Direktlänk till inlägg 13 juni 2018

En åldringsvård i förfall

Av Monica och Jacob - 13 juni 2018 04:32

Det är mycket tankar vad gäller mor, hur skulle det varit om hon fått vård direkt efter hjärnblödningen nu ligger hon och ruttnar bort i långvården.
Mindre problem för oss men det hade ju varit bättre om sjukvården inte behövt prioritera bort dom gamla.
Att slåss mot hemtjänsten är ju inget man saknar däremot ångrar jag att jag inte polisanmälde dom när personalen började pussa och tafsa på henne, ja ni läser rätt slutade med att hon inte släppte in vissa personer utan vi skötte handlingen.
Hur har det blivit så här och varför finner vi oss i det det är den stora frågan ??????

Det sista vettiga hon sa till mej var vad har jag gjort för ont för att råka ut för detta.

Ibland tänker jag att det var tur att jag fick diabetes för nu kan jag innan katastrofen somna in snabbt och smärtfritt.

Så kom då regnet runt 40 mm men det behövs mer för att det ska bli grönt på backen igen.

Varför man envisas med att ha glas i busskuren har jag svårt att fatta, så här ser det ut efter varje helg nästan.

I går var Jacob på lustresa med gubbdagiset så idag är han lite ledbruten av allt gående men kul hade han och mat och dryck var gott. Dom fick eget rum det så kallade damrummet på båten där satt förr i tiden damerna medan herrarna satt i salongen och rökte och drack.

Blir nog lite grillat idag.

Ha det bra     



 
 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

13 juni 2018 16:18

Så sorgligt med din mor! Som väl är finns det också bra äldreomsorg och det är synd att din mor inte fick ta del av den.
Vi går och hoppas på regn, har bara fått några ynka mm hittills. Har beställt regn till i kväll men är osäker om det blir någon leverans.
Är ressugen och kollar om det finns någon bussresa norrut i Sverige. Orkar inte flänga iväg så långt längre så det skulle passa bra att se lite mer av Sverige.
Ha det bra!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

13 juni 2018 20:41

Hur är man funtad när man tafsar och pussar på en människa i allmänhet och en gammal sjuk person i synnerhet. Ja, det kanske du borde ha gjort, polisanmält händelsen alltså. Men vem orkar med allt som följer. Ingen, speciellt inte du då du ju själv var nära att stryka med. Än så länge har jag ingen erfarenhet av äldrevården, och jag hoppas att det dröjer ett bra tag tills jag behöver hjälp...

Så ni fick 40 mm regn. Vi fick inget regn alls förutom några ynkliga droppar ikväll. Konstig, för vi bor ju ändå ganska nära varandra.

Jättekul med dessa gubbdagisträffar. Det är ju nåt att se framemot som bryter av den vanliga vardagen.

http://bp-computerart.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards