Direktlänk till inlägg 16 augusti 2018

Ingen rolig sommar direkt

Av Monica och Jacob - 16 augusti 2018 05:38

Nu är värmen borta tack och lov inte ens Sture och Gösta orkade vara ute och då är det kris.

Att sedan Kent, Bertil och Ebba försvann ur mitt liv gjorde det inte roligare att leva direkt tog mer på krafterna än elände brukar göra ser mej ju som en stark kvinna men nu vet i fan.

Kan kanske bero på att man blivit äldre och vet vad som väntar runt hörnet.

Pernilla tyckte att vi skulle äta kräftor även i år och det var riktigt skönt att ta en öl och prata lite Bertil nu när den värsta sorgen lagt sej, många tårar och skratt blev det hon är en stark kvinna.

I går var det en vecka sedan Ebba     fick somna in känns inte bra fortfarande att ha haft henne i så många år gör ju att det blir riktigt tomt.

Sedan kan jag inte låta bli att undra om jag hade fått en vettig veterinär hade hon klarat sej en tid till då att bara föreslå kastration på en så gammal tik är ju åt helvete och att ge penicillin var helt uteslutet, tur jag bara gick därifrån annars hade det väl inte slutat bra.

Ebba 2004-12-25 till 2018-08-08 min älskade vovve     

Många tomater blir det men mogna får dom nog göra inomhus.

Trädgårdshibiskus undrar om den överlever vintern ute ska ju klara zon 2

 

Inne blommar citrusträdet hoppas det blir frukter också.

Att besöka mor är ju ingen höjdare att inte vara dement men ligga på ett ställe för sådana är allt som Täby har att erbjuda henne.

Hon har ju en skada på frontalloben som ändrat hennes personlighet men hon har inget problem med närminnet och klagar på att hon inte har någon att prata med eftersom dom andra som bor där gått in i dimman allihop.

Städningen är det ju si och så med trots att avgiften är hög och när vi kom stank hela korridoren av bajs.

En sak jag lovat mej själv efter det jag sett vad hon råkat ut fört dom sista åren är att ta mej själv av daga innan jag hamnar i samhällets klor.

Lite bättre utsikt skulle muntra upp.

Ha det bra  




 
 
Diana

Diana

16 augusti 2018 08:19

Jag beklagar verkligen det som hände fina Ebba. Vissa veterinärer borde inte få vara just veterinärer. Dom kunde till exempel skotta snö. Jag har råkat på några ärkenötter genom åren.

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Phia

16 augusti 2018 11:52

Åh så tråkigt att höra om Ebba. Jag är övertygad om att hon haft ett bra liv. Naturligtvis även hemskt att din mor ska ha det så..Fy f.n för dagens åldringsvård.Såg mumsigt ut med kräftor.

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

16 augusti 2018 18:14

Det är svårt att mista sina vänner, både bland djur och människor! Du har haft en tuff sommar, hoppas du kan slippa fler tråkigheter en tid framåt!
Stor kram!

http://brandholmen.blogspot.se

 
BP

BP

16 augusti 2018 21:21

Himla kul bild, den med kräftresterna alltså. Väldigt kreativt! Bra att ni vidhöll traditionen och hade kräftskiva ändå. Bertil var ju med!

Men nej, det var ingen rolig sommar för din del. Verkligen inte! Förstår dock fortfarande inte varför Ebba fick avlivas. Hon led ju inte skrev du. Så vad hände?

Din mamma verkar ha hamnat på Biblioteksgången eller?! Vad jag har hört så är äldreboendet där ett av de bättre i kommunen. Vågar inte tänka på hur de andra ställena ser ut... Å precis som du hoppas jag att jag är klart nog i huvudet för att kunna avsluta mitt liv i Schweiz eller Holland. När jag vill alltså.

Du har en fantastiskt fin trädgård, vilken blomsterprakt! Älskade att jag hade lika gröna fingrar som du.

Svar: Kanalplast som alltså används för årets valaffischer är ungefär 7 millimeter tjockt och består av ihåliga plaströr. Plasten är miljövänlig. När du går förbi en affisch kolla, eller googla.

http://bp-computerart.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards