Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Helgbilden

Av Monica och Jacob - 15 juni 2014 17:44

HELGBILDEN

Då var det dags igen att fixa graven, det är egentligen min mors morfar som ligger här men av en massa anledningar blev han även min, den riktiga har jag aldrig träffat

På väg hem åkte vi in i Sättraby så jag fick nostalgifota, hit cyklade morfar och handlade det som Konsumbussen inte hade. Han hade alltid en strut karameller med sej hem till mej, en underbar människa

Synd att affären står och förfaller.

Nu blir det nog livat man har delat av Klockarhagen i två delar med elstängsel och satt hästar där, lite tokigt eftersom det är en vandringsled som många går och det finns hästrädda människor.

Den här paketerade varelsen såg allt annat än glad ut.

Ha en bra vecka  

http://maritjohansson.se/blogg/

 
 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

15 juni 2014 18:35

Skönt att ha fina minnen av sin morfar! Jag har aldrig träffat varken min morfar eller farfar, de hade lämnat jordelivet när jag föddes.
Hästen se alldeles förskräckt ut, hoppas den kommer att få det bra där i hagen eller flyttas till en bättre plats!
Ha det skönt nu i kväll! Vi har just ätit middag och tänker ta det lugnt resten av dagen!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Eva Trillian

Eva Trillian

15 juni 2014 19:34

Det är lite skönt att ta hand om de gamla gravarna ändå - vemodigt men skönt.
Den där stackars hästen ser lite mumieinlindad ut :/ kan det vara skönt?

http://provtyckningar.blogspot.se

 
BP

BP

15 juni 2014 19:59

Vad gäller graven håller jag med Eva. Jag gillar gamla gravar och kyrkogårdar. Det är något visst över dem tycker jag.
Den gamla Livs-skylten är ju kult. Men affären, åtminstone väggen man ser på bilden ser ju inte så hemskt ut ... än.
Å hästen tycker jag väldigt synd om. Jag menar det var ju varmt idag. Den måste ju svettas nå't så fruktansvärt. Stackarn!

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Skogstrollet

Skogstrollet

15 juni 2014 20:48

Roligt att ha så fina minnen av morfar. Min dog när jag var 2 år, efter att han drog mig runt, runt på en matta, i mormors hus. Där vi nu bor. Men jag var ju för liten för att minnas honom, den barnkäre mannen.

http://skogstrollettycker.blogspot.com

 
Beppan

Beppan

15 juni 2014 21:37

Härligt med sådana barndomsminnen! Har ju ingen betydelse vems morfar det egentligen är - det viktiga var ju att han fanns där för dig också.
Har man paketerat hästen mot mygg eller vad? Ser ju inte riktigt vettigt ut i värmen.

http://beppansallehanda.blogspot.se/2014/06/blommo

 
susannesblogg

susannesblogg

15 juni 2014 22:41

Jag har tur att slippa det här med gravvård. Jag har svårt att gå på kyrkogårdar det blir liksom alldeles iskallt på ryggen. Så tyvärr så får inte mina närstående så mycket besök vid sina gravar av mig. Jag väljer istället att minnas dem i mitt hjärta.

http://haggalen.blogspot.com

 
Hanna

Hanna

15 juni 2014 23:49

Jag tycker att det är lite meditativt att gå till graven och påta lite, bara man inte känner det som ett krav. Skylten du fotat går jag igång på, men det förstod du nog redan :-) Ha det gott!

http://hannafotograferar1.blogspot.se

 
lottisen

lottisen

16 juni 2014 12:15

Ser ut att ha varit en fin affar, synd att den forfaller.. stackars hast, ser inte alls skont ut..Ha en bra vecka!

http://blandvinohastar.wordpress.com

 
cat

cat

16 juni 2014 13:40

Lite melankolisk stämning i dina bilder trots stråland sol. Tycker synd om den stackars hästen, men vet att den skulle må ännu sämre utan det där täcket. Förmodligen är det stickinsekter den är allergisk emot.

http://1bildibland.blogspot.se

 
Anitas Malta

Anitas Malta

16 juni 2014 19:50

Lite blandade känslor det här med att gå till graven. Det där med döden känns så främmande trots att vi vet att den är oundviklig. Verkligen fina och nostalgiska minnen du beskriver om din morfar. Den gamla affären är förmodligen snart bara ett minne. Visst är det trist. Trist ser även den fina hästen ut att ha. Stackars liten...
Önskar dig och de dina en riktigt fin fortsatt vecka.
P.s I tidningen läste jag imorse att det var -4 grader i Stockholm! Haha.. de har tydligen ingen koll alls här. Stod likadant för en vecka sen så de kopierade väl bara omedevetet misstaget.

http://anitasmalta.com

 
Elisabeth

Elisabeth

16 juni 2014 23:11

En fin nostalgitripp och tanke på tider som varit! Ha dé gott! Elisabeth

http://husbilen-ellen.blogspot.se/2014/06/senaste-

 
Marit Johansson

Marit Johansson

17 juni 2014 00:49

Man kan ju undra varför hästen blir straffad på det där sättet.. nä men förmodligen finns det väl en vettig förklaring :) men det ser ju inte klokt ut, stackarn.
Så fint du skriver om din mors morfar.. ha det gott!

http://maritjohansson.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards