Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Ingen snö i slkte;-)

Av Monica och Jacob - 13 december 2011 06:05

Ingen snö i sikte ljuvligt i alla fall ingen man behöver skotta bort.

Så här såg det ut 20/12 förra året om någon skulle ha glömt det, jobbigt att gå i skogen så jag klagar inte på vädret som är nu.


Lite kallt blåser det nere vid vattnet och badarna lyser med sin frånvaro. 

Jobbigt var det att gå igenom videoklippen och se Argos titta upp mot en, vilken saknad   att inte ha en clown som följer en vart man än går.

Lilla gubben som valp sååå söt   

Har tänkt mycket på denna kille och kommit fram till att det är ingenting för mej med den respekt jag har för näbbar och klor, dom känner ju på en gång att man är småskraj för dom.

Ha en skön Lucia, på bilden är jag Lucia på fritis    

 
 
Ingen bild

Siv

13 december 2011 06:37

Snö klarar jag mej utan.
Vilken sötnos, förstår att det är svårt.
Hu så kallt det verkar blåsa, fin liten Lucia;o)
Ha en skön Lucia/KRAM

 
Beate

Beate

13 december 2011 08:12

Ha en skön Lucia du med! Skräckbilden från ifjol känns himla skönt när jag tittar ut genom bussfönstret och inte ser en endaste vit fläck!!!
Förstår att du saknar Argos, hans ögon och hans totala tillit för dig var härligt att följa. En sådan vän hittar man once in a lifetime. Var glad att just du var utvald!

http://bp-computerart.blogspot.combf

 
Oldmolly

Oldmolly

13 december 2011 08:54

Tackar de högre makterna för varje snöfri dag, ska du veta.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susan

13 december 2011 10:23

Tråkigt med allt blött,lera och regn :((, hoppas det blir kallt och snöar mkt snart :))
Söt Lucia du var men jag skulle vilja ha en uppdaterad bild från idag. När Ingmar kan visa upp sig som tomte kan väl du bjuda på en Lucia bild ;)
Trevlig Lucia / Puss

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 december 2011 10:51

Nej så mycke snö som bilderna visar vill jag inte ha. Men det får gätna frysa på lite och bli några cm snö ute så det blir lite ljusare ute :)

Jo det ligger en liten tunn skorpa is på vattnet, gjorse iaf det igår.
Idag känns förkylningen mycke bättre, tack o lov :) Har egentligen en natt kvar men jag stannar nog hemma den också så jag hinner bli ordentligt frisk innan jag börjar jobba igen.

Men åhh vad söt han var som liten lille gossen :) Så söt med öronen som lutar sig mot varandra.

Ha en bra lucia du också :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Yvonne

13 december 2011 12:25

Ja du må tro att jag njuter av varje dag med plusgrader,tjohoo
Kramen

 
Pennelina

Pennelina

13 december 2011 12:46

Härligt med gamla kort:-)

Kramar <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

13 december 2011 21:17

Vilkne skillnad! Förra året höll man på att drunkna i snö. Nu regnar det bara. Och blåser.. Skitväder! Om det ändå ska vara plusgrader så kan väl ändå solen få skina..

Förstår att du saknar honom. Man är ändå glad att man tagit så många bilder man gjort. För man skulle ändå inte vilja vara utan..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards