Alla inlägg under oktober 2011

Av Monica och Jacob - 12 oktober 2011 07:19

ONSDAGSTEMA # KATEGORI

Jag väljer närbild som kategori, detta är den fina killen Zeus 12 år och tre månader gammal på fotot.

För att se fler bidrag http://onsdagstema.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 10 oktober 2011 17:45

Nu börjar det bli lite småkallt och redan nu är det elbrist, tack för det miljöpartiet med flera ännu en vinter för en del när en hel månadslön  går åt till uppvärmning. Vi klarar oss någotsånär men vet folk som får ena hemska räkningar, vet i fan hur det har blivit men politikerna som inte vet vad dom håller på med har förstört hela elmarknaden för kunderna. Hörde att miljöpartiet i sin skuggbudget vill höja energiskatten med 40%, med tanke på hur hög bensin o elskatten är redan undrar man ju hur dom tänker, inte är det på dom fattiga i alla fall och någonstans måste väl smärtgränsen för vanliga Svenssons gå.

Visst ser han lite chockad ut tomten där han stått i ett år snart, hur kan jag ha missat att plocka undan honom måste ha varit varmt för honom i full tomtedress i somras  

Det var en seg gurkplanta har ställt undan den och slutade vattna för över en månad sedan ändå kommer det en liten eftersläntrare, kul

Än blommar det i klockarhagen, denna blåklocka är fotad i dag.

Bland alla hästar här ute finns det några kvigor som börjar bli riktigt runda om magen(fulla i folk), jag är mer förtjust i kor än hästar och brukar stanna och prata med dom när vi är ut.

Änderna nere vid Österskär är kvar men dom är inte så tama som vårt gäng vintern 2009-2010 då hela badet var fullt med änder och svanar.

Vilka gosiga typer så fort dom fick se bilen och hundarna kom dom flygande helt orädda  Bilden tagen med mobilen, då kan ni förstå hur nära dom var.

Saknar mina killar så det gör ont ibland, Zeus     som låg i fotänden jämt varmt och skönt på vintern. Och Argos     vars dampighet fick mej att skratta många gånger.

Plockar inte svamp den här vårtig röksvamp och vanlig kantarell är dom enda jag är säker på, båda är ätbara men jag avstår från den här och inte en kantarell har jag sett här.

Det var allt för i dag     


    

      

Av Monica och Jacob - 10 oktober 2011 06:18

MÅNDAGSTEMA # I SKOGEN

En skogspromenad på hösten när solen går upp   

För att se fler bidrag  http://helenesblogadresseat.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 8 oktober 2011 20:30

FOTOTRISS # PERSONLIG

 


   

Våra tre tikar har alla sin egen personlig-het

För att se fler bidrag    

Av Monica och Jacob - 8 oktober 2011 08:04

Juholt vilket jävla skämt, han har bott gratis i fem år på skattebetalarnas bekostnad samtidigt som han vill förmögenhetsbeskatta mitt boende.

Snyggt måste jag säga kryssat fel ruta säger han, jo kyss mej därbak  

Min politikerförakt vet snart inga gränser, Reinfelt slår sej ihop med miljöpartiet istället för att ge pengarna till sjukvården och dom garantipensionärerna som verkligen skulle behöva gratis medicin. Nä dom får betala 600 mer om året i egenavgifter, ingen stor summa kan tyckas men får man bara ut runt  2500-3000 vissa  månader att klara sej på går man back.

Valurnorna får klara sej utan mej nästa gång, ingen vill annat än ta mina pengar och omfördela dom så jag till slut inte klara av vardagen jag heller.

 


Nu är det höst på riktigt, 1,2 grader varmt i morse, dags att ta in alla krukade blommor.

Oj här luktar det gott, kan det vara Ekorre tro.

Moset blev otroligt gott får göra en sats till.

Mannen kommer hem, drar in frugan till sovrummet och sliter av henne kläderna...
"Äskling" säger han... "ställ dig på händer framför den stora spegeln!"
"Hmmm tänker hon... "KINKY... I like it." Hon står där på händer när mannen drar isär hennes ben och placerar hakan på hennes... ähum, "privata" delar så att säga...
"Faaan, grabbarna på puben hade rätt, jag skulle passa i skägg!"

Ha en skön helg   



     

Av Monica och Jacob - 8 oktober 2011 07:45

BILDLIGT TALAT # V 40

För att se fler bidrag http://mimos.sacinom.tk/?p=3728

Av Monica och Jacob - 7 oktober 2011 06:04

TEMA FREDAG # UPPLEVELSER

Att få vara med när en kull schäfervalpar föds är en riktig upplevelse  

Om ni förstorar bilden ser ni valparna bättre, en av dom är Argos. 

Ha en trevlig helg  

För att se fler bidrag  http://sinneskatten.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 6 oktober 2011 06:24

I LIKE # 9

Jag gillar att det fortfarande blommar i trädgården  

För att se fler bidrag  http://torsdagstema.blogspot.com/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards