Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

Helgbilden

Av Monica och Jacob - 3 augusti 2014 16:07

HELGBILDEN

I går var vi till Sundbyberg och minneslunden för att prata lite med mor och svärmor det var ett år sedan hon gick bort.

Vid badet i Näsbypark badade en man med fåglar, det skulle jag nog aldrig våga gäss kan ju vara riktigt otrevliga.

Det blir ett riktigt getingår i år en av många nackdelar med denna hetta, går snart inte att öppna dörren utan att bli anfallen tur man har Radar.

Tomaterna börjar växa äntligen frågan är om dom hinner mogna ute

I morse regn och åska i två timmar rena syndafloden igen, kyrkklockorna gick i gång som vanligt vilket spär på undergångsstämningen. Detta var ingen sommar i min smak hatar den kvalmiga hettan och i morgon ska det visst bli 31 grader här SKITSOMMAR  

Ha en bra vecka

http://maritjohansson.se/blogg/
 


 
 
förspel

förspel

3 augusti 2014 17:17

kram på dig Monica! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://xn--frspel-wxa.se

Monica och Jacob

3 augusti 2014 17:56

Kul att du tittade in men är inte direkt impad av länken.

 
BP

BP

3 augusti 2014 18:49

Så du har varit nere vid Näsaäng som badet kallas. Dit gick vi ofta när vi var yngre faktidkt. Bra gräsmatta och fina duschar om man säger så.
Japp, getinginvasionen har vi haft varje kväll vid AW ölen. Maken slår bort dem med handen. Jag föredrar en tidning eller en bok;-)
Å visst vaknade vi imorse strax före klockan sex av syndafloden. Men det löt så mysigt, så vi somnade om:-)
Vet att du inte gillar den här sommaren, men du, jag vill inte höra ett enda klagomål från dig när det är 20 minusgrader om ett par månader;-)
Bag gillar inte Schyman heller, så henne slipper du;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

3 augusti 2014 19:01

Fy farao vad det är varmt och fuktigt! Getingarna är överallt, vi hade dukat middagen ute men var tvungna att gå in med vår mat! Vi fick lite regn i natt men hela dagen har solen gassat igen! Trodde väl aldrig att det skulle bli för mycket av det goda men nu räcker det!! Nu har det dessutom strulat när jag skulle lägga ut min helgbild!
Hoppas du har det bättre! Du kan ju få det svalt inomhus och det glädjer mig!

http://brandholmen.blogspot.se

 
Lottal

Lottal

3 augusti 2014 19:38

Jag är också jätte trött på värmen och vi har inte fått något regn men det är ju bra förtillfället.

http://www.vidvatternsstrand.blogspot.comw

 
Freja

Freja

3 augusti 2014 20:24

Verkligen inte min sommar heller, och då komer vi inte upp i era temperaturer. Men jag har min källare och det är nog bra för mig att få en anledning att hålla mig lugn...

http://frejareddevil.wordpress.com

 
Elisabeth

Elisabeth

3 augusti 2014 20:25

Skulle också klara mig med fem grader lägre temperatur. Getingarna är envisa. En fördel med värmen är ändå de sköna kvällarna. Svårt att dra sig in och sova.

http://husbilen-ellen.blogspot.se/2014/06/regnskur

 
kort

kort

3 augusti 2014 22:00

I vanliga fall hade jag gillat denna sommar, härliga uteturer på morgon och kväll, siesta i sängen den varmaste tiden på dagen och bad för att få lite svalka i vår härliga skogssjö med hundarna =)Men så blev ju inte denna sommar, från 7-19 sitter någon av oss bredvid Bosse så han slipper den förhatliga "tratten" i värmen. Regn hos oss i natt som gav oss massor av brandrök från den stora skogsbranden som ni säkert kan känna av då den drabbar allt inom 15 mils omkrets. Kram

http://kort.webblogg.se

 
Sophia

Sophia

3 augusti 2014 22:05

Världens åskoväder här idag med, säkert en 5-6 omgångar med åskknallar som verkligen smäller, nära också! Och en massa massa regn på det...och jag hade nog inte heller velat bada med gäss sådär...

http://sophiasfoton.wordpress.com

 
HelenTh

HelenTh

3 augusti 2014 23:21

Värmen är jobbig. Vi har ännu inte mycket getingar i norr, de kanske kommer, men det var olidligt med flugor på vår skogspromenad idag.

http://helenth.se

 
cat

cat

4 augusti 2014 10:50

Nej du det har inte varit i min smak heller precis. Blir tokig av så kvalmig och långvarig värme. Läskigt med kyrkklockor som går igång av åskan.
Vackra bilder blev det trots allt. Ha en fin vecka :-)

http://1bildibland.blogspot.se

 
Anitas Malta

Anitas Malta

4 augusti 2014 16:17

Vilka jättefina bilder från er variationsrika helg. Bild två är helt underbart ljuvligt vacker och rofylld där himmel möter hav. Hade jag inte läst tillhörande text skulle jag avundas er en fantastisk helg !!

Besök i minneslunden är alltid fyllt av känslor, radar ett gift, gäss är otrevliga, tomaterna omogna och sommaren en ren plåga ;-)

Haha.. lite bra har det väl ändå varit. Om inte annat har ni era underbara vovvar och tids nog blir det kallt.
Ha en "skön" fortsatt dag :-)

http://anitasmalta.com

 
Eva Trillian

Eva Trillian

4 augusti 2014 19:00

Fint att sätta blommor vid graven - vemodigt många gånger, men fint!
Vackert vid vattnet, trotts gäss ;)

http://provtyckningar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Av Monica och Jacob - Onsdag 20 mars 11:00

I går var det dags för en spruta i ögat igen, är så glad att jag har råd med detta nu när dom röd-gröna i regionen håller på att slakta hela sjukvården undrar hur länge hjälpmedel i hemmet kommer att vara gratis är väl bara en tidsfråga. Eftersom j...

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards