Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Knölis är tillbaka i viken

Av Monica och Jacob - 20 september 2011 08:09

Så får jag då äntligen sköta min tå själv men inte utan förhållningsorder, minsta lilla ändring till det sämre så måste jag höra av mej på en gång.


I går var vi på banken i Täby, tog varsin nummerlapp och hämtade ut samma summa som man måste beställa om man är ensam. Där blåste vi dom riktigt och rånrisken måste ha ökat med flera hundra procent, ojojoj tur att dom inte visste  

Den här krabaten var roligt att se, han var med vintern 09/10 när det var så många svanar nere vid badet.  Att vi känner igen honom beror på att han har en stor knöl på halsen, riktigt rolig att han fortfarande är vid god vigör.


Här är han längst bort i mars 2010


I dag blir det en lugn dag skulle gått till tandläkaren men hon ringde återbud för tredje gången på tre veckor, första gången hade stolen brakat sönder, andra gången var hon tvungen att hämta barnbarnen på dagis och i går var det ryggen som hon skulle till doktorn med. Jag ger mej fan på att hon super säger Jacob, hemska tanke att någon som är fyllsjuk och fladdrig ska borra och peta i tänderna   man skulle se ut som ett durkslag efteråt.


Gud sa: Bakom varje hörn hittar man en intelligent man.
- Och så gjorde han jorden rund.. !!!

Ha en bra dag  


 
 
Ingen bild

Siv

20 september 2011 09:00

Bevare mej väl för en fyllsjuk tandläkare;0( bara tanken på borren gör att jag får gåshud.
Smart att lura Nordea HAHA vilken skitbank det har blivit verkar som om kunderna är något onödigt ont.
Fin svan, ha en bra dag/KRAM

 
Pennelina

Pennelina

20 september 2011 09:19

Ja, visst är det kul när man känner igen återvändarna :-D

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 september 2011 09:22

Vad bra att du får sköta din tå själv igen. Hoppas det funkar nu så den läker :)

Men attans vilken otur du har med tandläkaren, inte för att det varken är kul eller billigt att gå dit. Men har man nått som behöver lagas är det väl lika bra få det gjort.

Idag skiner solen, eller den gjorde det iaf för en stund sen. Nu verkar den ha försvunnit. Ska bara äta frukost och sen blir det en promenad innan jobbet.

Zäpo har råkat skava av en del av trampdynan, så för att spara på tassen och att den ska kunna läka så får han ha sko på sig där det inte bara är gräs.
Som tur sitter det inte mitt på trampdynan utan lite mera inne, om du förstår vad jag menar ;)

Ha en bra dag nu, du och flickorna.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Madde

Madde

20 september 2011 09:26

Dom är himmla fina svanarna, men jag har stooor respekt för svanar och måsar, särkillt med ungar.

usch för tandläkare oavsett, men tror nog inte hon har problem med eller utan spriten utan bara otrusförföljd.
Hoppas det går bra med munnen trots väntan!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

20 september 2011 10:33

Vad konstigt att hon avbokar hela tiden. Skulle tappa förtroendet och byta. Roligt att Knölis är tillbaka i sin vintervik.
Ha en skön dag / Kram

 
Ingen bild

Yvonne

20 september 2011 14:35

skumt med alla avbokningar,oavsett.
härliga bilder på din svanflock.
kramen o krya på tån.

 
Beate

Beate

20 september 2011 17:46

Blandat bandad här:-)
Det där med banken förstår jag inte. Har inte satt min fot på ett bankkontor på minst 10 år, därav okunskapen antar jag.
Kul med "husdjuret" som är tillbaka:-)
En tandläkare på fyllan, nej tack, men värre är det nog med en pilot;-)

http://bp-computerart.blogspot.combf

 
Sussi

Sussi

20 september 2011 20:53

Men vad skoj att svanen överlevt och kommit tillbaka. Dom är bra fina svanar :)

Hoppas nu tån bättrar på sig nu när den är under din skötsel.

Konstigt att tandläkaren avbokar så ofta under så kort tid. Hoppas inte Jacob har rätt!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ninz

Ninz

20 september 2011 21:33

Håll nu ordning på din STORtå, så att det inte blir nåt mer med den (lova!). Coolt att grabben återkommer, det är nästan att man blir lite kompis :) Byt tandläkare, den där hade jag aldrig vågat befatta mig mer nå fler gånger.
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

20 september 2011 23:07

har uppdaterat,
kramen

 
cat

cat

21 september 2011 08:32

Vad härligt att den knöliga knölsvanen mår bra :)
Om jag var du skulle jag förmodligen byta tandläkare på momangen. Så illa som jag tycker om att gå till tandläkaren, så måste jag känna 100 % förtroende för den som gräver runt i munnen på mig.

http://1bildibland.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards