Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Musik o fotoautomaten

Av Monica och Jacob - 6 augusti 2011 07:00

MUSIKUTMANING/GLÖDEN HAR INTE SLOCKNAT

The Temptations skrev kontrakt med Motown redan 1961, då var jag väl lite för ung det var nog mer Kalle Stropp och Grodan Boll som gällde då. Men förr i tiden så var musiken poppis längre än nu så när man kom in i tonåren lyssnade man mycket på dom och 60tals musiken.

 

1973 kom Masterpies och Ma och då var man med på noterna och hade lämnat Grodan Boll bakom sej. 2010 höll Temtations fortfarande på om än med bara  en orginalmedlem Otis Williams sedan 60 talet.

Att vara Lucia på fritis det var respekt på den tiden   

För att se fler bidrag http://pialottaskafferast.blogspot.com/  

 
 
Ingen bild

Siv

6 augusti 2011 08:58

My girl bara så bra;0)))
Haha vilken fin liten Lucia, det har jag också varit det var respekt det Hihi
Ha en bra dag i det kvalmiga vädret.
KRAM

 
Lena

Lena

6 augusti 2011 10:21

Oj himmel....det var länge sedan jag hörde The Temptations. Härlig musik tycker jag nu...men jag gillade det inte något vidare när jag var ung:)

http://artanstankekorn.blogg.se

 
Pialotta

Pialotta

6 augusti 2011 11:21

Visste faktiskt inte att Temtations höll på fortfarande :) Men det var ju kul att veta..:) Alltid lär man sig något på Musiktemat :)
My girl har man hört ett antal gånger, men det var en tid för länge sedan.
Ha de.. Fin liten luciafröken där:)

http://pialottaskafferast.blogspot.com

 
Beate

Beate

6 augusti 2011 12:45

Now we are talking. Helt i min smak!!!
Glömde ju skriva ett Grattis också förut - till den slutförda målningen av huset!!!

PS. Regnet verka ösa ner i hela Sverige förutom i nollåtta. Ja du vet ju vad jag tycker om det;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards