Alla inlägg under september 2011

Av Monica och Jacob - 21 september 2011 09:49

ONSDAGSTEMA # OEMOTSTÅNDLIGT

Att sätta näbben i en bit bröd är så oemotståndligt så man glömmer sin naturliga försiktighet.

För att se fler bidrag http://onsdagstema.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 20 september 2011 08:09

Så får jag då äntligen sköta min tå själv men inte utan förhållningsorder, minsta lilla ändring till det sämre så måste jag höra av mej på en gång.


I går var vi på banken i Täby, tog varsin nummerlapp och hämtade ut samma summa som man måste beställa om man är ensam. Där blåste vi dom riktigt och rånrisken måste ha ökat med flera hundra procent, ojojoj tur att dom inte visste  

Den här krabaten var roligt att se, han var med vintern 09/10 när det var så många svanar nere vid badet.  Att vi känner igen honom beror på att han har en stor knöl på halsen, riktigt rolig att han fortfarande är vid god vigör.


Här är han längst bort i mars 2010


I dag blir det en lugn dag skulle gått till tandläkaren men hon ringde återbud för tredje gången på tre veckor, första gången hade stolen brakat sönder, andra gången var hon tvungen att hämta barnbarnen på dagis och i går var det ryggen som hon skulle till doktorn med. Jag ger mej fan på att hon super säger Jacob, hemska tanke att någon som är fyllsjuk och fladdrig ska borra och peta i tänderna   man skulle se ut som ett durkslag efteråt.


Gud sa: Bakom varje hörn hittar man en intelligent man.
- Och så gjorde han jorden rund.. !!!

Ha en bra dag  


Av Monica och Jacob - 19 september 2011 05:51

MÅNDAGSTEMA # HÖST

Då var det höst och mörkt både på kvällen och morgonen, jag tillhör dom som dessbättre inte lider av mörkret utan tänder värmeljus och njuter.

Just nu är ju hösten som vackrast här med alla sina färger  

För att se fler bidrag http://helenesblogadresseat.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 18 september 2011 17:15

BILDLIGT TALAT # V37

För att se fler bidrag  http://mimos.sacinom.tk/?p=3719

Av Monica och Jacob - 18 september 2011 05:44

FOTOTRISS # TRO HOPP OCH KÄRLEK

Jag vill TRO att vi får en mindre kall och snöfattigare vinter i år

Solens första strålar ger HOPP om en fin höstdag

Dessa tre damer ger mej både KÄRLEK och motion

För att se fler bidrag     

Av Monica och Jacob - 17 september 2011 08:53

Undrar varför tån inte läker? kanske man ska ge den lite frisk luft istället för att linda in den. Nytt besök på måndag blir det i alla fall.

Fick ta bort headern med Argos, det var inte bra att se dessa ögon varje morgon som man startade datorn. Nu ska hemsidan friseras också, kan inte skriva någon minnesruna än det får bli när sorgen lagt sej.

 

Lille Erik var med farfar i bastun.
Erik tittar på farfar varvid följande dialog uppstår:
-Farfar vad stora fötter du har.
-Ja, det får man om man går mycket som jag har gjort.
-Men farfar vad stors händer du har.
... -Ja det får man om man jobbar o gräver mycket som jag har gjort.
Eter en stunds funderande konstaterar lille Erik.
-Men pinkat, det har du inte gjort mycket

Ha en skön helg    


Av Monica och Jacob - 17 september 2011 07:55

MUSIK O FOTO # SJUNGANDE SKÅDISAR

En som kanske sjunger hellre än bra, det var på den tiden när det inte fanns så mycket specialeffekter.

Ojoj Lilla Mor himlade med ögonen när man spelade den här  

Det var lite forntida musik, ha en skön helg  

För att se fler bidraghttp://pialottaskafferast.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 16 september 2011 05:52

Hoppas det blir sista vändan för omläggning av tån i dag, det börjar klia i den vilket ju är ett gott tecken.

Ett lite mindre bandage har jag i alla fall.

Har hittat ett ställe med en massa slånbär, funderar på att ta hem och frysa dom och göra lite saft. Som dom är nu är dom helt oanvändbara men när frosten tar dom blir dom sötare så man i alla fall kan göra saft, vore kul att prova.

Jag kunde ha tvättat en maskin i går eftersom regnet höll sej borta men med denna himmel ville man ju inte chansa. Vi gör ett försök i dag men jag ger mej i

f-n   på att det börjar regna när jag hängt ut allt. 

I helgen ska det storstädas inför nästa då det blir fest på Torpet, det ska bli kul det kan vi behöva efter all sorg.

Dom tre gracerna mår bara bra, känns konstigt så här lite hundar har vi inte haft sedan i Maj 96 men man har ju inte blivit yngre så det blir att hålla sej på den här nivån hädanefter.


SÖKER GOTT HEM: 2 år gammalt barn. Den sanna orsaken är att jag fått en hundvalp och tycker inte längre jag har tid till barnet, jag är också rädd att att barnet biter min valp. Barnet är renligt och har fått alla vaccinationer. Behöver nytt hem från i morgon, kommer annars att avlivas. Tack.

DETTA SKULLE DU ALDRIG GÖRA MOT ETT BARN! VARFÖR TYCKER DU DÅ ATT DET ÄR ACCEPTABELT ATT GÖRA MOT EN HUND? Om du inte kan investera 15 år i din hund, låt då bli att skaffa nån

Ha en skön helg   

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards