Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Det suger just nu

Av Monica och Jacob - 18 augusti 2011 07:15

Blir bara gnällblogg så det får bli en kortis.

Mammas gubbe har ätit något riktigt onyttigt, i går morse när jag gick upp satte jag foten i en plupphög   någon hade pluppat inne men vem. Det kröp ju snart fram att det var lilla gubben inte så farligt tyckte jag men på eftermiddagen började han spy fick inte ens behålla vatten  . Det finns väl ingenting som kan se så eländigt ut som en sjuk hanhund, fick ta undan vattnet och istället spruta in lite i munnen då och då.  Alla som har hund vet hur jobbigt det är när dom inte ens får behålla vatten, har sovit som en kratta men än så länge verkar det lugnt i dag. Nu ska han få dricka själv igen eftersom veterinären öppnar snart, håll tummarna. Någon som har några tips om hur man mjukstartar på bästa vis, brukar alltid vara någon som kan tipsa om något nytt. Som grädde på moset har lilla mor blivit sjuk, ja alltid har man något att oroa sej för.


Signe är i alla fall i form.

Bredbandet funkar till och från, med tanke på att lilla mor blev sittande utan telefon i 10 dagar så tar det nog tid innan det blir fart på det igen.

Inget kan man göra så det är bara att gilla läget, kommenterar hos er i den mån jag kommer in.

Ha det bra   





 
 
Ingen bild

Siv

18 augusti 2011 07:29

Ja det gäller att ha is i magen och se till att dom inte torkar ut så brukar det lugna ner sej.
Söt fin och röd är han;-))))
Kul med damplisa, hoppas att det funkar snart igen nätet.
Håller tummar o tassar/KRAMEN

 
Beate

Beate

18 augusti 2011 08:16

Ja nu är Argos ju lite äldre och han har ju en viss erfarenhet av hur dödssjuk hanmänniskor kan vara när dom är förkylda till exempel;-) T o m hans benställning antyder ju att han är sjuk, det ser även jag. Älskar den där jycken:-)
Nu hoppas jag att han blir bra under dagen så att han kan ge Signe en match;-) Håller tummarna också för din mamma... Å att du snart får ett fungerande bredband igen!!!

http://bp-computerart.blogspot.combf

 
Ingen bild

Malin

18 augusti 2011 08:30

Risavkok brukar vara bra att ge dom, lite stoppande + att dom får i sig vätska..
Sen brukar jag alltid använda morotspure.. antingen köpa dom små bebisburkarna eller koka eget, tipset fick jag från nordens ark, dom använder visst det till vargarna.. funkar super för att stoppa magen.
Provivas blåbärssoppa brukar oxå gå ner :)

Lycka till!

 
cat

cat

18 augusti 2011 09:27

Vad tråkigt att du har två som är sjuka i familjen. Hoppas verkligen att både Argos och din mor snart är på benen igen.
Kokt ris och blåbärssoppa är även mina rekommendationer. Morotspuré kände jag inte till att det var bra.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

18 augusti 2011 11:30

Här har hundarna haft damsällskap inatt. Tjorven kom förbi vid tvåtiden och fick sova över...

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
cat

cat

18 augusti 2011 12:46

Jag ser inte ens den lilla remsan reklam du har.
Det var mest skrän på trutarna.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 augusti 2011 14:26

Men usch vad tråkigt att gossen är sjuk :( Inte bra när det är dåligt från bägge håll. Annars är ju som sagt Prokilin och Canikur blandat kanon när dom är dåliga i magen. Men om dom spyr också så är det ju genast mycke krångligare.
Hoppas du får nån bra hjälp från veterinären.

Kul att du gillar hemsidan :) Nej det ska inte behövas nån inloggning. Vet inte varför den lilla rutan finns där. Ska kolla med A sen.

Håller tummarna nu för gossen att han blir bra :)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

 
Ingen bild

Susan

18 augusti 2011 15:14

G hundarna kan bli jätte dålig då dom gärna äter skit och då är symptomen som på A. Jag ger torrt bröd som jag alltid har i beredskap Det har dom alltid fått behålla + att det vänder fort. Risavkok har inte hjälpt för mig men så har dom inte varit sjuka utan helt enkelt ätit ruttet. Hoppas det blir bra för både Mammsen och fina A.
Puss

 
Ninz

Ninz

18 augusti 2011 22:30

Lilla pluppen, det där lät inte kul :( Jag tror du i stort sett har alla tips som finns att få. Jag märker att Murphy är framme igen *grrr*
STOR KRAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

19 augusti 2011 00:53

Mina hundar har ju plåtmage och är aldrig dåliga.
Men då jag tagit omplaceringar och innan dom vant sig vid allt här,kunde dom bli dåliga i magen.
kokade jag ris och lite köttfärs,fisk eller kokt kyckling i ,små portioner i början sen pytsade jag i hundmat vartefter magen stabiliserade sig,
ID maten hos vetten är så dyr att jag vägrar köpa det,dom är ju inte kloka.
Fy så trist att mor är dålig,känner med dig o håller tummarna,
Tycker det är såå kul att se Zigne ,var på vippen att ringa dig då hon skulle omplaceras men det blev ju mischalandare istället.
Hon är en gumma med krut i må jag säga.
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards