Alla inlägg under december 2011

Av Monica och Jacob - 12 december 2011 06:20

MÅNDAGSTEMA # VITT

Körsbärsblom och Argos  , vad jag längtar till våren snart är den mörka tiden över och det börjat ljusna igen   

För att se fler bidrag http://helenesblogadresseat.blogspot.com/

 

Av Monica och Jacob - 10 december 2011 21:15

FOTOTRISS # TRE

Tre stygn och tre trådar syns under ögat

Tre av alla dom svanar som vi matade vintern 2010-11

Tre båtar på väg till och från Stockholm.


Eftersom det är mycket på G så här innan Jul blev det 3 arkivbilder.

För att se fler bidrag

Av Monica och Jacob - 10 december 2011 18:30

I dag har vi varit i Arninge och handlat dom sista julklapparna, jag var in i Djurmagasinet och köpte godis till hundarnas jultallrikar och blev upp över öronen kär  

Vilken gosbulle supersocial och snygg med sin gula tofs i nacken, det enda som gjorde att jag inte tog hem honom är min respekt för stora fåglar och priset på 12,500. Nog var han charmig alltid men jag undrar om man kan dra ner på priset för jag tror han såg dåligt eftersom han visslade efter mej  

Undrar om Signe står och funderar över varför vi inte har en så stor fin båt, det kan jag tala om för henne vi skulle hamna på första bästa grund eller råka ut för något ännu värre  

Ha en skön lördag  

Av Monica och Jacob - 9 december 2011 06:04

Full storm och regn det blev en förkortad variant på utgång i dag, har ju lovat mor att inte gå i skogen när det stormar.

Tänker på den lilla taxen som slet sej från matte när han fick se rådjur, det är fyra dagar sedan och den har kopplet hängande efter sej så den kan ju ha fastnat var som helst. Man har letat med hund i flera dagar men inte hittat den, stackars matte hon var helt förkrossad.

  

Gårdagens fina soluppgång synd bara att det blåste så kallt.


Lyckan är att ha en hel affär för sej själv kl 8 på söndagmorgon, hela Berga centrum är folktomt

Tomten ligger i hårdträning men jag ser att jag får nog ansa skägget  

Ha en skön helg  


Av Monica och Jacob - 9 december 2011 06:00

TEMA FREDAG # DETALJER

Visst är den fin min nya madrass  

För att se fler bidrag http://sinneskatten.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 8 december 2011 05:16

I LIKE

Att vintern fortfarande lyser med sin frånvaro  och jag slipper skotta snö.

För att se fler bidrag http://torsdagstema.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 7 december 2011 07:20

Mer snö än så här vill vi inte ha, det är precis lagom  

Blogglusten är väl inte på topp men skriver några rader mellan varven.

Längtar faktiskt till att Jul o Nyår är över, vet inte varför jag tappat lusten för det. Det går ju ingen nöd på mej och familj har man ju, men det är som det är.

Ha en bra dag  


Av Monica och Jacob - 6 december 2011 06:36

TISDAGSTEMA # SKYDD

Ligger jag här är det nog ingen som muckar gräl med mej tycker Ebba  ett bra skydd med andra ord.

För att se fler bidrag http://tisdagstema.se/

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards