Direktlänk till inlägg 26 juni 2014

Fredagstema

Av Monica och Jacob - 26 juni 2014 19:18

FREDAGSTEMA # MÄNNISKOSKAPELSER

Denna koskälla har några år på nacken, användes flitigt förr i tiden för att tala om var korna höll hus.

Det finns nog skällkor nu för tiden också men har inte hört någon i min omgivning.

http://fredagstema.blogspot.se/

 
 
BP

BP

26 juni 2014 20:42

Gud så häftig den är! Om den är gjort av gjutjärn är den ju ganska tung antar jag = nu förstår jag varför kossor har nackar som brottare;-)
På kontinenten har man ju fortfarande koskällor, speciellt i alpländerna.
Din koskälla är riktigt snygg som dekoration.

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

27 juni 2014 08:05

Äkta vara, tung och gedigen! För många år sedan köpte vi en skälla som var betydligt mindre, passade nog en get, men den har vi inte kvar.
Idag valde jag tema fredag, kände för långsamhet!
Ha det bra! Här är det molnigt med några små blå fält men det blir nog regn senare idag! 15 grader, bra temperatur för människor och vovvar!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Eva Trillian

Eva Trillian

27 juni 2014 09:38

Nu när du nämner det - inte har man hört en koskälla på väldigt länge? Undrar verkligen om de använder det längre.
Den gör sig absolut som dekoration - och minne om svunna tider!

http://provtyckningar.blogspot.com

 
cat

cat

27 juni 2014 13:29

Kanske tur för korna, för den såg hemskt tung ut :-)

http://1bildibland.blogspot.se

 
Anitas Malta

Anitas Malta

27 juni 2014 15:43

Ja, den där ser stor och tung ut. Förmodligen inget en kossa vill ha hängades runt halsen ;-) Passar däremot utmärkt som dekoration och ett minne av en svunnen tid. Här hörs inte häller några koskällor men sen ser jag ju aldrig några kor heller ;-)
Ha en skön fortsatt fredag !!

http://anitasmalta.com

 
Freja

Freja

27 juni 2014 20:01

I de få fäbodar som fortfarande finns kvar har jag sett någon enstaka skällko, men nog inte med så stor och tung skälla. Så läcker!

http://frejareddevil.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards