Direktlänk till inlägg 13 mars 2018

Mer snö

Av Monica och Jacob - 13 mars 2018 10:25

Nu får det vara bra med snö börjar bli jobbigt när man inte vet vad man ska göra av allt och högarna snart är högre än en själv

Man får trösta sej med lite nyinköpt godis från bolagets beställningskatalog, lite champagne är ju aldrig fel och något ska man väl kunna skrapa fram för att fira.

Frysen håller på att säga upp sej håller kylan men trillar ner till 11 grader och börjar pipa sedan går den upp till 12 och efter ett tag hoppar den upp till 18. All mat jag lagade finns uppe hos grannen, så typiskt när man fyllt frysen vi har i alla fall köpt nya skåp som vi väntar på att få hem.

 

Dessa fina fotbollsskor fick mej att tänka på dej Beate

Efter att man försökt bränna ner nya boendet för kvotflyktingar som kommunen fått har man börjat bevaka området.

Det nya Sverige skrämmer mej på många områden tur man gjort sitt och snart står framför pärleporten, det jäser i folkhemet och snart spicker väl hela bubblan.

Inne har jag vår i alla fall, sista bilden blir jag full i skratt åt ja ni ser ju själva vad det liknar HAHA

Ha det bra  

 
 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

13 mars 2018 16:13

Alldeles för mycket snö ute men härlig vårkänsla inne hos dig! Idag har det mesta av snön hos oss regnat bort och det känns riktigt bra! Tråkigt när hushållsmaskinerna lägger av, vi har på kort tid fått köpa ny diskmaskin och mikro. Bara att betala och se glad ut!! Man ska ju bara betala ett nytt duschrum också.
Ha det gott! Vi håller tummarna så att snöns saga snart är all.

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

13 mars 2018 22:38

Åsså kom det en snöstorm idag, men som tur är la sig inte snön på marken. Tack vara plusgrader så har faktiskt den "orörda" snön på innergården minskat från 30 till cirka 5 centimeter, vilket jag tackar för.

Även om jag varken dricker gin eller bubbel, så älskar jag ginflaskan. Påminner om gamla apoteksflaskor.

Osis med frysen! Det är bara byta kyl och frys. Det fick vi göra för fem år sedan.

Jättekul att du tänkte på dig när du såg dessa fina orangea fotbollsdojjor. Sådana fina och bekväma skor fanns då inte på min tid kan jag säga. Allt var med andra ord inte bättre förr;-)

Läste om att Berga är extra drabbad med nedbrända flyktingförläggningar. Tycker det är hemskt! Våra skattepengar ska väl gå till nå't antar jag...

Å du, ja, jag ser precis va du ser i sista bilden:-)))))) Men jag antar att både Jacob och min man skulle förneka alla likheter, inte minst vad gäller storleken;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Ingen bild

Jacob

14 mars 2018 04:55

Lika vackra om än små !!

 
Ingen bild

Phia

15 mars 2018 06:12

Åh så stilig Sture är.Vårblommorna pryder verkligen sin plats och får mig att längta efter varmare tider.

Monica och Jacob

21 mars 2018 05:35

Någon vår blir det nog inte i år heller :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 10:12

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Fredag 19 april 08:49

Detta är den trådlösa stickan den funkar bra men går inte att jämföra med ADSL som tuffade på jämt oavsett vad Telia försöker inbilla folk. På baksidan har Vivorna slagit ut så nu är det vår oavsett vad termometern säger. Hade problem med t...

Av Monica och Jacob - Torsdag 18 april 17:42

Har inte bestämt hur jag ska göra med bredband, Jacob har ju en sticka så vi är ju inte helt utan. Nyhetsflödet i detta land är ju helt kasst kvällstidningarna har ju blivit värsta skvallerpressen och SVT  är ju värdelösa även FB har blivit skit fo...

Av Monica och Jacob - Torsdag 4 april 12:09

I går fick jag ett brev från Telia där man talade om för mej att om tre veckor fimpar man min telefon och mitt bredband. Den 14 februari fick jag ett mail som sa att den 30 novemer stänger man ner fasta telefonen och bredbandet, bra tänkte jag då h...

Av Monica och Jacob - Lördag 30 mars 17:11

Ja vad säger man, måste ha varit en jävla smäll stackars människor som bor där. Man är inte säker någonstans nu för tiden, hur kunde det bli så här vi lite äldre som har något att jämföra med ser ett land i totalt förfall. Skulle inte vilja va...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards