Direktlänk till inlägg 26 februari 2019

Klimatångest

Av Monica och Jacob - 26 februari 2019 09:53

Det finns ett ord som verkligen tröttar ut mej och det är klimatångest det värsta är att man blandar in barnen i idiotierna.

Alla barn ska må lika illa som Greta Thunberg bevare mej väl.

När barn inte kan sova utan sömntabletter eller ges lyckopiller för att klara av vardagen är det dags att stanna upp och fråga sej vart är vi på väg.

Om man så avlivar varenda svensk så blir inte klimatet bättre, närmiljön däremot blir ren och fin.

Här ute i Österåker är barnen i alla fall normala kreativa och konstnärliga HAHA hellre sådana barn än klimatufon.

Lite mindre is idag än i söndags men man får passa sej när man går ut.

Lite oroligt är det att någon av vovvarna ska göra sej illa men än så länge har det gått bra, Gösta syns bra i mörkret med halsbandet jag köpte för en billig penning på Lidl.

Lite skryt men köttgrytan jag gjorde i Söndags blev riktigt god, och ärtsoppan var inte sämre den.

Har inte mycket att skriva om har som omväxling varit en lugn vecka.

Ha det bra    

 
 
BP

BP

26 februari 2019 21:05

Fick googla Greta Thunberg, men kom sedan på att jag sett hennes tal på FNs Klimatkonferens nyligen. Japp, hon visades upp stort på BBC. Nu ogillar jag PK-personer och "helgon" intensivt, så du förstår nog vad jag tycker om henne och alla andra som är PK just nu. Det är tyvärr ganska många.
Din gryta och ärtsoppan såg verkligen otroligt goda ut. Men jag hoppas inerligt att grytan var för minst två personer och inte bra för en;-)
Isen är helt borta här sedan några dagar tillbaka. Hoppas den stannar borta i ett år eller så;-)

http://bp-computerart.blogspot.se

 
Violen på Brandholmen

Violen på Brandholmen

27 februari 2019 10:13

Skönt att du har haft en lugn vecka! Det behövde du säkert.
Instämmer med BP om PK-personer! De får en enorm uppmärksamhet för sina budskap.
Ärtsoppa, mums! Köttgrytan ser också god ut! Vi åt vegetariskt i helgen och det var också gott!
Ikväll är det midvinterfest här i Nyköping men det är dåligt med vinter! Snöfritt och flera plusgrader men det blir nog trevligt ändå. Ha det gott!

http://brandholmen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica och Jacob - Måndag 19 feb 17:15

Hu förra veckan var det riktig vinter här, fick skotta varje morgon och under all snö var isgatan kvar så man fick verkligen se sej för.         Nu har det tinat bort lite is men man får fortfarande se sej för, vore en katastrof om jag skull...

Av Monica och Jacob - Lördag 3 feb 16:03

Man har fått motion i vinter, snön har ju vräkt ner. Medan jag skottat har hundarna motionerat sej vilket ju inte är så tokigt.     Nu är det mindre roligt med all is man får gå försiktigt och se sej för har ju ingen större lust att hamna på...

Av Monica och Jacob - 21 augusti 2023 10:36

Mor skulle ha fyllt 90 år den 12/8 så vi tog och åkte till Edsbro tände ljus och bytte ut blommorna. Kalhyggena blir bara fler och fler på vägen mellan Rimbo och Edsbro, riktigt tragiskt att se eländet och absolut inte bra för klimatet som al...

Av Monica och Jacob - 2 augusti 2023 10:03

För att alla ska kunna bidra till ett smartare och mer hållbart samhälle har regeringen beslutat att alla elmätare ska bytas ut. Den nya mätare är förberedd för digitala tjänster och kan hjälpa dej hitta hushållets energitjuvar. Ärligt vem fan br...

Av Monica och Jacob - 30 juni 2023 11:10

Nu ska jag förvåna er med att tala om att jag träffat en riktigt bra och trevlig läkare på Närakuten. Ravindra hette hon och tog sej tid att gå igenom journalen och frågade och förklarade jag blev helt ställd kan jag tala om. Gav mej också ny med...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards