Direktlänk till inlägg 29 december 2017

Nytt år

Av Monica och Jacob - 29 december 2017 13:22

Dags att skriva några rader igen, här är det ganska lugnt som tur är.

Ebba har fyllt 13 år den 25/12 och fick en ny leksak, det är så roligt att ge henne något för hon har aldrig sönder något utan pratar med och vaktar dom så att inte snorisarna ska få tag i dom.

Gösta slaktade sin julklapp på 30 minuter   

Julklapp till hundarna kom frå Pedigree med Post Nord, riktigt trevligt och gott tyckte hundarna.

Jacob som av naturen är klumpig snavade över en kartong på Coop, hade det varit i Amerika hade vi varit rika nu här fick man bara ett plåster men man får vara glad för det.

Nu är det barmark nästan överallt men för några dagar sedan var det rena isgatan tur att Jacob fått gratis broddar av kommunen jag fick inga för jag är för ung HAHA

Husets gamlingar på morgonpromenad, det gäller att synas får skaffa reflexer till Ebba också.

Sött men gott och smakade faktiskt kanelbulle.

Skönt att vara på väg åt rätt håll på morgonen, fina soluppgångar ser man i Stava backe.

GOTT NYTT ÅR från oss alla  

 
 
Ingen bild

Jacob

29 december 2017 13:46

Dödligt sårad släpade jag mej hem från Coop. Vad har du nu gjort frågade Monica ? Jag snubblade på en kartong sade jag. Du får väl se dej för blev svaret, inget medlidande när jag nästan svimmade av blodförlusten.

Monica och Jacob

29 december 2017 13:48

HAHA överdriftens mästare

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

29 december 2017 18:25

Ja, nu går det åt rätt håll! Snart blir det ljusare ute och mycket trevligare med morgonpromenader. Här har vi firat en lugn jul, träffat barn och barnbarn under några dagar! Hoppas att Jacob sa sakta återhämtar sig efter den förfärliga olyckan på Coop!
Önskar er alla ETT GOTT NYTT ÅR!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

29 december 2017 19:59

Hahaha! Skrattar gott åt Jacobs kommentar. Det var ju en himla tur att du inte slutade blöda innan, annars hade du inte blivit bloggfoder;-)

Älskar leksakerna som Ebba vaktar så fint. Typiskt tjej! Killar har som vanligt bara sönder saker;-)

Vilket fint kort på Jacob. Fantastiskt att Österåker kommun ge broddar till lite äldre personer som Jacob. Det borde alla kommuner göra. För lårbensbrott med mera kostar ju samhället betydligt mera än ett par broddar.

Bilden från Stava backe är fantastisk:-)

Å vilken härlig nyårshälsning! Är det Argos kanske!??

Önskar er också ett Gott Nytt 2018. Hoppas du bloggar lite oftare nästa år!

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Ingen bild

Phia

1 januari 2018 14:59

Happy new year

Monica och Jacob

1 januari 2018 15:22

Detsamma :o) :o)

 
Åke

Åke

13 januari 2018 11:10

Men se!!! Här är ju ni :) Jag ska lägga till er i en länk :) Otur med fingret!!! Hoppas det går bra. Glassen såg spännande ut. Barmark!!! Det har inte jag ;) -20 och en massa snö...men det gör ingeting, härligt med snö :) Vacker morgon från bilen :) Har för mig ni bodde nära vattnet...

http://www.nacka144.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Onsdag 24 april 16:19

Just som man satt på sommardäcken kom snön, vaknade upp till ett vinterlandskap igen. Oroar mej för blommorna och jordgubbarna som ju frös ner förra året men än så länge verkar dom klarat sej trots minusgrader på nätterna. I år blir det ...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards