Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Nyårsdagen

Av Monica och Jacob - 1 januari 2012 06:09

-7,5 och huset står kvar  efter nattens fyrverkerier.

Men där spriten går in går vettet ut fattar inte varför man ska stå ute på gatan i närheten av husen och smälla när man har en hel skog 10 meter ifrån. Det är ju bara ett under att det inte händer något, men som sagt det är bara 2 familjer som inte fattar så man får vara glad för det lilla. Annars en lugn natt har inte behövt gå upp och ta någon värktablett  det kanske vänder nu.

Kajsa var riktigt duktig i går fast det smällde av bara den runt tolvslaget, kom och kröp upp i morsans säng där la hon sej och tydligen smittade mitt lugn av sej. Signe o Ebba bryr sej inte alls, skönt.

Synd att man inte köpte några raketer, det vore läge för att bränna av några nu   

Signe har hittat en fin pinne att visa upp för morsan,

Konstigt nog har rådjuret varit här i natt och ätit fallfrukt det trodde jag inte efter allt pangande, dom sista salvorna smälldes av halv sex vilket gjorde att jag blev tvungen att sätta snöre på Kajsa  

Ha en skön nyårsdag  

 
 
Ingen bild

Siv

1 januari 2012 06:41

Ja idioter finns det överallt;o(
Skönt att det gick så bra med Kajsa;o)
Nu ska jag lägga mej efter en jobbig natt, ha en bra dag
KRAM

Monica och Jacob

1 januari 2012 06:42

Ja jag förstår att det var fullt upp i natt.
SOV GOTT /KRAM

 
cat

cat

1 januari 2012 10:16

En halv stadsdel stod och sköt inne bland husen där jag var. Några hade haft vett att ställa sig på en fotbollsplan i alla fall.

Vad skönt att tjejerna klarade sig bra :) Klart Kajsa blev lugn när hon fick mysa med dig i sängen.

Tack för fina bilder att titta på så här på nyårsdagens morgon.

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 januari 2012 12:48

Har ni så kallt hos er. Det hade vi igår kväll, då var det nästan -7 grader.

Finns verkligen en hel del puckon nu i raket tider :( Hos oss skjuter dom också precis på gården, bara några meter från porten. Inte kul alls :( Vinja är ju inte skotträdd, men nog blev hon lite fundersam när det tjöt och blixtrade bakom henne. Fattar inte varför det ska behövas smällas så nära husen.
Här blev vi väckta runt 2 taget i natt när nått pucko smällde av ett gäng smällare. vad tänker dom på.....Inget alls troligtvis....

Vad skönt att det gick bra med lilla Kajsa när det smällde :)

Härlig soluppgång du fotat :)
Ha en bra fortsättning nu på det nya året. Skönt att din värk i tanden blivit bättre :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Beate

Beate

1 januari 2012 14:22

Ser att du och vovvarna har överlevt vinterns kallaste natt!
Bilden på Kajsa är strålande!!! En ny fotomodell är född och det den 1 januari 2012!!!
Här smällde det mellan 23:55 till ungefär 00:30. Sedan var det tyst. Å ett fint fyrverkeri blev det här, riktigt bra faktiskt. Bilden på min blogg är dock helt missvisande ;-)
Är glad att du har mindre ont, klart det går åt rätt håll nu!
Den understa bilden är en ren dröm!!!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Ninz

Ninz

1 januari 2012 21:48

Min lilla Prinz låg med benen i luften som värsta "horan" *asg* Jag kommer att fira mina nästkommande nyår med rislykta, så vackert, för det är det jag tycker att en nyårsafton skall vara. Ett ljus sakta svävar upp i skyn :) En god fortsättning önskas dig :)
KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Pennelina

Pennelina

1 januari 2012 22:56

Milo tog det relativt lugnt också.

Låter positivt med värken som ger med sig :-D

Kramar från mig <3<3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards