Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Ett år till

Av Monica och Jacob - 1 oktober 2011 06:04

Ja då var det helg igen, vart har den här veckan tagit vägen tro.

Den här vovven Totte är jag inte så lite stolt över han har nu fått sitt tillstånd att vakta matte ett år till. Han som var utskrattad från början för han hade ju inget kennelnamn då och hade en far som var efter heltyska utställningslinjer.

Nu när han fyllt 10 och är på väg mot 11 tuffar han på fortfarande det är jag superstolt över men med en matte som vårdat honom ömt   är det inte undra på att han är alert. Hoppas nu bara att han blir lika gammal som sin far, man vet ju aldrig vad som finns bakom nästa knut.


Totte närmast kameran


Livet går nu vidare fast det svider till i hjärtat mellan varven av saknad  efter min lilla gubbe, man säger att ni har ju tre till men det är så att den ena inte kan ersätta den andra.

Signe o Kajsa


Vädermässigt har det varit en fin vecka även om vi inte haft så mycket sol som dom lovat och nu är ju hösten här på riktigt.

Ha en skön lördag       

        

 
 
Ingen bild

Siv

1 oktober 2011 07:02

Haha vilken söt kille;o))
Ja du nu är det sommar igen;o) bara det inte blir smällkallt på en gång sedan.
Ha en bra lördag/KRAM

 
Pennelina

Pennelina

1 oktober 2011 07:38

Klart att man har en egen relation till varje enskild individ... det hade jag till kossorna också!

Passar mig bra med lite sommar igen just nu. Men jag kommer inte gråta då hösten återvänder.

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Madde

Madde

1 oktober 2011 08:41

Vackra totte, så lik sin far och bror :-)

Visst fasen kan vänstervarvar linjerna, båda mina gammla herrar var ju rena vv-linjer :-)

Hoppas ni får en fin helg...

Vi kände av saknande rejält igår, 4 veckor var det igår, Henke sa. Senast jag klev av en sådan här 4 dagarsvända gick jag upp i skogen till dig och gubbarna i skogen då jag vaknat :-(

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

1 oktober 2011 09:16

Glömmer gör man aldrig,,vår katt Bamse somnade in 18 juli..Nu har vi en ny kompis i vårt hem en liten skogiskille,,,trevlig krabat,,men Bamse finns alltid i våra hjärtan...Ha en underbar lördag.

Monica och Jacob

1 oktober 2011 11:08

Vad tråkigt med Bamse, min sista katt den vita Emma togs bort 2004 15 år gammal och jag var helt otröstlig hon var så egen(döv) och underbar.
Fint att ni skaffat en ny och det går ju aldrig att jämföra dom.
Ha en skön lördag;-)

 
Ninz

Ninz

1 oktober 2011 09:20

Finaste Totte *love* Jag håller med i varje ord, oavsett vad man har kvar, så kan inte de ersätta det man saknar & det innebär inte att man älskar dem som är kvar mindre heller, krångligt :) Jag förstår din saknad, usch nu blir jag lipig igen :( Undrar när det kommer att gå över lr åtminstone känna mindre smärta.
KRAAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Mimmi

Mimmi

1 oktober 2011 10:26

Söt kille, ja visst är det härligt när besserwissrarna får låååååång näsa;-)))))
Ha en skön helg:-)

http://malanutt.se

 
cat

cat

1 oktober 2011 13:48

Det är väl konstigt att folk säger så, om att man har tre till. Skulle de säga så om någon miste ett barn mån tro.
Idag har vi en underbar höstdag. Har suttit ute i vackra omgivningar och bara njutit.
Visst gissade du på rätt sorts hjul hos mig :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 oktober 2011 14:12

Vad kul att Totte får vakta matten 1 år till :)

Förstår att du saknar din gosse. För även om du har flera kvar så saknar man ju den som gått bort i alla fall. Sen är det ju trotts allt så att vissa hundar får en mera speciell plats i en ens hjärta, men för den skull tycker man ju om dom andra också.

Visst har vi haft sköna höstdagar. Hoppas vi får ha dom ett tag till :)

Ja det var verkligen skönt magen blev fort fixad.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Beate

Beate

1 oktober 2011 17:39

Totte är min nya älskling:-) Vet inte om han är släkt med Argos. Om ja så förklarar det saken (ögonen), om inte så borde han vara det (ögonen).
Dessutom heter min bästa och sjuka vän Totte så det får avgöra saken för min del. Fler bilder med Totte tack!!!!
Klart att tjejerna inte kan ersätta Argos, å det ska dom inte göra heller.
Titt sist undrar jag var du har varit den gånga veckan. Det har ju varit klarblå himmel sedan i onsdag och över 20 grader varmt... ja åtminstone i stan och i Täby;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

1 oktober 2011 19:02

Förstår att du är stolt över honom. Ibland är det bästa att slåss underifrån. Där fick dom :)
Nej, det går inte att jämföra en vovve mot en annan. Alla har totalt olika personligheter..

Ha en trevlig lördagskväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

1 oktober 2011 20:41

still going strong=lyfter på hatten....
Ne det är klart att den som går bort ej kan ersättas av något annat,
Kramen på dig från mig

 
Ingen bild

Pia

2 oktober 2011 01:17

Ja den där gubben är som sin Gammel matte. Ont krut förgås inte så lätt HAHA Titta på Tottes syster Athena oxå pigg som en mört. Ja även vänstervarvarlinjer kan. Hoppas att Izmo växer upp och blir stor och hel då ska jag visa dom:)))

Monica och Jacob

2 oktober 2011 06:48

Ja det blev ett riktigt radarpar det där, glömmer aldrig när han som 5 veckor gammal släpat på en tallkotte och hon var så stolt, tror hon har den kvar fortfarande.
Klart du och Izmo sopar banan med sågbockarna;-)))))
KRAMEN

 
Ingen bild

JJ

2 oktober 2011 11:03

Ja tänk vad skönt det är när olyckskorparna tystnar;-))))söt kille;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards