Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Ärtsoppa

Av Monica och Jacob - 26 december 2011 09:15

Sitter här och undrar om dom skjutit mitt rådjur eftersom det inte varit här i natt , hörde en massa gevärsskott   på hundpromisen i går. Vi är ju fler som vill njuta av naturen men det tar man ingen hänsyn till tyvärr.

+ 8 grader och full storm, bättre än snö i alla fall, i går på dagen var det riktigt vårlikt och jag njöt i fulla drag det behöver inte bli någon vinter i år.

Julskinkan var riktigt tråkig i år, för lite salt så den blev till ärtsoppa som blev himmelskt god om man nu får skryta.

En riktig höjdarjulklapp är den lilla ficklampan  när man zoomar ut ljuset så det blir ljus runt omkring en. Syns nog ända in till Fjollträsk.

Vädret får gärna fortsätta så här utan blåst förståss, tur det inte regnar eftersom locket till brevlådan blåst upp.

Ha en bra Annandag, i dag serveras det sista julbordet på Torpet ska bli skönt att slippa det  

 
 
cat

cat

26 december 2011 09:20

Vad synd om de skjutit rådjuret :(
Hoppas som du att det inte blir någon snövinter den här säsongen.
Ska ner till min lilla mor och fira hennes födelsedag idag. Hoppas ni får en skön annandag.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ingen bild

Phia

26 december 2011 09:29

Önskar Er en god fortsättning på julen denna stormiga annandag.

Monica och Jacob

26 december 2011 11:00

Detsamma, ja man får hålla hårt i hatten i dag;-)))

 
Pennelina

Pennelina

26 december 2011 10:23

Mmmmmm... ärtsoppa.... kunde gott tänka mig att tärna ner en bit skinka i den. vår blev lite för salt.

Ikväll blir det paj hos oss, och den hemkokta saften jag fick av Blondie :-D Ska bli gott!

Härlig hundbild här nedan:-D

Kramar från mig <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Mormor

Mormor

26 december 2011 10:37

Håper de ikke har skutt rådyret.
Mine savnes også. Så dem ikke i går og har ikke sett dem i dag.

Ertesuppen så deilig ut.
Ha en fin annendag :-)

http://www.starbear.no/mormor

 
Beate

Beate

26 december 2011 12:37

Som sagt: härligt med vårvärme, även om stormen röjde lite på balkongen om man säger så;-)
Ärtsoppan såg ljuvlig ut. Maken såg den och såg potentialen: - vi går ner till ICA och köper försvarets ärtsoppa - in med skinkan då är middagen klar. Tack för tipset Monica.
Å ficklampan ska också inkandlas, den är ju perfekt. Ja tänk hur många fina tips man får på sin "tidiga" morgonpromenad på din blogg:-)

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

26 december 2011 18:19

Aaaa var det du som sken upp himlen *asg* Då förstår jag :D
KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

26 december 2011 20:41

Nää, hoppas verkligen inte det. Hoppas din nattgäst kommer tillbaka. Dom är ju så himla fina..

Vad smart med ficklampan. Undrar om det finns en liknande funktion som det där fast på pannlampa? Jag gillar inte att gå och hålla i ficklampan utan jag sätter gärna något på huvudet istället.

God Fortsättning..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

26 december 2011 23:54

Hoppas verkligen inte att dom skjutit dina fina rådjur. Vilken tur att det gick göra ärtsoppa på skinkan om den inte dög.
Vilken bra ficklampa du fick.

Nej inte är det skönt med blåsten inte :( Ända fördelen är väl att det blåser torrt ute.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards