Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Bättre men inte riktigt bra

Av Monica och Jacob - 19 augusti 2011 07:45


Hihi han är ju inte direkt impad av att gå i rullkoppel (lite svårt att se linan på filmsnutten), en kvarleva sedan 20 år tillbaka. Köpte det för att ha när Elsa löpte men så elak som hon blev mot hanar då behövdes det inte. Han kräks inte längre men har fortfarande diarré så det blir att åka ner till veterinären och köpa Canikur som ska vara bra. Undrar jag vad han satt i sej, dött djur, kattskit, hundskit eller något som människan slängt i naturen.


Bankerna är så rädda för rån så dom vill helst inte befatta sej med kontanter.

Lilla mor som snart bara har ledsyn håller dom på att tjata på att hon ska skaffa sej kort så hon kan ta ut pengar på ICA, ska hon ge ut sitt kontonummer till en massa som jobbar i hemtjänsten då eftersom hon inte ser att slå in koden själv. Rånrisken finns tydligen inte i matvaruaffärerna, snart får man väl en k-pist uppkörd i ansiktet när man går in för att köpa mjölk. För rånen slutar ju inte dom dyker bara upp på andra platser som i ditt hem eller vid bankomaten tex, men det är klart det drabbar ju inte mesarna på bankerna.

Dagens fråga är det fult att vara kontantmänniska och hålla reda på sin egen ekonomi utan att banken lägger sej i. 

Ha en skön helg  

 
 
Beate

Beate

19 augusti 2011 07:57

Undrar också vad Argos har käkat, trodde du hade koll på honom;-)
Kontantsamhället är på väg att försvinna, jag menar om man betalar en läsk med kort då har det gått för långt tycker jag. Betalar för det mesta kontant fortfarande och känner mig "naken" om jag har mindre än 500 spänn i plånboken. Däremot betalar jag med kort på t ex Systemet eller större inköp.

http://bp-computerart.blogspot.combf

 
cat

cat

19 augusti 2011 09:40

Jag tycker att man får betala med kontanter om man vill. Banker som inte sysslar med kontanthantering är idiotiskt dumt. Som du säger det är väl inte färre rån bara för därför, utan det drabbar andra människor och andra verksamheter i stället. Själv betalar jag oftast med kort om det inte rör sig om småsummor. Men jag är lika kass på att komma ihåg att fixa kontanter, som jag är på att komma ihåg att ladda mobilen ;)
Tråkigt att lille gubben inte slipper ifrån den dumma diarren.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

19 augusti 2011 13:31

Vad skönt att han inte spyr längre iaf. Om du inte redan varit och handlat så får du bättre resultat om du blandar Canikuren med Prokolin. Vill du ha ännu snabbare resultat och slippa att vovven är hungrig så köper du Royals veterinär foder Intestinal. På den kompinationen är han med stor säkerhet helt bra i magen inom ett par dagar.

Det har vi här hemma och det funkar alltid :)

Ha en skön fredag :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

 
cat

cat

19 augusti 2011 14:50

Jag har bara mitt bankkort och inte ett enda kreditkort, så jag är nog rätt avvikande jag också ;)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

19 augusti 2011 16:04

haha ja han ser ju verkligen inte imponerad ut. Väldigt tvivlande ;)

Jag tycker man ska få välja själv och inte bli övertalad till något man inte vill eller kan. Klart det är en sämre idé att behöva sprida kontokortsnummer till höger och vänster. Nej, hon ska streta emot mamma din. Bättre med kontanter i sånt fall.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pennelina

Pennelina

19 augusti 2011 18:00

Jag är inte imponerad av att bankerna drar ned så på servisen, speciellt inte som affärerna som lovar att man kan ta ut kontanter hos dem inte alltid gör det - utom från deras egna kort!

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

19 augusti 2011 22:38

Gött att killen har slutat kräkas nu ivf. Fungerar inte Canikur så finns det ett dunder medel som heter Zoolac, faaaaaaaantastiskt om du frågar mig (för det gjorde du vá?) *s*
Jag är för kontanter, gammalmodig som jag är. Tycker om att veta hur mycket jag att röra mig med. Testade med att bara använda kortet & vips så var pengarna slut på dryga veckan, inte bra! En fin helg till dig vännen :)
KRAAAAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

20 augusti 2011 01:29

Tack för gratulationer, det värmer :):)
Cash is King :):).Så klart man sätter sig på tvären när man är van vis att gå lös dit man vill;).
Trevlig helg / Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards