Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Tomten i fönstret

Av Monica och Jacob - 10 oktober 2011 17:45

Nu börjar det bli lite småkallt och redan nu är det elbrist, tack för det miljöpartiet med flera ännu en vinter för en del när en hel månadslön  går åt till uppvärmning. Vi klarar oss någotsånär men vet folk som får ena hemska räkningar, vet i fan hur det har blivit men politikerna som inte vet vad dom håller på med har förstört hela elmarknaden för kunderna. Hörde att miljöpartiet i sin skuggbudget vill höja energiskatten med 40%, med tanke på hur hög bensin o elskatten är redan undrar man ju hur dom tänker, inte är det på dom fattiga i alla fall och någonstans måste väl smärtgränsen för vanliga Svenssons gå.

Visst ser han lite chockad ut tomten där han stått i ett år snart, hur kan jag ha missat att plocka undan honom måste ha varit varmt för honom i full tomtedress i somras  

Det var en seg gurkplanta har ställt undan den och slutade vattna för över en månad sedan ändå kommer det en liten eftersläntrare, kul

Än blommar det i klockarhagen, denna blåklocka är fotad i dag.

Bland alla hästar här ute finns det några kvigor som börjar bli riktigt runda om magen(fulla i folk), jag är mer förtjust i kor än hästar och brukar stanna och prata med dom när vi är ut.

Änderna nere vid Österskär är kvar men dom är inte så tama som vårt gäng vintern 2009-2010 då hela badet var fullt med änder och svanar.

Vilka gosiga typer så fort dom fick se bilen och hundarna kom dom flygande helt orädda  Bilden tagen med mobilen, då kan ni förstå hur nära dom var.

Saknar mina killar så det gör ont ibland, Zeus     som låg i fotänden jämt varmt och skönt på vintern. Och Argos     vars dampighet fick mej att skratta många gånger.

Plockar inte svamp den här vårtig röksvamp och vanlig kantarell är dom enda jag är säker på, båda är ätbara men jag avstår från den här och inte en kantarell har jag sett här.

Det var allt för i dag     


    

      

 
 
Pennelina

Pennelina

10 oktober 2011 19:26

Allt för idag? Det var ju inte så lite :-D

Härliga bilder... själv har jag också glömt tomtar i fönstret ibland. Men de klagar inte så det är lätt hänt ;-)

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ingen bild

Susan

10 oktober 2011 19:43

Man kan kan säga att du julpyntat tidigt iår ;).Är så varmt iår så det är fullt med frukt på smultronbuskarna än som står ute. Första frosten såg jag i söndags morse så äntligen dör väl fästingarna snart. Fulla vattenreservoarer men dyrare el för kärnkraften står still, man blir tokig. Låste våra avtal i 4 månader. Tack för fina bilder och killarna saknar jag med :(
Puss

 
Beate

Beate

10 oktober 2011 20:31

Alltså att du missade den jultomten förstår jag;-) Den ser rätt svettig ut. Förståeligt, då den står bredvid ett strykjärn (samlade på sådana ett tag, men sedan sålde jag rubbet, vilket jag ångrar idag).
Med min (ibland snuskiga) fantasi vet du nog vad jag tänker på när jag ser gurkan, fast hade det varit två - gurkor alltså - hade det varit enklare;-)
Klart du saknarar dina killar, ärligt talat så saknar jag faktiskt också Argos (Zeus var ju förre min tid)
Svamparna är otroligt vackra. Plockar aldrig utan köper hos ICA... ooooops!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

10 oktober 2011 22:31

Hahaha den där lilla tomten är väl förberedd inför julen som snart stundas, tänk det är inte långt kvar. Snart vänder det och blir ljusare *lycka* Längtar faktiskt lite till vintern, det blir ljust å fint då. Bara det inte blir lika mycket snö & så kallt som de två tidigare vintrarna. Det känns lite överdrivet :) Puss på dina fina änglar! Alla våra änglar är svårt saknade!!!
KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

11 oktober 2011 00:37

Extraskatter drabbar ju alltid låglönare,pensios,
inte lätt.
Nu är det ganska kallt på nätterna,hua,på men varmare jacka o handskar på morgonen.
Du slipper ju som susan pysslet med löp o hanhund nu,men det tar man ju medan man har både och.
Kramar

 
cat

cat

11 oktober 2011 08:11

Många fina bilder i dag :)
Håller helt och hållet med dig om elpriset. Tur att jag bor i hyresrätt och bara använder hushållsel.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 oktober 2011 10:33

Så det ska bli kalas hemma hos er också, ja då åker man ju på att städa/röja lite. Skönt att få det gjort innan vintern kan jag tänka mig. Måste bli en hel del insläpande när du har alla vovvarna.
Tvätta fönster låter ingen höjdare, sen du som har så många också kan inte vara kul alls.

Här skiner solen just nu, så typiskt när man inte orkar ut. Hade varit så härligt med en riktigt lång sväng.

Ha en skön tisdag och lycka till med alla fönstren.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Sussi

Sussi

11 oktober 2011 21:32

Vi brukar få enorma räkningar på vintern. Det är svindyrt så jag vet att jag inte komme rösta på miljöpartiet alltså ;)

Det var mig verkligen en seg planta. Men snart får den nog ge upp för snart kommer väl snön :(
Hoppas inte den här vintern blir som förra..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ninz

Ninz

11 oktober 2011 23:15

VA, inget blogginlägg ifrån dig idag, det var ovanligt. Men visst var det skönt å få lite ledigt :)
KRAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards