Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Höst

Av Monica och Jacob - 9 augusti 2011 06:12


Så kom då regnet till slut, 25 mm i söndags och det behövs lika mycket till här.

Rensade upp i luften gjorde det och nu är det riktigt skönt fast det är över 20 grader dagtid

 

 

Dimman ligger tät jag fotar och Gänget "läser morgontidningen" snart är det mörkt när man gör första rundan.

Hoppas nu bara inte att vintern kommer lika tidigt i år så här såg det ut den 23 oktober förra året. För mej har ju den här sommaren varit skit med torkan o värmen blir det sedan 5 månader snö i år också får man väl fundera på att emigrera.

Ha en bra dag      

 
 
cat

cat

9 augusti 2011 09:09

Ja blir det en sådan vinter till, så kommer jag också överväga att emigrera. Frågan är ju bara vart. Det finns ju konstiga väderfenomen och naturkrafter överallt för att inte tala om taskiga politiska system och bottenkörda ekonomier.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

9 augusti 2011 09:35

Härligt när gubben visar flickorna musklerna Hihi
Frågan är som sagt vart man ska emigrera.
Ha en bra dag/KRAM

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

9 augusti 2011 10:00

Den där pinnen såg ut att vara kul :)

Läcker morgonbild med dimman :) Ja nog går det snabbt att bli mörkare igen :( Märker ju när man går sista rastningen att det inte är ljust längre. Morgon rastningen har jag inte märkt nå av än då jag fortfarande har semester och vi går upp vid 9 ;) Och då är det ljust.

Får verkligen inte hoppas att vintern kommer så tidigt i år, ingen höjdare alls :(

Ha en bra dag du och gänget :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Pennelina

Pennelina

9 augusti 2011 10:07

Ja, nu kommer dimman igen... här var det också vitt i morse. Vintern kan gärna få dröja lite till... fast det är klart att när mörkret kommer är det skönt när snön lyser upp :-D

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Beate

Beate

9 augusti 2011 10:10

Tvåan - äpplet alltså - är den bästa (icke hund-)bilden som du har lagt upp. Den är helt underbar!!!
Ja du och vädret är ju riktiga ovänner oavsett årstid har jag märkt;-) Å den där bilden från 23 oktober kunde du ha besparat mig. Vart ska man emigrera då... Maken föreslog Grönland förresten med tanke på den globala uppvärmningen... Dit får han nog flytta ensam;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

9 augusti 2011 11:48

Visst är det härligt med den friska luften nu :) reagerade precist som du. Det är 20° varmt, men det är behagligt och friskt :) Du har tagit jädrans fina bilder! Dimman, gjorde att allt såg lite drömskt ut, läcker som satan. För att inte tala om äpplet, GOTT! Å så har vi vinterbilden, som fick mig att le, jag tycker ju om vintern. Inga människor att trängas med, då alla sitter inne å kurar (nå väldigt många ivf) En go tisdag till dig vännen :D
KRAAAM!!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

9 augusti 2011 13:06

I skrivande stund regnar det här.Mörkret faller öven en tidigare på kvällen,
Becksvart på nätterna,gula löv på träden,Själv håller jag mig i Sverige och har inte en tanke på
utvandring,så länge traktorn är hel, ha ha
Kramen í regnet

 
Ingen bild

Susan

9 augusti 2011 16:08

Jag fick bara 18 mm men det räckte. Har småskvätt varje dag och nu är det höst i luften på morgonen och kvällen. SKÖNT, jag älskar hösten och lite kyligare luft .Glada flocken har gul i gräset :):).Ska lägga ut en bild åt dig senare i ve ang mkt snö och rönnbär.....lika bra du bokar utlandsresan ;).
Puss

 
Sussi

Sussi

9 augusti 2011 17:54

En dags regn fick vi här med. Vilket verkligen behövdes. Båder gräsmatta och träd är gula nu. Det behövs mer regn. Det ultimata vore om det regnade på nätterna och var sol på dagarna. Det hade varit något det :)

Hoppas verkligen att vintern håller på sig i år. I alla fall till slutet av november..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

10 augusti 2011 00:10

Ny blogg,ska skärpa mig och blogga 2 ggr i veckan i alla fall,och har försummat din kod till låst blogg så skicka den till mig igen är du snäll.
Puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards