Alla inlägg under februari 2012

Av Monica och Jacob - 10 februari 2012 06:20

TEMA FREDAG # LIV

Dom här filurerna lever sitt liv på rosknopparna till mångas förtret  

För att se fler bidrag http://sinneskatten.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 9 februari 2012 16:30

HIMMELSK # 71

 

Kylan håller i sej här men nu är det bara -10 istället för-25 som det var när första bilden togs och allt hade ett blått skimmer över sej.

Ha en skön helg  

För att se fler bidrag http://petuniablogg.blogspot.com/

 

 

Av Monica och Jacob - 9 februari 2012 06:13

I LIKE # 27

Min jättevallo och varje år när blommorna slår ut håller jag tummarna för att det inte ska komma någon regnskur eftersom dom tar stryk av det. Vovven är mer intresserad av humlan i blomman än lukten och att dom är vackra  

För att se fler bidrag http://torsdagstema.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 8 februari 2012 06:09

ONSDAGSTEMA # 95 SURREALISTISKT

Ja vad är detta, som den mästerfotograf jag är   finner jag titt som tätt bilder som sätter myror i skallen på mej. Här ser jag efter att bara ha ljusat upp bilden fågelhuset och äppelträdet men vad är det för väsen vi har som smyger runt på tomten när det blivit mörkt  , overkligt är det i alla fall.

För att se fler bidrag http://onsdagstema.blogspot.com/ 

Av Monica och Jacob - 7 februari 2012 06:53

Visst är den vacker kylan men i går när det blåste också var det ingen höjdare.

Här kommer några bilder av eländet.




Avslutar med lite vår för snart är den här  

Ha en bra dag  

Av Monica och Jacob - 6 februari 2012 06:27

MÅNDAGSTEMA # I ALL SIN ENKELHET

 

Den blåvita kylan -25 är fin i all sin enkelhet  

För att se fler bidrag http://helenesblogadresseat.blogspot.com/

Av Monica och Jacob - 5 februari 2012 05:15

FOTOTRISS # KÄRLEK

Min triss innehåller bara kärlek, kan man känna äkta kärlek till ett djur svaret från mej blir ett stort JA.

Denna vovve Argos av egen uppfödning var med mej från dag 0 så att säga, ställde upp på alla mina dumheter vad gällde att spöka ut honom till fototeman bland annat vilket fick många att le. Och han var lugn och snäll mot alla, själv blev jag varm i hjärteroten när han såg på mej med sin milda blick.

Det var inget lätt beslut att låta honom somna in i Augusti förra året, när kroppen inte orkade längre och det gör fortfarande ont att se bilderna på honom.

Så nog var det kärlek jag kände alltid, hoppas du har det bra där du är nu min älskade vovve 

För att se fler bidrag  

 

Av Monica och Jacob - 4 februari 2012 08:45

Ja man skulle nog hållt sin stora käft, gud straffade oss med en riktig vinter.

Nej vi har inte skaffat platt tv till rådjuren, en ganska läcker bild om jag får säga det själv  .

Att åka bil i en snökanon är ingen höjdare  

Detta är en björktrast, har aldrig sett den vid fågelbordet någon vinter men nu sitter den och mumsar äpplen.


Ett sött snömonster  



Så fort morgonens snöskottning är avklarad börjar det snöa igen  nu kanske ni förstår varför jag föredrar en grön regnig vinter  Det som är mest tråkigt är att fågelsången tystnade när snön kom  

Ha en bra dag  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards