Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Det ska fan bli gammal i Sverige

Av Monica och Jacob - 15 maj 2012 06:35

Någon på Täby kommun kommer att få det svårt i dag;-), börjar förstå att folk tar till våld. Hemtjänsten orkar inte bära hem lite mat, inte städa eller tvätta för då blir dom utslitna, har en viss förståelse för det men vem ska göra jobbet?????
Hon skulle få vara hemma med utökad hemtjänst det har blivit tvärt om och nu vill man dra in på distriktssköterskans kvällshjälp med insulinet.
Betalar jag ur egen ficka finns det en massa som orkar både det ena och det andra, konstigt

Hoppas jag har styrkan att sätta stopp för livet   innan jag hamnar i hemtjänstkarusellen.


Våren är i alla fall en underbar tid, det är bara att njuta av vad naturen erbjuder  

Ha en bra dag  

 
 
cat

cat

15 maj 2012 08:22

Håller tummarna för att du får kommunen på fall!
Wow den andra bilden är magisk!

http://1bildibland.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 maj 2012 09:14

Nej inte är det lätt att bli gammal inte när dom drar in på allt :( Man tycker ju inte att man ska behöva betala extra för att få den hjälp man behöver.

Ja nog är det härligt med våren allt :) Här är det verkligen super grönt ute nu :) Men tyvärr rätt grått och mulet :( Bara hoppas att vi hinner ta våran promenad sen innan himmlen öppnar sig.

Ha en bra dag du och flickorna :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

P

15 maj 2012 09:16

Tråkigt att inte hemtjänsten fungerar för Din kära mor,,Jobbar ju själv inom hemtjänst(inte kommunal)Jag både tvättar,städar,handlar och lagar mat..Hoppas att det löser sig..

Monica och Jacob

15 maj 2012 13:09

Vet att det är väldigt olika beroende på vilket företag man anlitar, det hon har nu har det varit en väldig personalomsättning på och servicen har varit lite upp och ner.
Dom har det inte så lätt dom heller med politiker som vill ha det billigaste alternativet;-(
Ha det bra;-)))

 
Ingen bild

Phia

15 maj 2012 09:20

Hm,,försökte inte gömma mig:-)P=Phia

 
Ingen bild

Siv

15 maj 2012 13:12

Hoppas också att jag har styrkan att sätta p för livet innan jag råkar illa ut, bara tanken på att ligga och tyna bort utan att någon bryr sej får det att krypa i mej;o(
Ha en skön dag/KRAM

 
Beate

Beate

15 maj 2012 14:04

Ja du, håller med dig. Hoppas precis som du att ha den mentala styrkan att sätta punkt innan det är för sent. Att vara beronde av andra är inte kul nu och ännu mindre sedan.
Det är hemskt att sjuka och gamla människor inte får det de är berättigad till. Usch!
Har du försökt med HSB Omsorg eller Aleris? Värt ett försök!

http://bp-computerart.blogspot.com

 
Nina

Nina

15 maj 2012 23:02

Vad i hela friden är det som händer i vårt samhälle? Vad är det vi egentligen betalar för? När man väl betalar så får man inget för pengarna :( ALL styrka till dig! Jag är en j*vel på att få min vilja igenom, säg till om du vill ha en galen bandhund som skäller i bakgrunden *asg*
KRAM!! KRAM!!

http://ninz.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

15 maj 2012 23:08

Vart är vårt samhälle påväg?
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

16 maj 2012 19:52

Håller med....och pengarna till detta skulle kunna tas av de pengarna som alla avdankade politiker som slutat fortsätter att lyfta som pension .....det tycker jag rent ut sagt är för dj....gt.
Det är tresiffrigt miljonbelopp PER ÅR!

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.se

 
Ingen bild

Susan

17 maj 2012 00:26

Låter riktigt illa :(. Tur att hon har dig som orkar bråka och hjälpa till <3
Hoppas det löser sig / Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards