Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Konstigt

Av Monica och Jacob - 14 oktober 2011 06:54

Så här skrev jag i FB i går.

Grattis Svensk detta är vad ni har att se fram emot när ni blir så att ni inte kan ta vara på er själva. Hoppas man har vett att ta sej av daga innan man hamnar i samhällets vård, det finns inga pengar säger man då får man väl omfördela då.
Sverige är fantastiskt, NOT;-(((((((((

Ett äldreboende i Vällingby, ja vad säger man inte mycket på FB i alla fall, men hade jag skrivit om djurplågeri hade kommentarfältet varit fullt. Varför blir det så tyst, är det ok att plåga ihjäl gamla tro, konstigt  . 3 kommentarer fick inlägget, tack Cat, Yvonne och Pialotta lite för magstarkt för dom som riskerar att hamna i den sitsen kanske.

Blommorna i hagen står emot frosten och blommar så fint.

Löven börjar blåsa av men än så länge är det riktigt färgsprakande neråt kyrkan.

Vi har gatlyktor som tur är men 10 meter bakom börjar skogen och mörkret, vårt äppelträd glänser i belysningen.

Dagens undran


Det sägs att kvinnor kan göra två saker samtidigt.
Varför kan de då inte ha sex och huvudvärk samtidigt.



Ha en skön helg       

 
 
cat

cat

14 oktober 2011 07:59

Vad konstigt min första kommentar verkar ha försvunnit. För säkerhets skull skriver jag igen.

Kanske fick du inte så många kommentarer på fb för att folk inte vill tänka på sådana hemska saker och att det kan hända någon när och kär.

Mitt ovetenskapliga svar på din undran: Vissa saker är helt enkelt inte kompatibla ;)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

14 oktober 2011 09:11

Ja, det har jag funderat över så många gånger! Har inte sett några grupper mot vanvård av gamla...

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 oktober 2011 10:52

Ja nog kan man tycka dom fördelar pengarna rätt orättvist. Vet inte riktigt vad dom tänker med, förmodligen inget alls.
Man ser verkligen inte fram emot o bli gammal i dagens samhälle :(

Vad skönt att det inte blåser hos er :) Tror även det blåser mindre här också idag så man kanske kan gå ut utan bli urblåst ;)

Ha en skön fredag du, gubben och flickorna :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Beate

Beate

14 oktober 2011 12:40

Då jag inte är med på FB så är jag väl ursäktad...
Folk vill nog inte se sanningen i vidögat, tyvärr. Man är nog rädd att hamns i samma situation och det vill man nog blunda för så länge man kan.
Dessutom är det stor skillnad mellan kommunerna/stadsdelar om hur äldrevård/läkarvård bedrivs har jag märkt (redan nu). Men det är en lång historia.
Som du sa: hoppas man har vett nog att avsluta sitt liv innan man hamnar där...

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

14 oktober 2011 23:04

Det där inlägget missade jag på 9'an :( Håller mé dig, som vanligt :) Hade det handlat om djur, ve ° fasa. Men sen att det kommer att bli vi själva som sitter i samma sits när åren läggs på våra nackar, det reagerar ingen på, konstigt, mycket konstigt! Hur som, en gooo helg till dig vännen :)
KRAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

15 oktober 2011 00:19

Folk lever bara på och verkat inte bekymra sig o den kommande ålderdommen,men hua vi som har äldre"sjukliga"föräldrar och får kämpa för dem vet vad som komma skall.Ska till läkaren med mor på måndag,när hon var där i veckan"glömde"hon förnya sina recept.(alzheimer)så nu är dom slut och läkaren"glömde"kolla.ska med och bassa på läkaren då han måste förstå att med den sjukdomen måste han ha kontakt med annhörig som jag begärt.
Kraaam

 
Ingen bild

Siv

15 oktober 2011 07:25

Ja det är bedrövligt, gång på gång häder det men få reagerar måste vara något som gått fel i aveln;-((((
Ha en skön helg
Kram

 
Sussi

Sussi

15 oktober 2011 13:52

Jag tror inte folk vet vad dom ska säga.. Det är ingen ursäkt men så är det nog! Att inte ens vården ska fungera. Det om något borde ringa varningsklockor för politikerna. Dom flesta är ju nästan på gång att hamna där själva. Vill man inte får det bättre än så när man blir gammal? Nä, mer pengar så det kan anställas mer folk, mer kompentent personal kanske.. Det är i alla fall en början..

Vi har ingen gatubelysning alls här. Vi får slänga på oss pannlampa och reflexer för att ens synas. Kolmörkt! Det är faktiskt något jag saknar med att bo i stan. Där såg man i alla fall vart man klampade ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

15 oktober 2011 14:01

Hmm.. Tror nog min kommentar kom bort! Provar igen.. Nu ska jag bara komma ihåg vad jag skrev ;)
Jag tror nog folk inte vet vad dom ska säga..
Tycker nog politikerna borde bry sig med om vården då många av dom inte har så långt kvar till dom hamnar där själv. Vill man inte få det bättre? Nä, mer pengar så det kan anställas mer folk, folk med bättre kompetens. Det är i alla fall en början..

Här finns det inte en gatulampa. Det är bäcksvart! Det är en av sakerna man saknar med att bo i stan.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards