Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Vill ha regn.

Av Monica och Jacob - 1 augusti 2011 08:25

Nu är det torrt i skog o mark, man hajar till när man ser att folk gått och rökt det ligger fimpar lite överallt nu för tiden.


Fult blir det också, här var det grönt för två veckor sedan och fullt med vilda blommor. Billigt blir det i alla fall två ggr i sommar har vi klippt gräset, klipper man det nu blir det brunt på tomten också. Konstigt att nyheterna inte tagit upp torkan och tjatat om global uppvärmning.


En koltrastunge har jag sett i år, här blir den matad av pappa. Dom lever farligt eftersom dom håller till ibland blåbärsriset och flaxar iväg om något kommer för nära, tur man har dom hundar man har som lämnar dom ifred.

Ögonen lite bättre, SKÖNT

Avslutar med en bild till på kommunalarbetaren men här ser han mer lidande ut, åh vad jag älskar     den här hunden ja dom andra med förstås men han är speciell. 

Ha en bra måndag  


      

   

 
 
Ingen bild

Siv

1 augusti 2011 09:57

Varför är inte alla kommunalarbetare så
söta;-))))
Vill också ha regn men det ser dystert ut på kartorna;-(
Ha en bra dag/KRAM

 
Pennelina

Pennelina

1 augusti 2011 10:24

Ha ha... nej nu vet jag! Han skäms inte för utstyrseln utan för att han som kommunalarbetare fångats sittande på bild ;-)

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 augusti 2011 10:25

Men vad torrt och tråkigt ni har hos er :( Förstår verkligen du längtar efter regn. Här är det inte alls så torrt ute då fått en hel del regn i omgångar.

Ja nog var det skönt att få sova i sin egen säng och slippa gå upp kl 7

Hoppas du och vovvarna får en bra dag och jag ska hålla tummarna att ni ska få lite regn hos er :)

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Ninz

Ninz

1 augusti 2011 10:43

Det där gröna som skall vara ute i naturen lyser med sin frånvaro, jag vill också ha regn :) Han är så fin din kommunalarbetare :D Det borde finnas fler som honom!
KRAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

1 augusti 2011 12:13

ja torrt som fnöske i skogen och hagar,
Gillar ej heller fimpar i naturen.Jag röker ju tyvär själv men röker inte i skogen och skulle i så fall absolut inte fimpa där,isch
Ska dansa regndans och se om det hjälper..
Kram kram

 
Beate

Beate

1 augusti 2011 12:32

Ingen kommentar till din önskan om regn. Å fimpar plockar jag upp efter mig, speciellt och absolut i skogen och på stränder. Ja inte att jag befinner mig på dessa platser alltför oftas;-)
Argos är speciell. Hans ögon talar. Han ser inte ett dugg lidande ut här. Han säger bara:
"Herregud kärring, ge dig!!! Har faktiskt plockat skräp i skogen hela dan å du vet väl hur dåligt betalt vi kommunalarbetarna får. Jag är trött!!!Ta fram bärsen... NU!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

1 augusti 2011 18:18

ja, regnet hade kunnat sprida sig jämt över landet och inte bara på några platser

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
cat

cat

1 augusti 2011 19:03

Fy så trist att bara en liten unge överlevde. Och fy tusan vad trist att folk slänger fimpar i skog och mark.
Visst är det en krater du ser på min bild från igår. I morgon ska vi till två kratrar till och så ska vi bada i ett vattenfall.

http://1bildibland.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards