Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Sista klapparna

Av Monica och Jacob - 10 december 2011 18:30

I dag har vi varit i Arninge och handlat dom sista julklapparna, jag var in i Djurmagasinet och köpte godis till hundarnas jultallrikar och blev upp över öronen kär  

Vilken gosbulle supersocial och snygg med sin gula tofs i nacken, det enda som gjorde att jag inte tog hem honom är min respekt för stora fåglar och priset på 12,500. Nog var han charmig alltid men jag undrar om man kan dra ner på priset för jag tror han såg dåligt eftersom han visslade efter mej  

Undrar om Signe står och funderar över varför vi inte har en så stor fin båt, det kan jag tala om för henne vi skulle hamna på första bästa grund eller råka ut för något ännu värre  

Ha en skön lördag  

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

10 december 2011 14:59

Vad duktig du är som redan handlat alla julklappar :) Här har det inte handlats en ända ännu.
Söt papegoja, förstår du gärna skulle tagit med honom hem.

Här har vi haft sol idag :) Men det blåser ju tyvärr lite också, tyvärr har det ju inte nån promenad för jag orkar inte mycke nu när man är förkyld :(

Ha en fortsatt bra lördag :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Beate

Beate

10 december 2011 17:25

Ett toppen inlägg som fick mig att asgarva:-) Papegojan verkar vara en kille med känsla för blogginlägg. Kolla bara hur han poserar! Att han visslar efter dig - när var det senast någon gjorde;-) är bara det värt 12 500 spänn;-)
Vi har ju heller ingen båt av samma anledning som du talat om för Signe;-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

10 december 2011 18:36

Läcker pippi :-D

Dyr var det också...

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Charlotta

Charlotta

10 december 2011 19:23

Alla julklappar klara... suck och avundsjuk ;) Själv undrar jag om man kan önska sig julklappar i julklapp om du förstår hur jag menar. Skämt åsido, det ska inte bli många vanliga klappar, bara till några "småkusiner" - annars symboliska små paket och så gåvoklappar till välgörenhet.

Önskar en fortsatt skön helg!

http://livetmedleran.blogg.se

 
cat

cat

10 december 2011 22:00

En underbar och så vansinnigt söt pippi :) Jag hade nymfparakiter när jag var ung. Mindre, lika söta och betydligt billigare.

Jag köpte också sista julklappen idag. Så himla skönt!
Signe är nog snarare lättad över att ni inte har en sådan stor båt ;)

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

10 december 2011 22:27

ohh har haft ej kakkadua,super trevlig men ack så högljudd på mornarna,trots svart skynke över nattburen, ha ha
var annars lös det mesta tiden,
kom o mötte mig vid dörren varje dag efter jobbet och uppfodrande ville ha uppmärksamhet,nice.
Ha ha vilken komentar,köra på grund ja det skulle jag nog med göra.
Är själv en riktig landkrabba o hemmaråtta,
Kraaam

 
Oldmolly

Oldmolly

11 december 2011 08:39

Inte då, det finns ju sjökort och GPS :-)

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 december 2011 14:09

Så skönt att ha julklapparna färdiga. Jag har mååånga kvar. Vilken sötnos till fågel. Jag gillar dom men skulle nog inte vilja ha en hemma. Har precis som du stor respekt för stora fåglar. En stor båt vore nåt det men frågan är om man hade seglat vilse. Antagligen ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Susan

12 december 2011 00:20

Vilken vacker kakadua :)
Nej hua vilken stor båt. Inget för mig heller, min lilla roddbåt dukger åt mig och flocken .
HOppas veckan blir bra / Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards