Alla inlägg den 11 juli 2018

Av Monica och Jacob - 11 juli 2018 06:43

Detta är nog samhällets ultimata svek mot gamla och sjuka, i två års tid har landstinget vetat om att man ska ta över hjälpmedel i hemmet men när den dagen kommer kapsejsar hela skiten.

Nästa vecka får jag ge mej ut och jaga stickor och pennkanyler annars kan jag inte sköta mitt socker och då är det kört med Ohlsson, det kanske är det politikerna räknar med   

Ja jag vet att staketet behöver målas färg finns men lusten infinner sej inte, som ni ser är det arbete på gång på gatan Roslagsvatten ska byta en ventil som inte funkar .

Funkar gör inte heller deras kunskap om att det här uppe samlas missfärgat vatten om man inte öppnar upp vid vändplan efter avstängning och låter vattnet rinna fritt i rören några timmar.

Spara på vatten säger man på hemsidan sedan måste vi spola ut hundratals liter för att få vattnet rent igen, det står ett löjets skimmer över allt i detta digitaliserade paradis för när jag ringde fick han inte igång datorn och kunde titta på ritningarna som talade om var ventilerna fanns.

Kompetensen om var allt finns och hur man ska gå till väga försvann när dom gamla gubbarna gick med pension och Roslagsvatten tog över sophämtning mm också istället för att vara ett bolag som bara sysslade med vattenförsörjningen i kommunen.

Kungsljus är det gott om i år en otroligt vacker och ståtlig blomma.

Talgoxen väntar på att hackspetten ska äta färdigt och mamma pilfink matar sina ungar det ser så gulligt ut.

Mindre gulligt är spindlar, när jag var barn hade jag panisk skräck för dom och tvestjärtar, nu har det lugnat ner sej lite men jag vill inte komma för nära.

Ha det bra  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards