Direktlänk till inlägg 28 augusti 2018

Regn

Av Monica och Jacob - 28 augusti 2018 07:00

Höst och man slipper vattna riktigt skönt att det börjat regna igen även om man får torka blöta hundar.

Tomaterna håller på att mogna på plantan för första gången på 21 år, det är inte bara nackdelar med hettan som varit.

Nu kan man sätta på ugnen och laga riktig mat igen, stek är ju inte helt fel.

I går gjorde jag min medborgerliga plikt och gick och röstade, sämre kan det ju inte bli.

Det här sista var lågt att man ska slå sönder familjer med handikappade barn och bygga boende för barnen blir dom som äldreboendena blir det synd om både barn och familjer   

Lilla gubben har blivit lite lugnare av medicinen och det gör att även kroppen läker men det är ju inte riktigt klokt att djuren som svensken behöver medicin för att klara vardagen.

HAHA i helgen eldade jag lite sopor.

Jag har väldigt svårt för kvinnor som Annie Lööf som helt lever i fablernas värld och skulle behöva tas ner från dom höga hästarna.

Även om man tycker olika ska det kunna gå att ha ett vårdat samtal med folk, tycker hela det här valet luktar bananrepublik lång väg alla dessa motsättningar kan aldrig vara bra i längden.

Tur man är tant och har gjort sitt på dom flesta områden  

Ha det bra  



 
 
BP

BP

28 augusti 2018 23:09

Du ser! Även du måste medge att den heta sommaren har haft sina fördelar. Nu slipper du ta in tomaterna och lägga dom i en låda för att mogna;-)

Bra ändå att Sture har blivit lugnare och att hans elefanthud verkar bli bättre. Japp, ibland behövs det medicin för att få oss två- och fyrbenta varelser må bra. Tänk själv - om det inte funnits insulin så skulle du inte leva idag. Men det gör du i högsta grad...

Har inte satt på ugnen än. 23,5 grader inomhus får nog gå ned till 21 grader. Men sedan i måndags har vi åtminstone använt spisen igen. Man kan väl säga att vi har haft en drygt tre månader lång semester. Den längsta vi haft någonsin:-)

Politik är precis som religion inte min starkaste sida = är totalt ointresserad. Men självklart ska jag lägga min röst på något parti. Frågan är bara på vilket. Vet ju vem jag INTE ska rösta på, men har testat fem valkompasser och fått tre olika resultat. På två valkompasser var det samma resultat. Så det lutar nog åt det partiet. Valet i år känns "konstigt". Det blir mer en taktikröstning, absolut ingen röstning för ett parti/person man verkligen tror på/vill ha som ny statsminister.

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

1 september 2018 15:22

Skönt att Sture är på bättringsvägen! Hoppas det håller i sig!
Jag har inte röstat ännu men det blir endera dagen. Det är jättesvårt, inget parti tilltalar mig men jag har inte gått så långt i min kritik att jag har eldat upp någon valsedel. På själva valdagen är vi i Bulgarien, Vi ska åka dit och kolla hur det ser ut där.
Ha en skön helg!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards