Alla inlägg under oktober 2011

Av Monica och Jacob - 5 oktober 2011 06:26

ONSDAGSTEMA # HEMVÄNDAN

Dags för hemvändan innan det blir kolsvart ute.

För att se fler bidrag http://onsdagstema.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 4 oktober 2011 11:01

Fullt upp har jag med att handla förnödenheter till Torpet och hjälpa lilla mor med än det ena än det andra.


Och mellan det har jag varit huslig och gjort både äppelpaj och äppelmos, riktigt lyckat blev det.

Ro hit lite paj gubbe tror jag dessa blickar säger       

Saknar min fina Zeusgubbe (Argos pappa) det är nu 2½ år sedan han inte orkade mer 12 år och tio månader och sju dagar gammal. En stilig kille, bilden är tagen 1½ månad innan han fick somna in, såg så ung ut knappt ett grått hår där.

Det blev en kort blogg men en blogg i alla fall.

Ha det bra där ute  


Av Monica och Jacob - 3 oktober 2011 05:59

MÅNDAGSTEMA # BARNDOMSMINNEN

Att vara Lucia på fritis var stort och ett minne för livet  

Hos en del av er som har blogspot som jag inte kan kommentera hos   skriver jag kommentaren i min egen blogg.

För att se fler bidrag http://helenesblogadresseat.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 2 oktober 2011 05:45

FOTOTRISS # ROSA FÖR ROSA BANDET

Rosa moln tycker jag är så läckra

Det finns mycket godis för humlan i Jättebalsaminen, sommaren håller sej kvar i trädgården

En söt rosa blomma som växer vid grannens staket, har ingen aning om vad det är för sort tyvärr.

Blogspot funkar fortfarande inte(sedan i onsdags) att kommentera i för oss som inte har Googlekonto, dom bloggar med vit kommentarruta längst ner kan jag inte skriva i som i din Anita(ormbunke) och Axart. Där kommentarrutan kommer upp i egen ruta går det bra.

För att se fler bidrag     

Av Monica och Jacob - 2 oktober 2011 05:30

BILDLIGT TALAT V 39 För att se fler bidrag http://mimos.sacinom.tk/?p=3725

Av Monica och Jacob - 1 oktober 2011 06:04

Ja då var det helg igen, vart har den här veckan tagit vägen tro.

Den här vovven Totte är jag inte så lite stolt över han har nu fått sitt tillstånd att vakta matte ett år till. Han som var utskrattad från början för han hade ju inget kennelnamn då och hade en far som var efter heltyska utställningslinjer.

Nu när han fyllt 10 och är på väg mot 11 tuffar han på fortfarande det är jag superstolt över men med en matte som vårdat honom ömt   är det inte undra på att han är alert. Hoppas nu bara att han blir lika gammal som sin far, man vet ju aldrig vad som finns bakom nästa knut.


Totte närmast kameran


Livet går nu vidare fast det svider till i hjärtat mellan varven av saknad  efter min lilla gubbe, man säger att ni har ju tre till men det är så att den ena inte kan ersätta den andra.

Signe o Kajsa


Vädermässigt har det varit en fin vecka även om vi inte haft så mycket sol som dom lovat och nu är ju hösten här på riktigt.

Ha en skön lördag       

        

Av Monica och Jacob - 1 oktober 2011 05:57

4U2:S UTMANING # 8 TRANSPORTMEDEL PÅ HJUL

Med en biltokig far har man åkt i många Jänkare som barn och drömmen att äga en själv någon dag lever fortfarande kvar.

För att se fler bidrag http://4u2really.blogspot.com/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards