara vara början på värmen... jag tål den inte heller! (säger jag som laddat med två växthus ;-))

Såg inte skönt ut det där... får ge honom en extra kram från oss på ordbruket :-D

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

7 juni 2011 16:58

Det är verkligen varmt. Öppnar dörren & värmen slår andan ur bröstet. Otroligt vackert kort du har tagit på er roddis :) Jag liiiider med Jacob, AJ vad ont det gör! Heder till honom att han inte har stuckit hål på den. Det hade jag gjort på stört å det är INTE bra :(
Sv; Huvudvärken är något bättre & inte lika intensiv idag å jag har sluppit prata med Ulrik, men idag har jag varit duktigare på att dricka vatten :D
KRAAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

7 juni 2011 17:00

Nu kan du tacka din neuroskada. Annars hade jag skällt på dig;-) ok, du har ju gnällt över den långa vintern också, men en bild på Argos köper jag;-) småkryp undviks med fördel i lägenhet, getingar också för den delen;-)
Ganglionen ser ut som en vårta, men har hört talas om den. En baggis att skära bort har jag hört, inte ens sjukskrivning får man;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

7 juni 2011 17:29

Här är en till som inte gillar pygmévärmen, som tur är har det fläktat idag.
Vilken läcker färg på fjärilen, riktigt neongrön.
Dom där cystorna kan göra ont om man kommer åt dom när dom är vätskefyllda;-(
Ha en skön kväll;o)))
KRAM

 
Ingen bild

Yvonne

7 juni 2011 23:31

läbbigt med cystor,hua har ingen skada men blir mer och mer tagen av värmen med åren som går.
Flocken ligger som döa sillar på dagen men kvicknar till på kvällen.
Kram kram

 
cat

cat

8 juni 2011 09:20

Vi har fått lite lättnad från värmen i två dagar nu. Jag är en lagommänniska när det kommer till temperatur. Mår inte bra i någon extremkyla eller extremvärme.
Hoppas den där läskiga cystan inte kommer tillbaka.

http://1bildibland.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards