Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Sorgligt meddelande

Av Monica och Jacob - 26 juni 2011 07:06

Fick ännu ett sorgligt meddelande 3 dagar efter sin tioårsdag orkade inte   Vesta (Argos syster) mer.

 


 

Hon var den vackraste tjejen i kullen, nu är det 3 stycken Arkas,Sigge och Vesta på 3 månader vilket känns i mitt uppfödarhjärta  


I går small det till och sedan blev det strömlöst, fort var dom på plats Eon måste jag säga.


Betalt ska dom ha men underhållet är ju skrämmande, taket hade rasat så vatten läckte in tydligen och kortslöt något i  transformatorstationen lågt Eon.



Vad det här är som man lämnat efter sej undrar jag, tur man har lydiga hundar eftersom jag inte vill att dom ska lägga nosen i det. Jag vill ju inte tro att man lämnar sådant efter sej som kan skada och till och med döda hundarna men fan vet. Och varför man skulle sprida ut det över gångvägen fattar jag inte alls, hoppas nu att alla har uppsikt över sina hundar men det är väl för mycket begärt själv går jag en omväg.

Ha en skön söndag  

        



 
 
Pennelina

Pennelina

26 juni 2011 07:35

Så tungt...

Kramar från mig <3<3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

26 juni 2011 08:14

Så sorgligt;:-(Kramar!,,Vilken mystisk vit gegga,,hm

Monica och Jacob

26 juni 2011 10:48

Ja ser ut som marängsmet men det är det nog inte.
Ha en bra dag:-)))

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 juni 2011 09:28

Men usch vad tråkigt :( Inte kul när dom börjar bli gamla.
Hon var verkligen vacker tjejen :)

Man kan verkligen undra vad det är för konstig gegga dom kastat ut :S

Ja om det blir lite varmare än det varit är helt okej, men inga 28-30 grader igen vill vi inte ha :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Madde

Madde

26 juni 2011 11:11

Baksidan med att vara uppfödare =( kram!

Skumt gegg, kan det komma från en brandsläckare?

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

26 juni 2011 12:10

Usch vad tråkigt. Förstår att det känns jobbigt i uppfödarhjärtat!

Bra att dom var så fort på plats. Inte kul att vara strömlöst länge. Försöker titta ut vad det kan tänkas vara på busken. Har ingen aning men det är säkert inte alls bra för djur att få i sig..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

26 juni 2011 12:15

Fyy så sorgligt när åldern tar ut sin rätt.
Kram kram

 
Beate

Beate

26 juni 2011 13:24

En olycka kommer sällan ensa, heter det ju. Ledsen att Vesta inte finns mer. Men Argos verkar ju vara den "tuffaste" av syskonen och det får du trösta dig med.
Elavbrottet på midsommardagen - ja vad kan man säga.
Det där vita skummet trodde jag var skum från en brandsläckare (såg framför mig ett brinnande elskåp) - usch, verkar inte vara i form idag...

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Madde

Madde

26 juni 2011 14:06

tråkigt att du inte fick möjlighet att gå vidare med den trevliga linjen :-(
Ja vi (eller snarare Henke)behövde lite medgång efter tävlingen.
Började med blixtinkallade RPS sm han fick beröm för lydnaden och då särskillt framförgåendet, sedan omprovet fick han beröm för den fina ordningen i skyddet!
Sedan första natten ett riktigt snyggt genomsök som imponerade på kollegan och sedan storslammet inatt fick nog bådas ego att växa <3
Leffes rätta element är i tjänst och inte en appellplan =)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

26 juni 2011 16:11

Nä vad tråkigt, förstår att det känns i ditt uppfödarhjärta;-(
Ja betalt tar man för underhåll frågan är vart pengarna tar vägen inte till er transformatorstation i alla fall som det ser ut.
Tror också att man tömt en släckare men man tycker ju dom kunde tömt den någon annanstans.
Ha en skön söndagkväll/KRAM

 
Sarah

Sarah

26 juni 2011 17:12

Så sorgligt! :(

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gisse/ sigge

26 juni 2011 18:34

Så sorgligt. Blir ledsen även jag... Får trösta sig med att Zeldas barn är tillsammans. Saknar min Sigge så mycket. Kram vestas matte / husse.

 
Vicke

Vicke

26 juni 2011 19:08

det var tråkigt

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

 
Ninz

Ninz

26 juni 2011 22:35

Gummizen, det där var ett mycket tungt besked! Mitt hjärta är med dig vännen.
Sv; Jag börjar nog tackla av, orkar inte lika mycket som tidigare å det är mycket sömn som måste hämtas hem igen
KRAAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

27 juni 2011 00:01

Vad tråkigt :)
Varm Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards