Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Mer muskler

Av Monica och Jacob - 14 augusti 2011 08:12

Efter två härliga dagar med 5 grader på morgonen var den fuktiga luften tillbaka med 15 grader vi 5 tiden  

Regnet gjorde att det grönskar i trädgården igen men hallonen är nog bortom all räddning.

Vägde Argos på Albano i torsdags och han hade gått upp till sina 41 kilo från 37,5 som han gick ner till när han blev dålig i ryggen. Inget fett bara muskler så där ser man att man med små medel kan muskla upp dom igen. 


Som vanligt när det åskar slog blixten ner i klocktornet så elkillarna var där för att få igång klockspelet igen. Det smäller inte måttligt om urladdningen men den här gången klarade sej transformatorstationen så vi slapp bli strömlösa.

Inte är han vacker nu inte har hårat ur fullständigt så han har lite skabbrävlook, här spanar han på grannen.   

Det var allt för i dag, ha det bra     

 
 
Pennelina

Pennelina

14 augusti 2011 08:39

Efter ett par svala nätter har vi haft en riktigt hyfsad natt nu :-D

Milo är inte fullt så morgonpigg längre som han var i somras, och definitivt inte lika morgonpigga som dina sötnosar :-D

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

14 augusti 2011 09:52

Härlig disig bild, Haha är det gubben som sitter i hallonlandet. Det brukar smälla bra när den slår ner, riktigt otäckt;0(
Ha en skön söndag/KRAM

 
Sussi

Sussi

14 augusti 2011 11:22

Här har det varit ganska kallt tycker jag. I alla fall på kvällar och nätter. Känns att hösten är i antågande :(

Han är ju inte så ung längre. Alla äldre män brukar ju bli tunnhåriga ;)
Skämt o sido.. Han är fin varesig han är tunnhårig eller inte :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

14 augusti 2011 16:09

Som vanligt: "no comments on" vädret däremot ska jag säga att fotot på klocktornet är ett konstverk.
Ligger det bredvid Österåkers kyrka? Har faktiskt aldrig sett det... oooooops. Åsså vet du ju att jag alltid blandar ihop kyrkorna i den kommunen.
Jätekul att Argos har lagt på sig muskler utan att ga på gymmet!!!
Håra ur?????? Vad menar du? Tappar hundar hår eller...
Varför är jag så nyfiken trots att jag egentligen är skiträdd för hundar, men Argos är ju ett undantag:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 augusti 2011 17:59

Det var verkligen skillnad på 5 och 15 grader på morgonen.
Bra ni fått tillbaka lite grönska efter regnet, men synd på hallonen :(
Riktigt kul att gossen har musklat på sig igen :)
Ja nog ser dom annorlunda ut när dom fäller. Nu har Vinja fått tillbaka pälsen och blivit mörkare grå, men för några månader sen såg hon verkligen blek ut.

Den översta bilden var verkligen fin :)

Hoppas att ni haft en bra söndag.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ninz

Ninz

14 augusti 2011 21:10

Det är riktigt skönt ute nu när det har blivit lite svalare :) Kan du fatta jag är med på 9an, jag som aaaaldrig skulle sätta min fot där iigen!
KRAAAM!!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Beate

Beate

14 augusti 2011 21:16

Svar: Tack du - nu ber jag iofs inte så mycket men promenera gör vi ju ofta och maken tyckte att han kände igen tornet och kyrkan. Han ja... han måste väl ha gått där ensam då;-)

PS. Han är hundvän och uppväxt med boxers. När han såg dina lösspringade hundar på bilden så sa han:
"Den promenaden kan vi ju skippa, du skulle ju bara vända på klacken eller klättra upp på närmaste träd om du vore yngre. Du förstår...;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
cat

cat

15 augusti 2011 08:48

Så bra att han har musklat till sig :)

http://1bildibland.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards