Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Elpriset

Av Monica och Jacob - 30 oktober 2011 13:18

Eon tänker på oss och vill att vi ska binda vårt rörliga elpris och det ska dom ha 4,5 öre extra per kilowattimma för, herre gud vad dom underskattar min intelligens. Skulle dom oroa sej för vad elpriserna gör med vår ekonomi kunde dom ju låta bli att stänga alla kärnkraftverk till vintern. Förresten vem har hört talas om ett fast rörligt pris,  blir det värre får vi bygga om huset och elda med pinnar som vovvarna får släpa hem. Tycker det är ofattbart hur man förstört elmarknaden, hos en del familjer går en hel månadslön åt till uppvärmning på vintern. Rena Ryssland  har det blivit, snart fryser någon ihjäl.

Gillar hösten med alla färger och dimman på morgonen.

Kajsa är den första av våra vovvar som även blivit grå bakom öronen, riktigt sött är det

Ha en skön söndag  

 
 
Beate

Beate

30 oktober 2011 13:47

Nu föredrar jag ju att titta på dina toppen bilder måste jag säga. Bilden på Kajsa är en höjdare. Kunde ha varit en ekorre eller bäver också (sett ur en asfaltbondes synvinekl som gillar att eggas av andra bilder och låta sin egen fantasi rinna iväg).
Det där med elpriser - ja vad kan jag säga. Det är dyrt att värma upp ett helt hus med el har jag förstått. Många går ju över till värmepannor/pellets och det är mycket billigare har jag förstått (är yrkesskadad som du hör).
Vi har låst vårt elpris för många år sedan och säkert sparat ett och annat öre på det, men här pratar vi ju inte uppvärmning utan bara el-el om du förstår vad jag menar.

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ingen bild

Siv

30 oktober 2011 15:09

Fick också erbjudande om ett nytt avtal men vem vill sitta och betala dubbelt upp och kanske mer när det inte är kallt.
Härlig bild den första riktigt höstlik.
Gråörade Kajsa så sött;o)
Ha en skön söndagkväll/KRAM

 
Ingen bild

Susan

30 oktober 2011 17:24

Jag låste i 4 månader för 3 hushåll+ Zum för 59 öre kw så hoppas det tar och blir kallt ngn gång ;).Vilken pajasmarknad det har blivigt som drabar oss alla,tom fabrik.Gud så sött med gråa öron, har jag aldrig sett eller tänkt på förr :):)
Hoppas du får en bra vecka / Puss

 
Sussi

Sussi

30 oktober 2011 20:56

Ja herregud! Man känner sig rånad varje gång man betalar elräkningen. Och värre blir det ju när kylan kommer. Så många pinnar som Doris släpar hem så kanske det kan löna sig att elda bara hahaha
Så sött då med det gråa :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Oldmolly

Oldmolly

30 oktober 2011 23:13

Ack ja, ålder hinner upp alla som får leva tillräckligt länge. Börjar faktiskt själv bli lite grå bakom öronene.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ninz

Ninz

30 oktober 2011 23:19

Mmmm det är bara för att pamparna skall få mera miljoner i sin privata plånbok, dem har ju tänkt ut något smart.....vi lurar nån som inte fattar....*fräs*
KRAAM!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

30 oktober 2011 23:23

Herregud vilka fina bilder du tar.I like,den förra bilden vid havet är ju också så vacker.
Ja är så tacksam för att det är varmt för årstiden.Blir lite mer pengar kvar i plånkan.Förra året var hemskt och många hade nog vatten o bröd på bordet då pengarna gick till elräkningar.
Den svarta sch.hanen finns på Beathalandet vet ej något om denna hane,kanske ska dom använda honom i avel,det får framtiden utvisa.
Tycker han är fin,därav bilden på fb.
Hade bäst o tack för musiken
Ha en bra vecka

 
cat

cat

31 oktober 2011 10:06

För att inte tala om det idiotiska påfundet att dela in Sverige i fyra elpriszoner, där man får betala mest i södra och mellersta landet och minst längst i norr. Allt för att det produceras mer el i norr som sedan ska skickas söderut och fastnar i flaskhalsar för att elnäten inte är tillräckligt utbyggda!!!! Inte fan är det väl vårt fel att elnätet inte har tillräcklig kapacitet. Är så arg att jag skakar. Är dock glad för att jag bor i lägenhet där värme ingår.

Gullig dam med grått bakom öronen :)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

31 oktober 2011 14:22

ja, så lätt lurade är vi inte

http://vickes.bloggplatsen.se

 
Kundombudsmannen på E.ON

Kundombudsmannen på E.ON

3 november 2011 11:46

Hej Kundombudsmannen på E.ON här,

Det är verkligen tråkigt hur du upplevt erbjudande och bemötande från E.ON Försäljning. Det är särskilt beklagligt när syftet med samtalet är att ta hand om dig som kund och erbjuda en bra avtalslösning.

E.ON måste utgå från ditt behov och vilka ekonomiska ramar du har. Avtalen innebär olika risker och möjligheter. Det viktiga är att du väljer något som du känner dig trygg med. E.ON ska vara den du kan lita på och som ger en bra rådgivning baserat på dina behov.

Som jag förstår erbjöds du ett tidsbundet Rörligt Pris. Stämmer det? Jag håller med dig om att det finns en motsättning i själva ordet. Jag ska försöka reda ut begreppen.

Avtalet innebär ett Rörligt Pris som ändras varje månad. Det enda du förbinder dig till är att vara kund hos E.ON under hela bindningstiden. När som helst under bindningstiden finns möjlighet att välja ett annat tidsbundet avtal hos E.ON Det här avtalet ger dig en lägre årsavgift jämfört med ett Rörligt Pris som har en kalendermånads bindningstid.

E.ON har flera olika typer av avtalsformer. En variant ger dig fastpris över vintern för att sedan fortsätta med Rörligt Pris. Den totala bindningstiden för just det avtalet är ett år.

Ta del av det E.ON kan erbjuda dig på bifogad länk;
http://www.eon.se/templates/Eon2Dynamic1_1_1.aspx?id=47841&epslanguage=SV

Avslutningsvis vill jag svara dig på kritiken mot kärnkraftverken. När kärnkraften inte producerar finns det inga vinnare. Mindre tillgång på elproduktion och samtidigt en ökad efterfrågan ger högre elpriser. E.ON förlorar pengar om anläggningar står stilla och priset för kunderna blir högre. Du kan läsa mer på bifogad länk, där E.ON själva uttalade sig för en tid sedan;
http://www.eon.se/templates/Eon2Faq2List.aspx?id=71434&epslanguage=SV

Det blev ett långt svar som jag ändå hoppas hjälper dig. Dina synpunkter framför jag till ansvariga på försäljningsbolaget. Mig når du på 040-25 50 25 eller via kundombudsmannen@eon.se

Med vänlig hälsning
Thomas Gustafsson
Kundombudsman

http://www.eon.se/kundombudsmannen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards