Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Helgbilden

Av Monica och Jacob - 1 juni 2014 15:24

HELGBILDEN

Tre veckor efter sista blodtransfusionen var det dags igen, mors blodvärden var nere på 87 något är ruskigt fel.

Tänkte inte ta med den här bilden efter att ha läst en annan blogg där det blev ett himla liv över att man tog upp tiggeriet.

Ni får säga vad ni vill men utanför entrén till Danderyds Sjukhus var det väl inte så smart att placera henne, svårt att tro att hon tagit sej dit själv. Hon höll ut händerna och sa please please, har man funderat på att man håller den organiserade brottsligheten under armarna genom att ge dom pengar.

Tyvärr är det ju konstaterat att så är fallet men politiker och tydligen halva Svenska folket blundar för det.

Nej jag känner inte dåligt samvete för dom, har nog med mor och att betala hennes medicin och täcka upp med mat i slutet av månaden eftersom staten inte har råd.

Nu till något roligare, trädgården där flera sorters klematis blommar så fint  

HAHA den här gången får jag väl inga kommentarer.

Ha en skön vecka

http://maritjohansson.se/blogg/

 
 
Hanna

Hanna

1 juni 2014 18:10

Jodå, från mig får du alltid kommentar!

Tråkigt med mamma, hoppas verkligen att de hittar felet och att hon känner sig bättre snart. Det är så hopplöst när man inte vet vad som är felet.

Tiggeriet håller jag mig utanför, gav i alla fall en tia till en gubbe som spelade dragspel på stan i dag, han var så duktig och rolig, han förtjänade uppmuntran.

Klematis är fina, speciellt när det är massor med blommor på en och samma gång.

Ha det gott!

http://hannafotograferar1.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

1 juni 2014 18:48

Jo, du får en kommentar från mig! Tråkigt att din mor inte mår bra och jag är glad att du stöttar henne. Det är inte alla äldre förunnat! Tiggeriet är inget som hör hemma i vårt samhälle men med den fria rörligheten kommer också oönskade företeelser hit!
Ha en skön kväll och gläds åt din vackra klematis!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Eva Trillian

Eva Trillian

1 juni 2014 20:13

Hoppas ni får reda på vad det är som är fel med din mamma så att det går att rätt till!
Tiggande/tiggare/tiggeri ... ett brännhet ämne. Bra att det diskuteras! Sedan får väl var och en göra sina egna bedömningar i hur man själv ska reagera.

http://provtyckningar.blogspot.se

 
BP

BP

1 juni 2014 20:14

Kan väl säga som så att jag tycker att din mamma är en oerhört vacker kvinna. Hoppas verkligen att de hittar vad som är fel på henne.

Å nu till tiggeriet. Jamen visst blev det liv i luckan. Stackars Anita tog det verkligen hårt. (Läs mitt dagens så får du skratta:-)) Tack att du också håller med Anita och mig. Läs Marcoeffekten av Jussi Adler Olsen så förstår du ännu mera varför jag har samma inställning som du mot tiggare. Tycker det är smaklöst att tigga utanför ett sjukhus, dit ingen går in frivilligt. Å tiggarna sitter ju precis överallt. Grrrrrrrr.
Å du - blomman var ju fin;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
susannesblogg

susannesblogg

1 juni 2014 21:30

Håller tummarna för din mammas hälsa. Det där med tiggarna har jag helt missat.
Jag har precis samma åsikt som er andra. I min hemstad finns dem över allt. Jag ger aldrig något. För är dem så fattiga så undrar jag hur dem senare kan stå bakom knuten att röka en cigg och prata i mobiltelefon. Dem som står o spelar ett instrument är ju underhållare och arbetar för sina pengar. Där tycker jag att det är ok att skänka en slant.

http://haggalen.blogspot.com

 
Beppan

Beppan

1 juni 2014 21:44

Så tråkigt att din mamma har det så eländigt. Hoppas ni får rätsida på det snart.
Så tiggeriet har ventilerats. Har inte hängt med i bloggvärlden den senaste veckan. Jag är av den åsikten att det är rätt OK om man anstränger sig och gör nå´t - ex spelar eller uppträder på annat sätt. Bara sitta och tigga - nä där får man inte någon peng av mig. Det finns jobb att få om man är intresserad....

http://beppansallehanda.blogspot.se/2014/06/treeho

 
cat

cat

2 juni 2014 09:23

Hoppas att din lilla mor snart mår bättre! Jag kan känna en sorg över att det finns människor som anser att tigga på våra gator är bättre än att vara i hemlandet, men jag har inga möjligheter och är inte motiverad att personligen hjälpa till.

http://1bildibland.blogspot.se

 
Lena

Lena

2 juni 2014 10:27

Håller med dej om tiggeriet...vi måste sätta stopp.
Hoppas mammsen kryar på sig :)

http://lenahaga.blogg.se

 
Anitas Malta

Anitas Malta

2 juni 2014 15:06

Hoppas verkligen att det går bra för din mamma !! Vet så väl hur det känns när en nära är sjuk och blodvärderna sjunker. Håller hårt mina båda tummar. När det gäller den trista historien om tiggeri kände jag inte till om den organiserade brottsligheten och den pågående debatten. Försöker glömma att det blev en sån enorm reaktion som för min del inte alls var särskilt positiv. Men tusen tusen tack din kommentar hos mig !!
Perfekt med en positiv avslutning på ditt inlägg. Klematis blommar är så vackra. Ha en skön fortsatt vecka !!

http://anitasmalta.com

Monica och Jacob

2 juni 2014 16:09

Ja du ska jag vara ärlig förstår jag inte vad dom gaggade om och var felet låg.
Men i landet lagom kan man visst haka upp sej på vad som helst och det räcker med en sedan går drevet.
Hoppas det känns bättre i dag och en STOR KRAM från mej och Jacob

 
Erik Semlan

Erik Semlan

2 juni 2014 17:18

Varför skulle du inte få kommentarer? Här kommer en till. :-)
Hoppas de kan finna vad som ger din mamma så dåliga värden och att det gör att fixa till. Aldrig roligt när någon nära blir så där sjuk. Har en far som har fått minnesproblem, allt närminne är puts väck.
Ja regnat har det gjort i omgångar under helgen, men också sol.
Jag går inte in på mittenbilden den här gången. ;-)

http://erik56.blogg.se/2014/june/dar-jag-star.html

 
Stare Ström

Stare Ström

2 juni 2014 18:19

På din blogg har du (och vi andra) väl rätt att tycka vad som helst?! Trist med din mor. Vilken vacker klematis.

http://krakvinklar.blogspot.se

 
kort

kort

2 juni 2014 20:01

Hoppas verkligen att din mamma får rätt hjälp snart så hon får bli bättre och slipper alla dessa resor till sjukhuset och att de hittar felet. Förstår din oro....
Vi hade några tiggare i somras efter bärplockningen som slog fel och det fanns bara några förkrymta och torkade bär i skogen. Hos oss fanns det nog inte någon organiserad brottslighet då det inte finns något att vinna i vår lilla ort. Måste bara få fråga, finns det manliga tiggare oxå?
Klematisen är jättefin =) Ha en bra vecka

http://kort.webblogg.se

 
Laila

Laila

3 juni 2014 02:06

PÅ din blogg skriver du vad di vill! ;-)
Jag tänker kommentera din mamma.... Jag hoppas innerligt att man kommer på vad som är fel. ♥

http://tillklippt.blogspot.se

 
Ingen bild

Monica

3 juni 2014 11:15

Tack till er som hoppas att mor piggnar till, det känns skönt mitt i allt elände.
KRAM

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

5 juni 2014 10:55

Tack för dina kommentarer! Har inte sett till dig senaste dagarna så jag blev glad! Hoppas det är bra hos dig!
Har spelat boule en stund i regnet men kloten blir geggiga i gruset.
Ha det bra!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Linnéa

Linnéa

28 juni 2014 12:02

Måtte din mamma bli diagnostiserad, så hon kan bli hjälpt. Som du vet så har jag ju inte varit inne på ett tag, satt o sippade lite nu. Har missat hela debatten om tiggeri, så jag är helt ovetandes. Din mamma är en mycket vacker kvinna!
Sköt om er!

http://elsasdotter.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards